---Ogge---
Jag drar med en lätt ryck upp dörren till det spegel klädda rummet. Jag vet att jag är sen idag vilket är olikt mig. Felix sitter lutad mot väggen tomt stirrande framför sig. Jag tycker inte om att se honom så här olycklig. Han är som min bror. Oscar står och snackar med Omar som hummar men kollar mest ner i sin mobil. Ingen gillar den nye och deprimerade Felix. Daff står med händerna i korts mitt i salen och kollar på mig.
"Du är sen" Hans röst är irriterad. "Jag sov över hos El" Mumlar jag. Hejar på de andra. Felix reagerar knappt. Omar skuttar fram till mig. "Är hon sexig när hon sover?" Jag ger honom en irriterad blick.
"Ni använder väl gummi, du vet" Daff ser strängt på mig. Jag vill bara dö av pinsamhet. Mina kinder hettar. "Lägg av" Mumlar jag. "Jag menar allvar" Daff spänner ögonen i mig. Jag himlar med ögonen. "Ja, ja ska vi börja eller" Fräser jag och drar av mig min jacka. Mitt hår står på enda efter som jag inte hann fixa det. Desperat försöker jag att släta till det.
"Hur ser hon ut naken?" Omar hjular en gång innan han vänder sig med ett retsamt flin på läpparna.
"Vi har inte gjort något okej" Jag börjar att tappa tålamodet. Jag hade vid det här laget vara med Zelda än att svara på alla onödiga frågor. Daff samlar oss. Felix min är en uttryckslös mask. Men jag vet vad som finns under den. Sorg, längtan. Olycklig kärlek. Ibland funderar jag på att El även har känslor för Felix. Jag vet att de två har haft en lite speciell relation. Han tog det värst, att vi blev ihop. Jag och El. Jag suckar tungt och böjer mig ner för att fixa till skosnöret. En gång var jag tvungen att knyta skorna inför typ 19 000 människor. Tanken får mig att le. Det var under en konsert. Men tankarna irrar ända kvar vid Felix och Zelda. Är detta rätt?
---Zelda---
Jag håller hårt om bandet som sitter snett över över min över kropp. I fodralet ligger min gitarr. Jag tänker på det Tomas sa. Jag vet att Daff också uppmuntrat mig att göra sånt här. Jag drar beslut samt av den. Böjer mig ner. Öppnar. Tar fram gitarren. Sätter mig på marken. Gatan kryllar av människor. Vissa kollar frågande på mig, andra med blickar som 'vad tror du att du håller på med?' Jag försöker att inte tänka på det men det är svårt. Jag gör mig bered. Samlar mod. Detta kommer att gå bra. Jag andas in. Djupt. Räknar till tre. Andas ut. Sen drar jag det första ackordet. Jag tar till ton. Känner att detta är rätt. Jag sjunger. Spelar. Försöker göra mig sedd. Men det är svårt. Många skyndar bråttom förbi. Jag känner hur mitt mod sjunker lite. Fortsätter. Hoppas att detta ska gå bra. Efter ett tag stannar tre tjejer. De kollar imponerat på mig. Några flera ansluter sig. Jag spelar och sjunger för fullt. Allt från mina egna låtar, The Fooo till Ed Sheeran. Flera lyssnar. Några lämnar till och med lte pengar, det värmer gör mig glad. Jag spelar länge. Tills fingrarna känns helt avdomnade.
Någon hade till och med filmat mig. Jag känner mig stolt. Jag ler. Sjunker utmattad ihop på tunnelbanan. Några kollar på mig, som om de känner igen mig från gatan. Imorgon kanske jag kan ta och fortsätta. Om jag orkar. När jag kommer hem slänger jag mig utmattad i sängen.
15:43
Mira
Hej är i Stockholm vill du träffas?15:45
Jag
Vad tror du dummer, klart att jag vill!15:48
Mira
Kommer du till mig eller jag till dig?15:52
Jag
kommer till dig, vad ska vi göra?15:54
Mira
Party!!!15:57
Jag
Kommer med kläder så kan vi göra i ordning oss tillsammans!Jag låser telefonen och reser mig trött upp ur sängen. För att få lite energi tar jag och äter upp resten av godiset jag och Ogge köpte.
16:05
Jag
Vilket hotell?16:08
Mira
Clarion Hotell ;)Jag suckar och öppnar mina lådor i jakt på en passande outfitt. Det har börjat att bli kallare ute vilket jag inte uppskattar. Sommaren är min årstid även fast jag fyller år den 13 Oktober. Jag drar fram en svart klänning men den känns för uppklädd. Letar vidare, men jag finner bara klänningar som är antingen för korta eller för långa.
17:00
Jag
Har inget att ha på mig!17:03
Mira
Kom bara, vi löser det jag har nog något extra till dig, skynda bara. Kom NU!!Jag skrattar lätt och känner sockret ge mig energi. Jag drar på mig min jeans jacka och skyndar ut.
17:09
Ogge, my boyfriend!
Vill du hänga?07:15
Jag
Sorry, är hos Mira (en kompis) Puss
YOU ARE READING
Phone-The Fooo conspiracy
FanfictionFörsta delen (Phone) i trilogin av Say Something. Jag snurrar runt. Ser ingenting. Trevar mig fram. Hittar dörren. Bankar på den. "Felix, Ogge!" Tjuter jag med händerna hamrandes mot dörren. Ett kvävt skrik hörs från rummet till vänster om mig. J...