Keesokannya di big hit entertainment di bilik bang hyung sik
Mir- ye appa... wae?
Pd bang- nie keje kamu kan?(tunjuk surat khabar kpd mir)
Mir- ye, mmg nie keje mir appa... mir mmg nk semua org tau yg ahli yeoja exo tu saeng mir dan ank ppn kpd ceo big hit entertainment... salah ke?
Pd bang- ye mmg salah. Kamu tahu x, kamu dah meletakkan nyawa saeng2 kamu, noona2 kamu dlm bahaya tau x??? Sbb tu appa pesan kamu aritu masa kamu berjumpa min ah. Appa tinggalkan mereka bersebab kamu tau x?
Mir- x appa... mir xde noona. Mir ada sorg je saeng. Appa sendiri yg ckp kan? Appa tinggalkan mereka sbb omma mereka curang kan. Dah lah appa, mir nak pergi studio ada training.
Mir berlalu meninggalkan pd bang seorg.
Pd bang- mir kamu dah meletakkan saeng dan noona2 kamu dlm bahaya tau x? Aigoo!!! Gyuri, jessica, yuri, min ah, miho maafkan appa.. klu bkn salah appa yg lalu menda nie semua xkan terjadi...
Tiba2 interkom pd bang berbunyi...
Setiausaha- anyeong, pd bang.
Pd bang- nae. Waeyo?
Setiausaha- ada org nk jumpa.
Pd bang- nugu?
Setiausaha- katanya pd bang kenal dia.
Pd bang- xpe lah, suruh dia masuk.
Tetamu tersebut pun masuk.
Pd bang- min ah syg!!!(ingin peluk min ah tetapi min ah menjauhkan diri)
Min ah- apa semua nie? Pd bang kehormat, sy x kenal awk, jadi tolong tarik balik kata2 awk yg mengaku sy nie anak awk.
Pd bang- sampai hati min ah buat appa mcm nie.. nie appa min ah tau.
Min ah- kenapa sekarang baru nk ngaku sy ank pd bang? Sbb sy dah berjaya, dah terkenal mcm tu? Awk tau x, awk dah tinggalkan saya dari saya umo 10 tahun agy, tau... ada ke appa yg sanggup tinggalkan anak dia yg masih kecil agy hah? Masa kitaorg susah ada pd bang tolong kitaorg? Ada? Sudahlah, kalau betul pd bang syg sy, tlg jgn ganggu hidup saya dan keluarga saya lagi dan tolong tarik balik semua kata2 yg mengatakan saya nie ank pd bang dan sy berjaya sampai ke arinie gara2 pd bang. Untk pengetahuan pd bang saya berjaya xde satu pun jasa pd bang yg membuatkan sape diri saya sekarang nie.
Min ah terus meninggalkan pd bang yg terpanar dgn kata2 min ah.
Pd bang- appa tau kamu marah kat appa. Tapi appa x salahkan kamu sbb appa yg salah. Xpe lah, nie semua demi keselamatan kamu sekeluarga.
Sementara itu di s.m entertainment.
Suho- eh, min ah mana? Bkn ngan korg ke?
Kris- eh, mana ada. Kitaorg ingatkan dia naik ngan korg. Kitaorg tgk tadi dia dah xde kat dlm bilik dia. Kitaorg ingatkan dia naik ngan korg.
Tiba2 min ah pun muncul.
Min ah- oppa suho ngan oppa kris gaduh apa nie.
Kris- opocot!!! hisyh bdk nie. Buat org terkejut je. Kitaorg gaduh psl min ah lah.
Min ah- hahaha... sejak bila oppa kris nie melatah...hahaha
Suho- hisyh boleh pula dia ketawa. Min ah g mana tadi? Masa training tadi x nmpk pun..
Min ah- alah.. mian oppa suho, oppa kris, min ah g big hit tadi. Min ah nk selesaikan masalah smlm... hehehe...
Suho- *gosok kepala min ah* kenapa x beritau oppa ke, oppa kris ke boleh kitaorg temankan. Xde lah min ah g sorg2...
Min ah- don't worry oppa... min ah boleh handle. Oppa anggap je lah dah beres masalah smlm. Oh ya, mana oppa2 yg lain?
Suho- mcm lah min ah x kenal oppa2 min ah semua tu... lepas diorg dah siap training apa lagi ada yg main game, ada yg tido, biasalah tu... dah lah jom g studio. Kita nk training untk konsert sm town konsert. Jom.
Mereka pun menuju ke studio dan berlatih.
#bersambung
#mianhei klu x best.
YOU ARE READING
OREO BOY SARANGHAE!!! (Completed)
FanfictionMengisahkan ttg perjumpaan fan kumpulan idolnya... setelah itu kehidupannya berubah apabila idol tersebut jatuh hati kepada dia dan dia diberi peluang untk menjadi penyanyi seperti idolnya