Part 20

445 33 2
                                    

Sebaik sahaja mereka sampai di dorm mereka kelihatan wartawan telah mengepung mereka...

Kai- cepatnya wartawan tau psl kita eksident tadi...

Tao- tu lah, mcm ne kita nk masuk rumah nie...

Suho- jom kita menyelinap masuk ikut pintu belakang..

Exo dan min ah pun menyelinap masuk ikut pintu belakang tetapi perlakuan mereka disedari oleh salah seorg wartawan yg berada di situ...

Wartawan1- korg tu exo...(mereka pun menyerbu exo dan mengepung exo serta min ah)

Wartawan- saya diberitahu bahawa tadi kamu semua mengalami kemalangan. Betul ke?

Sehun- hyung, kita nk buat apa nie?(bisik)

Suho- xpe, bia hyung handle... ye mmg kitaorg mengalami kemalangan tadi, tapi kitaorg x apa2...

Wartawan- betul ke yg kemalangan tu adalah cubaan membunuh? Kalau betul siapakah org yg bertanggungjawab? Kamu semua ada cari pasal ke?

Kris- hisyh, wartawan byk pula dia tanya... aq hantar dia balik galaxy baru tau...

Luhan- sabar kris... hurmm yg tu no comment... harap maaf ea kitaorg nk masuk dlm dan berehat... boleh bagi laluan?

Wartawan2 pun memberikan laluan sebaik sahaja nampak exo hndk berjalan...

Wartawan3- soalan terakhir, soalan nie untk min ah. Min ah betul ke kamu nie ank pd bang ceo big hit dan awk debut ngan exo nie sbb pertolongan pd bang?

Min ah yg pada mulanya x layan wartawan2 yg ada di situ terbehenti langkahnya. Pada masa tu dia dah naik darah sebenarnya, tapi dia mengawalnya dan dgn tenangnya dia memjawab...

Min ah- harap maaf. Segala kata2 anda adalah x benar... semua peminat dan kamu semua kenal kan unnie2 saya... mcm ne sy blh ada kaitan dgn pd bang? Sy knl dia pun x apatah agy jumpa dia... jadi dari mana kamu dpt berita yg x betul tu? Hahaha...

Pihak bodyguard dan manager exo baru je tiba dan menghalang segala pihak wartawan...

Manager- harap maaf... sesi soal jawab dah berakhir, tlg bersurai ye, seperti yg anda semua tau, mereka baru lps blk dari hospital dan mereka ingin berehat...

Exo pun masuk ke dalam dorm mereka dan pihak wartawan mula bersurai...

Kris- wartawan2 tadi betul2 x de insurans mulut dia... ikut suka dia je nk ckp... tapi kan mana diorg tau yg min ah nie ank pd bang?

Min ah- molla oppa kris... min ah naik dulu bilik dulu ea.. (mukanya hanya murung sahaja kerana min ah tgh tahan air matanya drpd mengalir)

Chen- min ah x apa2 kan?

Min ah- x oppa... min ah x apa2... min ah cuma penat je... hehehe(senyum paksa)

Chen- ok, min ah pergilah berehat dulu...

Min ah- nae...(min ah pun menuju ke biliknya)

Luhan- min ah tu hyung tgk sebenarnya dia x ok... dia kan sensitif klu psl keluarga dia...

Lay- apalah luhan hyung nie, kan baru tadi dia kata dia ok, dia penat je...

Suho- mcmlah ka x knl perangai min ah lay oi, dia kan x suka tunjukkan kesedihan dia kat org lain...

Lay- yake?

Suho- yelah.

Lay- yelah apa?

Suho- aigo!!! Penyakit blur dia dtg blk... chen shii

Xde yg menyahut...

Suho- eh, mana chen? Bukan tadi dia ada ngan kita ke?

Xiumin- alah, dia g tengokkan min ah lah tu...

Suho- yg lain?

Luhan- dah lama diorg masuk bilik...

*Penulis- bukanlah, diorg ada dlm bilik min ah hehehe

Suho- hah, bila masa diorg g bilik min ah?

Penulis- nk story lah nie...*

Sebaik sahaja min ah naik ke biliknya, dia terus menghempaskan badannya ke atas katil dan menangis sepuas2nya... kebetulan ahli2 yg lain kecuali suho,luhan,kris,xiumin dan lay berada di ruang tamu... bilik diorg satu baris, lebih kurang mcm bilik2 kat hotel lah.. chen yg xsdp hati dgn keadaan kekasih hati dia... kebetulan min ah lupa nk tutup pintu... bilik min ah bilik yg mula2...

Chen- *ketuk pintu* Min ah x apa2?

Min ah terus kesat air matanya...

Min ah- eh oppa chen, masuklah... min ah x apa2...

Chen- *mengambil tempat di sebelah min ah* jgn nk tipu oppa, dah setahun oppa knl min ah... kitaorg semua dah faham sgt perangai min ah mcm ne agy2 klu psl appa min ah tu...

Min ah- hurmm... mianhei... (sambung menangis balik)

Sampai hati kan appa min ah tu.. dulu dia x ambil kisah langsung psl min ah, omma ngan saeng min ah tu, tapi bila min ah dah berjaya baru dia nk mengaku yg dia tu appa min ah... siap kata min ah berjaya sekarang nie sbb dia... padahal nie semua usaha min ah bkn dia... x adil tau... dulu masa kitaorg susah, masa min ah perlukan dia, ada dia dtg? Ada dia tunjukkan muka dia... x de langsung... x aci mcm nie...(esakannya makin kuat dan melentokkan kepalanya di atas bahu chen)

Chen- dah2 jgn nangis... kitaorg kan tau hal sebenar.. min ah jgn ambil kisah sgt ngan kata2 wartawan tu... min ah kena ingat yg seburuk mana pun pd bang, dia ttp appa kandung min ah ngan miho kan... dah lah, min ah nangis lah puas2 baru min ah lega...(gosok perlahan2 kepala min ah)

Ahli2 exo yg lain hanya menyaksikan kejadian antara min ah dan chen...

Baekhyun- chen ah!! Min ah gwenchana(ckp dgn perlahan tapi chen dpt agak apa yg baekhyun tanya, dia hanya tunjuk simbol ok)

Baekhyun- bagus lah...ok lah, dah2... semua keluar, kita beri masa untk min ah bersendirian...

Mereka semua pun keluar daripada bilik min ah... baekhyun menutup perlahan2 pintu bilik min ah. Yg tinggal hanyalah chen dan min ah sahaja...

#bersambung

OREO BOY SARANGHAE!!! (Completed)Where stories live. Discover now