Beautiful Life (SupGem)

1.1K 82 13
                                    

Req from my mochi readers Biniupan. 🤣

Enjoy your read! 💕

****

"Cinnabar!! Bangun, sebelum mommy simbah air kencing kucing kat muka kurang hensem kamu tu!"

Gedebuk!

Bunyi suara orang jatuh daripada katil, Cinnabar si pemuda berusia 17 tahun mengaduh sakit kerana dahinya terhantuk pada lantai bilik.

Gempa yang bunyi suara itu terus menonong masuk ke dalam bilik si anak lelaki sulungnya. Dia bercekak pinggang.

"Aduh, sakitnya dahi seksi aku. Mommy lah ni, tak boleh ke bangunkan Cinna dengan elok sikit ha?" bebelnya.

Cinnabar menatap wajah garang ibunya, lalu jatuh pada perut sang ibu yang bulat itu. Bakal adiknya.

Gempa memutarkan berbola matanya.

"Dah, bangun sekarang. Daddy dah tunggu kita kat bawah. Cepat, kamu tu kena ke sekolah."

"Haih, musim corona pun nak sekolah ke? Baik duduk rumah aje."

"Jangan nak merungut. Dah bersiap sekarang."

Bibir Cinnabar terjuih ke bawah, dia bangkit dari lantai bilik. Kakinya mengorak langkah mendekati sang mommy.

"Yelah." wajahnya didekatkan pada perut ibunya, satu kucupan dia daratkan.

"Cinna tak sabar nak timbang bakal adik hehehe. Okeylah, Cinna mandi dulu adik."

Gempa tersenyum mendengarkan itu. Comel.

Kepala Cinnabar diusapnya. Anaknya sudah tumbuh dengan besarnya, bahkan lebih tinggi daripadanya.

Chup!

Gempa terkedu apabila mendapat kucupan di bibirnya, Cinnabar sudah tersenyum nakal.

"Mommy, teman Cinna mandi nak?" katanya dengan kening dijongket beberapa kali.

Wajah Gempa memerah, tidak sempat dia bersuara. Tiba-tiba sahaja ada satu suara garau menerjah di antara mereka berdua.

"Jangan nak goda mommy kamu Cinnabar. Dia tu isteri daddy okey, kalau dah gatal sangat pergi cari orang lain."

Cinnabar mencebik. Dia mengerling pada sang ayahnya yang sedang berdiri di muka pintu biliknya sambil berpeluk tubuh. Wajah itu datar sahaja, anak mata pula tajam semacam.

Marah ke?

"Heleh, biarlah. Sibuk aje orang tua muka tembok ni."

Cinnabar terus berlari masuk ke dalam bilik air sebelum dirinya dibaling pasu oleh daddynya. Supra.

Gempa hanya mampu menggelengkan kepala dengan telatah kedua heronya itu. Dua beranak itu selalu sahaja bertengkar jikalau bersemuka, namun dengan itu juga mampu mengeratkan hubungan mereka. Biasalah bertengkar manja.

"Chère.."

Gempa menoleh pada empunya suara, segera dia mengangkat kaki menuju ke arah sang suami.

"Hm? Kenapa?" Pipi Supra dibelai lembut, satu senyuman manis di lakarkan.

Supra merenung Gempa seperti mahu ditelannya hidup-hidup. Perlahan Supra mendekatkan bibirnya pada telinga Gempa.

"Nasib baik kau tengah mengandung, kalau tak memang aku buat kau tak boleh berjalan sebulan." bisiknya.

Dia smirk apabila mendapati rona merah merebak dikedua belah pipi isterinya.

Gempa memukul dada Supra.

"Ishh! Tu aje yang kau fikirkan ya? Tch!" kesal Gempa, pipinya dikembungkan. Matanya menatap marah pada Supra.

Supra simpan senyum, bibir Gempa diciumnya. Dia memakan bibir mungil itu selama 5 minit, membuatkan Gempa kesulitan untuk bernafas.

"Woyy! Ingat ada budak lagi kat sini okey. Nak bersweet dalam bilik lah, mana tau boleh tambah baby lagi."

Bugh!

Supra meringis apabila Gempa membaling panci pada Cinnabar dan tepat mengenai dahi si anak nakal itu.

"Tu babynya, dasar anak mesum. Tak bapak, tak anak. Dua-dua genit."

Gempa terus melesap pergi dengan kaki menghentak pada lantai. Protes!

Supra dan Cinnabar menghantar kepergian Gempa, mereka berdua saling berpandangan.

Kening masing-masing dijongket.

Like son, like father...

"Padan muka."

"Tch, dasar daddy nggak ada akhlak."

"Habistu, kamu ada akhlak ke? Kamu dua kali lima aje, tetap anak setan."

Cinnabar menjeling Supra.

"Kalau Cinna anak setan, daddy tu segala jenis bapak jin setan yang jahanam."

"Barbie punya anak."














-Done-

Hshshhssh cite keling kikiki.

Hope you guys enjoy!

The Elementals Family S2 [SU]Where stories live. Discover now