ℎ𝑎𝑝𝑝𝑦 𝑟𝑒𝑎𝑑𝑖𝑛𝑔 𝑀𝑦 𝐿𝑜𝑣𝑒𝑙𝑦𝑧
Aku jalan jalan di kawasan sekolah dengan pandangan kosong...sampai lah aku tiba di Rooftop..dan....aku melihat gelang yang yangyang sayang kan itu tercicir...aku pun minta izin cikgu untuk keluar sekolah sementara...lalu...aku berlari dengan pantas hingga ke hospital...aku masuk bilik Yangyang..aku pikir dia masih tertidur dan belum sedar...rupa rupanya..dia sudah sedar dan sudah makan...di temani Hendery juga... "Dah sedar...nah..saya jumpa kat Rooftop..." kata Aku pada nya lalu beri kan gelang itu...yangyang terus ambil... "Thanks...dah..balik sekolah.."kata Yangyang yang menyuruh aku kembali ke sekolah...aku pelik dengan nya hari ini...selalu nya dia tidak akan halau aku..tetapi...kali ini...dia seperti tidak mahu melihat muka aku lagi..aku menghela nafas lalu keluar dari bilik itu...setelah itu...aku tidak kembali ke sekolah aku terus pulang ke rumah dengan wajah yang sedih..sambil menendang jalan yang kosong...lalu aku ketuk pintu rumah ku... "jap... *buka pintu* eh??? Awal balik-" Ibu Irene tidak habis cakap lagi..aku sudah masuk dengan tidak bawa beg atau apa apa pun.. "Lah..kamu kenapa ni Yulia?" Tanya Ayah Leeteuk pada ku.. "tak ada apa..." aku terus naik atas dan...kurung diri di dalam bilik.... "napa tu???" Tanya Ayah Leeteuk...Ibu Irene hanya angkat bahu nya...Kun pula balik... "Mana adik??? Kasut ada ni??" Tanya Kun pada Ibu dan Ayah nya.. "Baru balik...tapi..tak bawa beg atau apa apa pun...nak kata luka tak ada apa apa tadi..."kata Ibu nya...lalu Kun pun mengOHkan sahaja.. "Dia kat mana???"tanya Kun... "ada di atas...pujuk lah dia makan eh..."kata Ayah Leeteuk lalu duduk kat sofa..Kun pun angguk dan naik atas... "Dik...can i come in???" Tanya Kun pada aku yang masih kurungkan diri.."Just come...my door is unlock.." kata aku dengan air mata masih bergenang... "hey²....napa ni..."tanya Kun pada aku yang sedang nangis... "Bang...apa salah Yulia kat..Yangyang..."Tanya aku pada Kun..lalu Kun terkejut..dia tidak tahu mahu jawab apa... "Er...jangan nangis..Yangyang just nak rest...."kata Kun sambil usap belakang ku... "Tapi..kalau nak rest sekali pun..jangan sampai macam tak nak tengok muka Yulia..."kata aku pada Kun..Kun sudah gigit bibir kerana tidak tahu mahu jawab apa..dia tarik aku lalu masukkan aku ke dalam dakapan nya.. "shhhhh....Yangyang he need more rest..you have to just wait...okay...dah lah..tak elok nangis...dia takkan tinggalkan kau...percaya lah.."kata Kun sambil usap belakang ku..aku hanya mampu nangis dalam dakapan nya sambil meluk nya dengan erat....
!15 Minutes Later! Setelah 15 minute pujuk aku..lalu aku turun dan makan bersama family ku... "Yangyang macam mana Kun???"tanya Bapa aku pada Kun... "Oh..dia dah sedar...tapi..kata doktor badan dia parah wo kena pukul..." kata Kun...bapa aku terkejut mendengar parah.. "Serious?! Siapa pukul dia Yulia?!" Bapa aku menanyakan aku...aku tunduk lalu jawab... "Erm...Young Dae dengan..Kevin and Minhyuk.."kata Aku pada Parents ku...Ibu dan Ayah ku tidak percaya..aku juga pelik kenapa wajah mereka begitu terkejut... "Y-young dae?" Tanya Ibu ku lagi... "haah...dia..tak tau lah apa yang dendam sangat kat Yangyang sampai nak bunuh..."kata Aku pada mereka..lalu..bapa aku tukar topik dan tanya pada kun... "Macam mana budak yang..Jaemin pukul tu??"tanya Bapa ku...Kun menggeleng kepala nya..lalu jawab.. "Dia..ok sikit lah...parah juga tu..sebab masa Jaemin pukul tu..Jaemin...dia tak sedar langsung.."kata Kun sambil makan..lalu ibu ku bersuara.. "Boleh tahan Jaemin tu..."kata Ibu ku.. "Hm..takut Kun tengok dia belasah si Minhyuk tu.."Kata Kun...tiba² ada orang ketuk pintu...lalu Ibu ku menyuruh masuk..."Hi...ni Marklee..sorry hehee" Marklee ada lah cousin Kun dan aku..dia datang rumah ini mesti dengan izin ibu ku... "ada apa Mark??"tanya Ibu ku.. "ni....erm....pasal...Jaemin.."kata Marklee....lalu Kun tersedak... "ada apa dengam dia? Bukan kau dah sekolah and jaga dia kat situ??" Tanya Kun lalu ambil air dan meminumnya... "Memang lah...tapi...dia...belasah..Young Dae...aku nak hentikan..tapi...masa tu aku dengan Hendery kena panggil dengan cikgu..nak harap kan Renjun,Haechan and Jeno..diorang takut tengok si Jaemin marah..nasib cikgu tak gantung kan dia sekolah.."Marklee cerita kan apa yang terjadi selepas aku balik rumah....aku terus jadi pelik dengan keadaan..lalu..kami dengar bunyi di luar rumah lalu...kami laju² keluar melihat....
Yes...Young Dae datang mahu jumpa aku...tetapi...Jaemin memukul Young Dae..Mujur..Uncle Siwon dan juga Ayah aku ada di situ..Uncle Siwon ada lah pakcik yang paling rapat dengan kami...nasib dia ada di situ kalau tidak..Jaemin pasti sudah hancur kan Young Dae.. "KAU MEMANG BODOH YOUNG DAE!" Jerit Jaemin lalu Uncle Siwon menahan nya.. "Sabar Jaemin...sabar...jangan macam ni..bawa bertenang..uncle tahu kamu marah sebab dia pukul Yangyang..."kata Uncle Siwon yang sedang menenang kan nya... "Uncle! Budak macam ni! Boleh campak kat Juvana lah!" Jerit Jaemin... "Na Jaemin....sabar..jangan begini...mana Jaemin yang lembut..." Ibu Ku menenang kan Jaemin..seperti cara Ibu Jaemin menenangkan nya...Jaemin anak yatim piatu..tiada parents..ayah tinggalkan nya pada masa dia kecil..Ibunya mengikut ayah nya...pada waktu dia baru mahu masuk sekolah menengah...abang angkat nya?? Telah meninggal kan nya juga...jadi..kerana dia tidak mahu kehilangan rakan nya juga..dia sanggup buat apa sahaja supaya orang sekeliling nya tidak tinggal dia lagi... "Ayah...Jaemin benci dia..."Jaemin mula jatuh kan air mata nya... "Bawa bertenang...sabar..Ayah tahu kamu tak nak hilang orang sekeliling kamu lagi..."Ayah Leeteuk memeluk Jaemin dengan kuat...Uncle Siwon pun turut memeluk dan menenangkan nya...begitu sekali Jaemin sanggup...Mark lee datang padanya.. "Bro..don't be like this again..this is destiny..you have to be patient...i don't wanna see your hurt or sick too..i was so love you brother...and..we all love you..ok..stop do that..this to much.."kata Marklee pada Jaemin..ambik kau speaking terus! HAHAHAHAHHHA aku datang pada Jaemin lalu peluk nya... "Dah Jaemin..cukup...Yangyang mesti tak suka kalau dia tengok kau dok pukul orang..."kata aku pada nya..aku dengar tangisan nya sangat kuat.. "aku sayangkan yangyang aku tak nak dia tinggal kan kita..dia kawan aku yang baik sekali" Jaemin...menangis kuat² aku cuba tenang kan nya...Ibu ku memujuk jaemin untuk bertenang...
#Sekolah# Aku nampak Yangyang datang dengan Jaemin,Hendery,Haechan,Renjun,dan Jeno...aku datang ke mereka... "Hi! Yangyang..awak patutnya stay rumah.."kata Aku pada nya...lalu Yangyang menghela nafas.. "Suka hati aku lah...dah tepi.."kata Yangyang pada ku..aku nampak pelik pada nya...dia selalu nya akan ajak aku masuk kelas sama sama..ni dia tinggal kan aku begitu sahaja dengan yang lain..jaemin pandang aku..lalu dia beri isyarat..seperti isyarat meminta maaf pada ku....aku jadi begitu pelik kenapa dengan yangyang sampai jaemin meminta maaf pada ku..aku sangat bingung.....
Sewaktu rehat aku ikut yangyang ke kantin dari belakang...lalu aku di marah oleh nya.. "STOP FOLLOWING ME YULIA" aku sangat terkejut melihat dia marah aku..aku rasa iti ada lah bukan yangyang..aku tahan nangis di depan nya...lalu aku tanya "Kenapa? Kenapa saya tak boleh ikut awak?!" Jerit aku padanya..rakan² ku pandang... "tch! Dah lah!aku penat nak layan kau!" Marah yangyang pada ku aku sangat tidak percaya yangyang marah aku begitu...lalu dia tarik tangan ku dan bawa aku ke Rooftop.."ada apa?!" Marah aku padanya.. "STOP FOLLOWING ME PLEASE! SERABUT!" Kata Yangyang pada ku begitu....aku sungguh tersentak..aku tak tahu apa jadi padanya...lalu aku tanya lagi.. "APA SALAH SAYA KAT AWAK?! TOLONG LAH! NI BUKAN AWAK!" Jerit aku padanya..kami bergaduh..lalu langit pula mahu menurunkanb hujan... "DAH!LAH MEMANG BUKAN SALAH KAU! TAPI JUST-LUPA KAN AKU! AKU TAK LAYAK ADA DI SAMPING KAU! STOP YULIA!" Aku sangat tersentak untuk kali yang ke2 apa yang dia kata itu..buat kan aku terasa sakit...aku tak tahu..kenapa dia tiba² berubah..aku diam kan diri ku....sementara itu..jadi..sunyi sepi..lalu...mula lah..hujan bertitik turun jatuh di kepala kami..aku buka suara.. "Kalau..itu yang awak nak...saya akan buat..thanks...jadi kawan saya..saya sangat seronok..."kata aku..lalu senyum tipis...aku pun berlari pergi dari rooftop..lalu aku lari ke tandas..dan..aku menangis....
.........o0o........
Yangyang pov: setelah aku melihat yulia pergi dari sini..aku jatuhkan badan ku..lalu aku menangis sekuat kuat nya... "Ummi...yangyang minta maaf buat dia nangis...yangyang tahu..hati dia lembut...tapi...yangyang terpaksa..Yulia..maafkan aku...aku terpaksa buat..kalau aku tidak ikut cakap hendery..takkan jadi begini...aahhhh!!!!!!!!!!!!!! Yangyang kau bodoh! Bodoh! Sangat bodoh!" Aku menangis seperti orang gila dan..hujan turut ikut aku...aku menangis dengan hujan yang sedang lebat..aku tak tahu apa yang aku buat..aku hanya mahu yulia selamat...
..........o0o.........
Aku keluar tandas..lalu aku masui kelas..abang ku sangat terkejut melihat aku dengan mata bengkak...aku terkejut melihat abang ku datang ke sekolah.. "APA HAL NI?!" Kun sangat risau padaku....selaknat mana sekali pun dia..dia tetap abang ku...dia tetap lembut pada ku.. "Oppa...kenapa...kenapa.."Kun pelik pada ku..bila aku kata kenapa... "Kenapa apa ni sayang? Cakap dengan oppa.."kata Kun pada ku..aku pun beritahu yang..yangyang berubah....dan..menyuruh aku tinggalkan nya...kun hanya tunduk..kerana dia tahu..tetapi dia sorok pada ku... "dah lah...tak apa...kamu ada ramai lagi kawan..young dae kan-" Kun baru mahu kata yang Young Dae ada selalu dengan ku..tetapi aku potong ayatnya.. "Dia curang oppa! Dia curang!!" Aku nangis lagi..Kun menghela nafas..lalu dia peluk aku dengan erat... "Cikgu...saya bawa adik saya balik lah..mood dia tak elok sekarang..."kata Kun lalu ambil beg aku..lalu dia tarik tangan aku dan bawa aku balik...
Penat...huh....sungguh penat HAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHA tunggu part seterusnya sayang sayang kuu🥺🥺🥺❤❤
YOU ARE READING
𝗧𝗛𝗘𝗥𝗘'𝗦 𝗡𝗢𝗧𝗛𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗢 𝗬𝗢𝗨
Conto"Teruntuk lelaki yang aku anggap sebagai bakal suamiku..yang broken home..tidak ramai rakan..sanggup menjadi bisu..kau..adalah peneman sepanjang hidup ku.." ~Qian Yulia Slow update