Suho- sehun g buka pintu tu tgk sape yg dtg...
Sehun- hisyh, hyung nie asyik sehun je yg buka pintu... malas ar...
Xiumin-(tarik telinga sehun), nie upah malas...
Sehun- sakitlah hyung...
Min ah- gwenchana, bia min ah buka pintu...
Chen- x payah, min ah duduk. Klu saseng agy mcm ne?
Min ah- xpe lah, takut saeng min ah je yg dtg.
Luhan- saeng? Bkn ke saeng min ah ada kat malaysia ke?
Min ah- aniyo... dia dah pindah sini. Min ah ada kirim brg kat dia. Kat sini xde brg nie.
Tao- barang apa? Mcm kat sini x blh beli je...
Min ah- mmg kat sini xde pun oppa... kat korea mana ada oreo.
Chen- hah? Oreo???... gwenchana bia oppa yg buka pintu....(berlari ke arah pintu)
Kris- bdk chen nie bila dgr je oreo, laju je dia... biasanya dialah plg mls sekali klu nk buka pintu
Sementara itu,
Chen- min ah... ada namja cari...(jeles)
Min ah- hah? Namja, sape?
Chen- molla, katnya min ah knl dia...
Min ah pun bgn dan pergi ke arah pintu...
Lay- chen, namja mana yg cari min ah?
Chen- x tau, x knl... tapi rasanya dia senior kita tapi syarikat lain.
Baekhyun- idol juga?
Chen- yelah... ka nie lah baekh, berapa kali aq nk ulang... hisyh... geram betul lah...
Chanyeol- lah, ka jeles ke chen... aigoo!!! Ka nie jgn jeles lah... ka kan tau min ah suka kat ka....
Chen- aq tau lah, tapi mana lah tau dia suka aq sebagai fan aq je kan...
D.o- alah, hyung kan min ah dah jadi member kita, agy senang klu hyung nk tawan hati min ah tu...
Kai- eh, korg shhh!!! Cuba dgr...
Mereka semua diam...
Lay- dgr apa?
Kai- kenapa bising sgt ea kat pintu... suara min ah pun mcm marah je...
Suho- tu lah, hyung pun dgr yg sama...
Kris- jom g tgk apa yg berlaku...
Mereka pun pergi ke arah pintu, dan nmpk min ah sdg bergaduh dgn seorg laki...
Sehun-psst....luhan hyung tu bukan ke mir hyung dari kumpulan mblaq kan?
Luhan- yelah, kenapa dia marah min ah ea... dia kenal ngan min ah ke?
Sehun- kenal lah kot. Klu x xkanlah tiba2 je dia muncul kat dorm kita kan... dia tu dahlah sombong... bajet bagus je
Luhan- tu lah...
Min ah- yg ka nie dah kenapa hah? Suka2 hati je tarik aq suruh aq keluar dari sini... apa hak ka hah nk suruh aq klr?
Mir- aq nie oppa ka lah... aq x suka ka tinggal ngan diorg... ka balik umah aq sekarang.
Min ah- apa? Oppa? Hahaha.... maaf ea... untuk pengetahuan ka, aq dah xde oppa... oppa aq dah mati!!! Ops!!! Mmg aq ada oppa dan untuk pengetahuan ka oppa aq adalah diaorg semua... arasso!!!(menunjuk ke arah exo) Dan aq juga cuma ada unnie sahaja... dan ka dah xde hak apa2 kat atas aq sebab hak yg ka maksudkan tu dah mati atas diri aq. Faham???
Exo yg hanya melihat pergaduhan kedua beradik itu terkejut apabila mendengar yg mir mblaq adalah oppa min ah... kris yg dah hilang sabar ngan perangai mir terus masuk campur...
Kris- hoi, dahlah dtg x diundang, suka2 hati je nk suruh member kitaorg keluar... Apa barang gaduh ngan yeoja? Carilah yg sama saiz bro...
Mir- korg jgn masuk campur, nie hal keluarga kitaorg...
Tiba2...
Jessica- Jadi inipun urusan kami juga...
Min ah- unnie sica, unnie gyuri, unnie gyuri, miho ahh... kenapa unnie bertiga dtg tiba2?
Mir- maaf ea... nie hanya urusan aq ngan min ah je sbb dia saeng aq...
Yuri- apa??? Saeng???... hahaha..
Mir- apa yg kelakar sgt hah???
Jessica- mmg klkr, setahu kitaorg lah, min ah xde oppa... yg dia ada hanyalah kami sahaja...
Gyuri- jessica, yuri sudah jgn nk cari gaduh... mir, noona tau yg kitaorg nie bkn noona kandung kamu, cuma noona tiri kamu sahaja, tapi min ah ngan miho nie saeng kitaorg... saeng kandung, jadi segala urusan min ah, jadi urusan kami...
Mir- hah, aq malas nk lyn korg... min ah, oppa nak min ah keluar dari sini dan balik rumah kita sekarang juga...(tarik tgn min ah)...
Min ah- apanie... lepaslah... sakit tau x???(meronta)
Chen yg hilang sabar terus pergi ke arah mir dan rentap tgn mir dan tarik min ah ke arah exo...
Mir- hoi, aq dah kata jgn masuk campur kan.....
Chen- maaf, mmg kitaorg x nak masuk campur tapi klu hyung, sakitkan ahli kitaorg, kitaorg terpaksa masuk campur...
Mir- apa ahli korg?
Jessica- ye, untuk pengetahuan ka, min ah dah jadi ahli exo secara rasmi. sesuka hati je nak suruh min ah tinggal ngan ka. Mmg nie tmpt dia, sejak bila ka ambil tau psl dia hah? Selepas appa ka ngan ka tinggalkan dia ngan miho, ada ke korg ambil kisah, tanya khabar ke, apa ke? Ada? Ka tu sama je ngan appa ka yg x guna tu, smpi ank sendiri pun x nak ngaku...
Mir- aq cuma ada saeng sorg je iaitu bang min ah... omma ka tu yg tido ngan jantan lain, sesuka hati je nak ngaku yg bdk nie(tunjuk ke arah miho)... anak appa aq dan saeng aq...
Min ah- yah!!! Bang Cheol-Yong... ka jgn nk buruk2 kan nama omma aq...
Sica- klu bkn kerana omma aq, appa ka xkan berjaya smpi sekarang tau x???
Mir- apa maksud ka hah?
Yuri- ka tanya appa kesayangan ka tu...
Min ah- sudah!!! Diam semua... klu ka xnak aq bertambah benci dkt ka, lebih baik ka keluar dari sini sekarang juga...
Mir- oppa akan keluar bawa min ah sekali...(tarik tangan min ah)
Chen yg duduk di sebelah min ah, mengenggam tgn min ah...
Mir- ka lepaskan dia sekarang...
Chen- dia x kan ke mana2... sini rumah dia...
Mir- x rumah dia bkn kat sini tapi di rumah aq... kajja...(tarik tgn min ah)
Chen pun rentap tgn mir yg memegang tgn min ah...
Luhan- mir hyung, bkn kami nak bermaksud nk kurang ajar ngan hyung, kami semua hormat hyung sbb hyung senior kpd kitaorg walaupun bkn satu sykt yg sama lebih baik mir hyung pergi dari sini sekarang juga klu x kami call polis...
Mir- korg mmg... husyh!!! Min ah oppa harap satu hari min ah sedar mana yg baik dan mana yg buruk...(Mir pun berlalu keluar dari dorm exo... )
Yuri- sesuka hati je dia kata mana yg baik mana yg buruk... dia x sedar ke yg dia tu lah yg buruknya... haisyh, geramnya...
Gyuri- sabar yuri...
#bersambung
#mcm ne part kali nie? Panjang kan... hehehe... tiba2 idea dtg berjela2 gini... hahaha.... jgn lupa vote ok...*puppy eyes*
YOU ARE READING
OREO BOY SARANGHAE!!! (Completed)
FanficMengisahkan ttg perjumpaan fan kumpulan idolnya... setelah itu kehidupannya berubah apabila idol tersebut jatuh hati kepada dia dan dia diberi peluang untk menjadi penyanyi seperti idolnya