MMP7

46 4 0
                                    

Huabin POV

Kerana sakit kepala yang amat, aku buka mata dan lihat sekeliling, bukan bilik aku. Dengan bau dan tempat ni.... Aku sekarang ada di hospital. Aku cuba untuk duduk walaupun sakit kepala yang tak dapat aku kawal.

"Urgh..." Gerang aku kesakitan sambil memicit kepala sendiri.

Tiba-tiba seseorang masuk ke dalam bilik aku, dia menarik perhatian aku untuk memandangnya. "Kau dah bangun?" Soal Jungwon yang baru masuk tadi. Dia letakan sehelai kain kering di tepi katil kemudian duduk di atas katil. Dahi aku dissntuhnya. "Panas lagi badan kau ni, aku ambilkan air jap." Kemudian dia bangun untuk menuangkan air dalam gelas sebelum berikan pada aku.

"Bukan semalam saya kat rumah ke? Bilik saya kunci lagi." Soal aku bila aku teringat yang aku kunci pintu bilik aku.

"Aku panggil kau tapi kau tak jawap, aku pergilah bilik kau. Bila aku sampai tengok je kau kunci pintu. Kau tu walaupun tidur masih lagi dengar bila aku panggil, tapi bila kau tak jawap tu aku hairan so aku ambillah kunci." Jelasnya. Rupanya dia perasan dia panggil aku selalu masa aku tidur. Dah tahu aku tidur panggil juga. Kejam tak kejam?

"Huabin!" Aku tersentak kerana terkejut dengan terjaham seseorang yang masuk ke dalam wad aku. "Huabin? You okay? Jarang betul you sakit, I risau tahu tak? Teruk sangat ke sampai masuk wad? You nak apa-apa tak? " bertubi-tubi soalan ditanya. Mana satu nak jawap?

"Harry! I okay lah! Tengok? Tapi.... Kepala I sakit sangatlah, you boleh tolong I urutkan kepala tak?" Harry ni memang pandai mengurut kepala aku bila sakit. Sebab tu setiap kali aku sakit aku akan minta tolong dia, tapi masa kat Amerika dulu lah. Sekarang balik Korea ada eomma, appa dan Changbin oppa. Sekarang aku dah kahwin ada Jungwon, tapi dia mana tahu apa yang aku perlu. Lagipun tak lama pun perkahwinan ni.

Jungwon POV

Si Harry ni, sibuk je. Kalau netizen nampak karang dorang fikir apa pula? Dah lah risau lebih. Aku yang suami dia ni pun tak risau sangat.

Aku pandang luar tingkap then nampak paparazi kat luar nak ambil gambar Harry dengan Huabin. Cepat-cepat aku pergi ke arah Huabin. Huabin, aku dah selamatkan kau dari bahaya, sila berterima kasih.

"Sayang, awak mesti lapar, kan? Awak makan dulu, lepas tu makan ubat. Lepas makan ubat, mandi lepas tu, tidur. Okay?" Aku kata dengan iklas dan jujur kecuali kelembutan aku.

"Awak kenapa? Demam-"

"Buka mulut ah~~" lepas tu aku suapkan bubur ayam dalam mulut dia.

Sambil aku suap dia tu aku pastikan yang aku nampak real, kalau tak mampus kalau netizen rasa yang aku tak real.

"Wey! Kau kenapa tiba-tiba baik sangat dengan Huabin ni?" Soalnya dengan perlahan supaya dia tak ganggu pesakit lain. Walaupun bilik dia VIP, tetap perlu hormat pesakit kat bilik lain.

Nasib baik dia cakap perlahan-lahan, dah lah aku tak tutup pintu. "Isteri aku sakit, yang kau nak kesah kenapa? Tak tahu malu dekat dengan isteri aku?" Aku perli dia selepas aki tutup pintu dengan rapat.

"Nak malu buat apa? Kau dengan dia bukannya suami isteri atas dasar cinta, suami isteri atas kertas adalah." Mak ai.... Dia perli aku balik. Tak apa

Aku tarik nafas sebab aku geram. "Suami atas kertas tetap suami yang sah untuk dia. Dari kau tu apa pun tak dapat." Pedas tak pedas abe bagi? Ha sila balas.

"Kau-"

"Hey sudahlah. Kalau macam ni, bila saya nak sihat ni? Baik mati sebab layan korang gaduh tau?" Mati-mati jangan main eh nanti tak fasal-fasal aku kena berlakon sedih pula. "Dah dah sana! Jungwon, awak pergi balik rumah, rehat lepas tu pergi latihan. Harry, you pula tak ada kerja?" Halau suami nampak. Tak apa, tak terasa pun.

Harry duduk sebelah kirinya. Sedap nenek dia je pegang tangan bini aku. "Tak apa, you kan sakit. Lagipun kebetulan I ambil cuti seminggu untuk rest. Nak realest stress kerja, nak ajak you keluar jalan-jalan tapi you demam pula." Amboi....

Huabin tersengih melihat dia. Senyum macam kerang busuk, kalau depan aku senyum pun tak. "Tak apa, you call Changbin oppa jelah. Changbin oppa baru habis settle projek besar, so dia nak cuti. Ni dia balik pun sebab nak kemas beberapa barang untuk I. You balik lah, mesti penat." Amboi, dengan orang lain bukan main lembut lagi dengan suami sendiri tak pula.

"Betul! Kau balik lah, aku tengok kau ni dengan baju ketja kau lagi ni, nampak tu ada habuk-habuk ni. Kau kerja engineering kan? Mesti pergi tapak pembinaan kan tadi? Kau tengok tu, kau badan kotor, bakteria kau tahu? Bilalah Huabin nak baik macam ni?" Aku bagi alasan ala-ala kaum mulut lazer. Tak apa, jarang aku bagi.

"Kalau macam tu I balik dulu lah eh?" Kemudian diapun pergi. Akhirnya! Dapat juga aku rakam drama free kat sini.

Huabin POV

Aku pandahg Jungwon yang daripada cuba nak halau Harry keluar siap dia bagi ayat pedas lagi pula tu. Lepas Harry dah blah tu dia duduk kerusi depan aku dan suap aku makan bubur. Aku pun buka mulut tanpa kata apa tapi aku asyik pandang mata dia. Aku macam tak percaya apa yang aku nampak. Ni ke Jungwon yanb aku kenal?

"Sayang, ni sikit lagi ni. Awak habiskan eh?" Ujarnya lalu hulurkan sudu yang berisi bubur sisa terakhir. Aku buka mulut lalu sirup bubur tersenyum. Kemudian minum seteguk yang yang dia berikan.

"Saya demam ke awak yang demam ni?" Soal aku mula memerli dia.

Jungwon pandang aku kemudian senyum sambil usap kepala aku. "Sayang lah yang demam. Kalau saya demam macam mana saya nak jaga awak?" Siap panggil aku sayang lagi. Nasib kau handsome kalau tak dah lama aku tampar bagi senyuman macam tu.

Aku terasa telinga aku kebas, kepala sakit dan badan yang sangat penat. Ha.... Yelah tu. Aku demam sampai salah dengar. "Ha.... Yelah tu." Ujar aku memberikan senyuman kekok pada dia. Dalam fikiran aku sekarang tengah fikir aku ni tengah mimpi ke apa?

Dia bangun kemudian sentuh dahi aku. "Tak surut lagi lah. Tak apa, sayang tidur je. Nanti waktu makan nanti sayang bangun balik okay?" Nak tak nak aku pun tidurlah sebab aku takut nak tengok Yang Jungwon 'sweet' ni. Nampaknya aku punya nyawa hujung tanduk.

Selepas puas tidur, aku bangun lalu nampak tak ada orang dalam wad aku. Jungwon pergi tandas kot. Lagipun nak buat apa dia kat sini? Menyampah aku. Semak je adalah.

Aku nampak ada termometer suhu inframerah atas meja. Aku capai lepas tu aku imbas suhu kat dahi aku. 37.8°C. Masih lagi tak sembuh tapi suhu makin rendah. Baguslah. Tak lama lagi aku dah boleh keluar lah kot.

Kemudian seseorang masuk dalam wad aku, Yang Jungwon. Tak balik lagi ke mamat ni? Lantaklah, lagi bagus dia teman aku kat sini. Tak nak aku duduk hospital ni sorang-sorang. Mahunya nanti datang roh manusia tak tenteram mana kang malam-malam buta kacau aku. Adanya aku yang mati sebah terkejut yabg melampau.

"Kau dah bangun dah??" Tu dia...... Yang Jungwon dah balik dah.

Aku duduk dengan menekan butang katil suapaya katil itu naik lebih tinggi supaya aku dapat duduk. Sengaha acting macam orang cacat. Lagipun aku malas nak bangun. "Saya rasa saya mimpi buruk tadi. Awak tadi bersayang-sayang dengan saya petang tadi. Takut betul sayang." Sindir aku. Tak salahkan nak sindir suami sendiri.

"Tak payahlah kau nak risau. Aku tak ingin nak cintakan kau. Cukup kontrak kita setahun, kita dah cerai. Aku bersayang-sayang dengan kau tadi pun sebab papara, i kat depan pintu kau. Kalau tak jangan harap aku nak panggil kau macam tu. Geli tahu tak?" Okay....... Tersentap kejap. Dasar kambing betul anak Pak Yang ni.

"Dah tu kenapa kat sini? Balik lah. Sibuknya." Ujar aku, pandang dia pun aku tak. Menyampahlah nak pandang orang yang suka buat kita sakit hati. Tak datangkan faedah pun. Baik aku tidur kat sini.

"Kau ingat aku cakap macam ni depan kau dorang dah tak ada ke? Walaupun dorang tak dengar tapi boleh masih lagi nampak aksi aku tau. Dah kau duduk je diam-diam kat sini. Biar aku jaga kau." Dasar fake punya Yang Jungwon. Kalau satu dunia tahu yabg macam mana perangai kau sebenarnya, memang hancur hidup kau.

"Tak perlulah. Awak balik lah rehat. Ada practice kan? La g lambat pergi practice esok jangan nak salahkan saya pula." Ujar aku. Yang Jungwon, Yang Jungwon. Bukan atuk kau je sakit jantung dengan perangai kau ni. Aku ni yang badan sihat macam budak baru nak up pun boeh kena seranagn jantung dengan perangai kau ni. Ouwssssss..... Aku rasa yang tekanan darah aku naiklah. Semua salah dia!

TBC

Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\Where stories live. Discover now