Bunyi musik berdentang-dentum dengan sangat kuat memenuhi seluruh ruang setiap sudut kawasan. Ada yang menari tak ingat dunia. Banyak lelaki yang minum sambil dilayani oleh para gadis yang memakai baju yang cukup singkat sehingga boleh nampak payu dara mereka yang juga seluad kecil mereka. Beberapa orang gadis lagi berada di tiang dan melakukan tarian seksi manakala para lelaki hanya menonton sambil bersorak dengan riang.
Yang Jungwoon bangun dari tidur dan melihat sebeleh kirinya. Ada seorang gadis rambut pendek sedang nyenyak tidur dengan keadaan berbogel tetapi ditutupi dengan selimut tebal. Jungwoon perasaan dirinya juga berbogel. Kejadian tadi lintas dalam kepalanya tetapi dia buat tidak tahu. Baginya benda yang berlaku sekarang sering berlaku kerana dia sangat suka melakukan hal seperti itu.
"Woi perempuan! Bangun!" Kejutnya dengan aksar sekali.
"You dah bangun?"
Jungwoon pandang gadis itu tanpa sebarang perasaan. Dia bangun kemudian memakai semula pakaiannya kemudian terus keluar.
Rumah keluar Yang
"Yang Jungwoon! Baru nak balik?!"
"Bisingnya atuk ni. Jungwoon naik dulu eh? Mengantuk ni. Good night!" Katanya kemudian terus menaiki anak tangga dengan mabuk.
"Ikutkan sangat gaya orang barat! Tengok perangai mengalahkan setan! Sama saja dengan ibu kamu tu!"
Yang Jungwoon dilahirkan dia Korea tetapi dibesarkan di Amerika. Gaya Amerika terlalu bebas sehingga dia oun terikut-ikut dengan cara hidup disana. Di Amerika, arak dan perempuan bagai rutin. Tapi Jungwoon menjadi lebih teruk selepas ibunya curang pada ayahnya dengan lelaki lain.
Dia keluar dari biliknya lalu ke bilik lain. "Huabin? Cari oppa ke?" Soal seorang wanita yang berusia pertengahan tahun pada anak gadisnya itu.
Huabin seorang gadis yang sangat cantik dan sangat sopan. Ramai yang menyukai dia kerana rupa parasnya dan sikapnya itu. "Ha... Nampak dia tak, eomma?" Soalnya.
"Oppa kamu pergi company. Dia kena uruskan beberapa benda. Kenapa cari dia?"
"Huabin nak minta tolong ketatkan skru meja yang baru beli semalam. Oppa pasang kat ketat, dah longgar dah."
"Hmmm.... Nanti eomma minta appa kamu yang ketatkan."
"Okay eomma, Huabin nak keliar kejap. Nak beli beberapa benda."
Jungwoon berenang dan berenang, hampai sehari suntuk dia berenang. Kepantasannya tak pernah mengecewakan juru latihnya dan rakan-rakannya. Tapi hari ini tiada latihan, dia datang kerana ingin melepas geramnya dan amarahnya tentang apa yang berlaku pagi tadi.
Flashback pagi tadi.
Jungwoon bagun dari tidurnya yang nyemyak kemudian terus mencuci muka dan gosok gigi sebelum turun bersarapan. Sebaik sahaja dia selesai semua dia terus pergi ruang makan. Kerusi disebelah datuknya ditarik lalu melabuhkan punggungnya.
"Jungwoon"
Jungwoon hanya ber'hmm' tanda dia mendengar.
"Kamu bukannya sampai bila-bila akan jadi atlet. Kamu dah tahu nak buat apa lepas tu?" Soal datuknya dengan serius.
Dia tidak terus menjawab, air jus oren ditenguknya untuk menghilangkan rasa hausnya. "Jungwoon kerja bawah syarikat atuklah lepas tu. Bukannya Jungwoon tak layak, Jungwoon jauh lebih layak." Katanya kemudian roti yang bersapu dengan mentega kacang dikunyahnya.
"Memang kamu layak." Tuan Yang mengelap kesan kotor dibibirnya dengan tisu sebelum sambung bercakap. "Tapi atuk tak akan benarkan kamu."
Jungwoon berhenti mengunyah lalu memandang datuknya. Roti yang dikunyah tadi di letakkan dalam pinggan. "Kenapa tak boleh pula?" Soalnya dengan mulut yang masih ada makanan. Kemudian kunyah sampai habis lalu menelan makanannya.
"Atuk tak suka perangai kamu yang suka berfoya-foya tu. Kalau kamu masuk syarikat atuk dengan perangai kamu tu, entah-entah syarikat atuk tu muflis!" Kata datuknya dengan tegas. Mana ada pemilik syarikat yang mahu pekerja sebegitu, kalau ada pasti sydikat akan menjadi huru-hara.
"Atuk! You never saw how I'm working on my job and how I manage my life! You can't just only judge me just like that!" Protes Jungwoon.
"My company doesn't except people like you! You really want this company then change yourself! Lepas kamu dah seratus peratus berubah dari perangai kamu tu barulah atuk akan beri kamu kerja di company atuk!"
"And how am I supposed to do that? "
" Itu bukan masalah atuk, itu masalah kamu. "
Jungwoon bangun terus ke biliknya.
Flasback end
Jungwoon pukul air dengan kuat sehingga menyebabkan air terpecik.
"I need to change...but how? Urgh....this is so frustrating!"
Selepas penat berenamg di kolam, dia membuat keputusan untuk ambil angin. Dia berjalan-jalan di sekitar kawan yang tidak beberapa jauh dari tempat latihannya. Kedai galeri menjadi penarik perhatiannya. Seorang gadis yang sedang merenung kepada gambar lukisan menjadi tarikan utamanya. Dalam gaya bajunya menampakkan gadis itu seorang yang sangat sopan dan baik. Memandangnya seperti membuatkan jiwa rasa tenang. Bajunya tidak menunjukkan terlalu banyak kulit seperti gadis-gadis yang dia jumpa dia klub malam.
Dua orang lelaki menegur gadis tersebur tetapi dia kelihatan seperti mengelak manakala kedua-dua lelaki itu terus menegaskan sesuatu yang tak daat Jungwoon katakan. Tapi kelihatan gadis itu tidak nampak selesa. Jungwoon memendanh kosong, tiada perasaan langsung. Tetapi entah kenapa dia keluar dari keretanya lalu menuju ke arah mereka.
"Yah." Degur Jungwoon dengan dingin. "Kau buat apa dengan perempuan tu ha?" Auranya menjadi dingin. Sekali pandang seperti dia ingin membunuh orang.
"Kau siapa?"
"Encik tolong saya!" Pinta gadis itu pada Jungwoon.
" Perlu ke aku tolong?"
"Tolong saya encik." Pintanya lagi. Air mata bergugur.
" Aku akan tolong tapi ada bayaran dia."
"Apa-apa pun boleh, tolong saya!"
Jungwoon tersenyum sinis bagaikan dia mempunyai idea jahat.
"Aku tanya kau siapa?!" Je
"Aku? Kau tak kenal? Oh my god, sound like I need to show up in some reality show like celebrities huh? Aku Yang Jungwoon, perenang pertama negara. Tak kenal?"
" Siapa kesah? Apa hak kau nak halang kitorang? "
" Hak aku? Hmmm... Tak ada? Tapi aku ada tanggungjawab. Tanggungjawab manusia, membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan. Lepaskan dia."
Kedua-dua lelaki itu tergelak. Terasa lucu, bagi mereka ayat Jungwoon terlalu jiwang. "Yah, kitorang tak lembut hatilah. Yah, pukul dia." Arahnya pada sahabatnya.
" Eh kejap. Korang pasti nak pukul aku? I mean... I'm famous and the whole world know me. Kalau korang pukul aku, aku boleh saman korang berdua tau. Satu sebab pukul atlet negara and satu lagi sebab korang ganggu dia."
" Kitorang boleh bun-"
" Bunuh aku? Think wisely bro. Look around, there's cctv. Saman pertama korang akan dapat, disebabkan gangguan seksual, sebab apa? Sebab gaya korang tadi tu terlalu mencurikan so yeah. Saman kedua, disebabkan korang pukul atlet negara yang mungkin akan menimbulkan banyak kecederaan. Ketiga, ugutan membunuh ataupun cubaan membunuh. Bukti, saksi ada. Think carefully, left or do as you please."
Mereka bertiga pun lepaskan gadis tsrsebut kemudian pergi tanpa menimbulkan lagi masalah. Gadis itu pun lalu mendekati Jungwoon.
"Ingat bayaran kau."
TBC
Heesung: Fuyooo jahat gila Jungwoon ni.
Jungwoon: Hyung, jahat tu juga jadi watak utama.
Lia: Eleh. Jangan gedik eh. Nasib baik aku tak panggil jabatan agama tadi.
Jungwoon: Jangan, tak jadi aku nak kahwin dengan Huabin tu .
Lia: Gedik kau kan!
Jungwoon: Jealous lah tu.
Lia: Berampus!
YOU ARE READING
Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\
FanfictionYang Jungwon seorang atlet sukan renang terpantas negara. Dia sangat dihormati orang kerana teknik renangnya yang telah menewaskan ramai lawannya. Bukan sahaja sebab itu dia dihormati. Keluarganya dari orang-orang ternama yang memilik syarikat terbe...