Sebaik sahaja mereka sampai di incheon, mereka terus pergi ke rumah gyuri, unnie sulung mereka... mereka pun tekan loceng pintu rumah. Sebaik pintu rumah dibuka....
Fany- nugu??? Arghh... ahjuma min ah, ahjuma sica, ahjuma yuri... bogosipeo...
Min ah- fany ah,,, bogosipeo... wah dah besar pnjg anak buah ahjumma nie...cantik pula tu...
Fany- hahah... mana adalah ahjumma min ah... ahjuma miho ngan hermonie x dtg sekali ke?
Min ah- x, ahjumma kena culik ngan ahjumma sica ngan yuri...
Fany- jahatnya...
Sica- yah, fany... bkn jahat pun... bkn org lain, saeng sendiri gak... x nak ajak kitaorg masuk ke apa nie?
Fany- ouh.. mian... masuk2...
Yuri- fany ah... fany duk sorg je kat rumah? Mana yg lain?
Fany- biasalah ahjumma yuri, unnie krys keluar dating dari smlm agy... x balik2 rumah pun agy...
Min ah- hah??? Bdk krys nie ada gak nk kena nie... klu lah miho ada nie... mmg dah kena nie...
Sica- x tau lah apa yg nk jadi ngan bdk sorg nie... shin, omma ngan appa kamu?
Fany- shin g umah kwn dia.. omma ngan appa biasalah sibuk shooting... tu yg fany duduk sorg2 nie....
Kebetulan krys balik... x lama lps tu shin,gyuri pun blk...
Krys- anyeong... krys dah balik...
Sica- yah krystal... nape sekarang baru balik? Shin kata smlm agy x blk...
Krys- alah ahjumma sica, bkn krys x nk blk.. masa krys keluar ngan niel, kitaorg dikerumuni ngan peminat dia... nk wat macamne?
Yuri- tu lah, sape suruh bercinta ngan idol... rasakan...
Krys- hisyh ahjumma yuri, krys dan niel dah lama ea, sblm dia jadi idol lagi...heh, ahjuma min ah ada... ahjumma miho ada sekali x?
Min ah- xde... ahjuma min ah sorg je...
Krys- fuh, selamat...
Sica- tau pun takut...
Krys- hehehe...
Gyuri&Shin- anyeong...
Shin- ahjumma min ah... bogosipeo...(lari peluk min ah)
Sica- yuri, tgk tu... diaorg nie nmpk sgt syg min ah dari kita... tadi fany, nie shin pula...
Yuri- ntah... jeles nie...
Shin- hahaha... mian alah dah lama x jumpa ahjumma min ah, ahjumma sica ngan yuri selalu jumpa...
Gyuri- min ah sorg je ke? Omma ngan miho x dtg sekali...
Min ah- x unnie... min ah kena culik tu yg smpi sini sehelai sepinggan nie...
Gyuri- kena culik? Sape yg culik saeng unnie nie???
Fany- ahjumma sica ngan ahjumma yuri omma...
Gyuri- hah??? Otokkei???
Sica- kitaorg terpaksa lah unnie... bawa min ah ngan cara mcm nie...
Gyuri- wae?
Yuri- sebab sica lah... aritu lps je kitaorg siap training, sica ada psg video min ah tgh nyanyi lagu lucky exo tu, lpstu kebetulan pula ceo kitaorg lalu dan terdengar, dia tanya siapa yg nyanyi kitaorg ckplah saeng kitaorg, dia pun suruh kitaorg bawa min ah ke s.m entertainment...
Min ah- eleh, dah lah culik min ah x kena timing... x dpt tgk konsert exo sekarang nie tau x??? Opss, salah... klu ikut kat malaysia, sekarang lah... ouh, Chen oppa ku...
Gyuri- x abis2 ngan chen dia tu...
Yuri- ntah, konsert kitaorg xde pula beria, bila konsert boyfriend dia tu laju je...
Min ah- alah, unnie dah tau confirm2 dpt tiket... exo tu, punyalah payah nk dpt tiket, unnie pun x nk tlg, sape suruh??? Sica- bkn xnk tlg tapi kitaorg bz sgt lah...
Min ah- ouh bz smpi x reti jumpa omma... omma hari2 ngadu kat min ah rindu unnie semua... yg plg penting dia rindu cucu2 dia nie...
Gyuri- alah unnie nk blk dah minggu lps, tapi oppa kim sibuk sgt...
Min ah- dlm bln dpn omma ngan miho dah pindah sini sbb permohona appa untk tukar kat sini dah berjaya...
Sica- ok lah sica ngan yuri blk dulu... min ah ingat tau esk siap... unnie dtg amik kul 10 esk... ok...
Min ah- ok... barang2 min ah??(tiba2 ada org hantar 3 buah bagasi)
Yuri- hah, dah sampai pun brg2 min ah...
Min ah- mcm...mcm ne unnie kemas brg2 min ah nie??? Wah, brg kesayangan min ah pun unnie bawa sekali... gomawo unnie...
Sica- holah, kang x senang hati barang2 chen ngan exo tu hilang.. mcm lah... unnie x tau min ah mcm ne...
Min ah- tau xpe... hahaha...
SKIP :-!!!Sementara itu di malaysia... selepas habis konsert, exo terus ke klia... untk blk ke seoul...
Baekhyun- chen ah... gwenchana??
Chen- nae, gwenchana... aq sedih je x dpt jumpa dia...
Baekhyun- xpelah, klu ka ada jodoh ngan dia nanti ka jumpalah ngan dia... dahlah x nak sedih2...
Chen- nae... mungkin xde rezeki aq agy...
Baekhyun- xpe, ka kan ada gmbr dia.... ka hadap lah gmbr dia tu untk lepaskan rindu ka tu... hahaha...
Chen- hehehe... apa2pun dia aq punya... aq cop dulu...
Baekhyun- yelah, aq tau lah... hahaha...
Kai- chen hyung, tgk apa yg kitaorg beli untk hyung, mesti hyung x sedih2 dah sbb x dpt jumpa awek hyung tu... tada...
Chen- wah oreo... gomawo!!!
Suho- byk agy nie hyung beli kat chen... bawa blk ke korea... hyung x nk tgk chen sedih lah... nanti chen jumpa dia gak klu chen ada jodoh ngan dia tau...
Chen- ye, chen tau...
Penerbangan ke seoul!!! Penerbangan ke seoul...
Xiumin- hah, flight kita... jom blk...
Exo- jom...
#bersambung
YOU ARE READING
OREO BOY SARANGHAE!!! (Completed)
FanfictionMengisahkan ttg perjumpaan fan kumpulan idolnya... setelah itu kehidupannya berubah apabila idol tersebut jatuh hati kepada dia dan dia diberi peluang untk menjadi penyanyi seperti idolnya