Khamis❤️

2 0 0
                                    

ASSALAMUALAIKUM HI!!

Ni entri pertama saya pada tahun 2021👋

Alhamdulilah result SPUB dan O'Level dah lama keluar. Dan saya bersyukur sangat saya dapat keputusan cemerlang. Banyak liku-liku yang saya hadapi sebelum peperiksaan dan selepas peperiksaan antaranya:

Sebelum peperiksaan(pada awal tahun 2020):

1.Debar yang teramat. Sebab jadi senior di sekolah. Tahun akhir sekolah pada masa itu.

2.Pemikiran selalu saja memikirkan soalan-soalan yang akan di jawab nanti.

3.Menangis, yup crying.. Sebab teringat wajah insan-insan yang aku cintai ;mama&babah pengorbanan mereka menghantar ulang alik aku ke sekolah untuk belajar rajin.

4.Mama nak aku jadi doktor. Jadi aku berusaha demi mencapai matlamat ku yang satu ini.

5. Kurang tidur. Ini tidak dapat dinafikan. (kecuali sebelum exam aku tidur 7+ hrs jugak).

6.Muntah-muntah, mual, demam. Ini habit aku dari zaman sekolah rendah masatu aku exam PSR sama jugak aku mual. Ini barangkali sebab dah terlebih nervous agaknya.

7.Aku asal jumpa mak, mesti nangis.. Maybe sebab aku dah rasa bunga-bunga putus asa nak menghafal(untuk Subjek Arab).

8.Berfikir apa aku nak buat selepas exam? Cuti habis sekolah menengah panjanggghh dhoo.

Antara perkara yang berlaku selepas peperiksaan dulu:

1.Tawakal

2.kira-kira markah secara rambang.. Ni cara aku kurangkan rasa debaran menunggu result keluar. Tapi jangan buat selalu nanti timbul doubts tu.

3.nangis yup, menangis lagi. Aku ni jenis jiwa tak berapa kuat so mudah keluarkan mutiara aje kerjanye.

4.bosan pun ada.

5.main games ;Among us/PUBG

6.analisa perjalanan pembelajaran ku selepas ini. Dan alhamdulilah saya akan masuk PTE tahun ni dan akan menduduki A'Level doakan saya berjaya ye!.

7.Bersyukur

Hmm ni je aku nak tulis, nanti masa free2 aku cuba tulis tentang hari/minggu orientasi aku di PTE🌴.

Lots of love,
Fay💕

BETWEEN ME AND MY MINDWhere stories live. Discover now