MMP6

37 6 0
                                    

Jungwon POV

Hari ni aku tak ada latihan tapi aku ada photoshoot, lepas tu ada intertiew. Hos tanya macam-macam soalan, lebih-lebih lagi fasal perempuan tu, Huabin. Aku tak benci pun dia, dia sanggup serahkan hidup dia untuk tolong aku. Tapi aku layan dia dengan kasar. Hidup aku tertekan, kadang-kadang terlepas kat dia. Tak pernah aku minta maaf. Bukannya tak nak, aku ni jarang minta maaf kat orang. Rasa macam image tu jatuh tau. Lagipun kami ni jarang jumpa. Dia selalu keluar jumpa kawan dia. Boyfriend? Dalam kontrak pun aku dah bagitahu yang dia tak boleh ada boyfriend. Memandangkan aku selalu buat salah, aku nak potong syarat tu sebagai tanda minta maaf. Tapi aku harap tak ada jadi apa-apa rumour pula. Lagipun ni untuk kebaikan dia juga. Kalau kami bercerai nanti bolehlah dia pergi dengan orang lain.

Lepas habis photoshoot tu, aku on the way nak balik. Manager aku, Kwangsoo hyung yang memandu. Aku pula duduk belakang je, rehat. Aku nampak satu kedai yang ada jual makanan favourite Huabin. Aku tahu pun sebab aku perasan aku selalu nampak dia makan benda tu. Aku tak faham dia ni, makanan yang dia makan tu berminyak, banyak kalori. Tapi badan dia kurus je. "Hyung." Kwangsoo berdehem sebelum memandang aku. "Beli tu." Aku ujar sambil menunjuk ke arah kedai makanan yang ada menu kesukaan Huabin.

"Robokki? Kau nak makan tu? Kan dah malam ni. Kalau kau makan tu, muka kau nanti bengkak tau. Lagipun kalori dia banyak kot." Ujar Kwangsoo hyung.

"Belilah hyung, aku nak beli untuk Huabin."

Kwangsoo memandang aku dengan pelik, mungkin sebab aku pertama kali tunjuk prihatin aku kot. Aku mana pernah prihatin kat orang lain. "Kau salah makan ubat ke-"

"Hyung cepatlah beli, kalau hyung tak beli, aku yang turun pergi beli. Biar semua orang tengok perenamg terkenal Korea Selatan makan kat kedai murah macam mi. Nak?" Aku mula mengugut. Dia pun mengeluh kemudian turun dari kereta untuk beli makanan yang aku minta.

Sampai sahaja rumah, aku terus ke dapur. Hari ni rumah tak berkemas, dapur pun tak ada makanan. Dia buat apa kat rumah ni?

"Huabin?" Aku panggil tapi tiada sahutan. "Seo Huabin?!" Panggil aku lagi tetapi tiada panggilan. Aku mengeluh berat kemudian ketuk pintunya bebrrapa kali. "Huabin, aku ada beli makanan yabg selalu makan tu. Jangan salah faham pula, aku beli sebab teringatkan kau suka makan benda ni." Ujar aku tetap takada sahutan. Aku mula rasa geram, kemudian aku buka pintu bilik tu. Gelap sangat, bahkan lampu tidur pun tak dibukanya. Aku nampak ada satu susuktubuh berserlindunh bawah selimut. Aku mendekatinya dan buka selimut tu sikit.

"Bagunlah, aku ada beli makanan tu. Kau buat apa kat rumah? Kotor betul rumah ni aku tengok." Ujar aku mula membebel. Selalu kalau aku tinggal seorang, Kwangsoo hyung yang kemaskan, sekarang dah ada isteri takkan dia nak masuk rumah aku kemaa kot, meatilah isteri aku kemas. Walaupun dia kerja sekaliun dia tetap akan kemas dan masak. Sahutan dia tetap tak dapat. Mati ke apa?

Aku sejtuh bahu dia. "Bagun-" aku terasa yang bahunya yang tededah sebelah tu terasa panas. Aku pusingkan badan dia dan rasa leher dan dahinya. Panasnya! Sehari ni dia tak kemas rumah.... Maksudnya dia pengsan seharian ni?

Aku cepat-cepat capai telefon lalu nombor Kwangsoo hyung aku dail. "Hello hyung? Hyung patah balik, tolong aku bawa Huabin ke hospital, demam panas dia ni. Aku kejut dia tadi langsung tak bagi riaksi apa-apa. Takut dia mati je ni." Kemudian aku tutup semula lalu keluarkan dia dari diselubungi selimut tebalnya. Aku angkat dia ke ruang tamu sementara tunggu Kwangsoo hyung.

Selepas Kwangsoo hyung sampai, dia tolong aki angkat Huabin masuk ke dalam kereta kemudian kami segera ke hospital terdekat. Kami pun gunakan katil kecemasan, yelah demam sampai pengsan ni bahaya. Takut apa-apa jadi. Selepas beberapa minit pemeriksaan daripada doktor, da pun datang.

"Waris kepada Seo Huabin? " Ujar doktor tersebut sambil mencari waris Huabin. Kwangsoo nak bangin tetapi aku bangun dulu, biarlahlah orang nampak yang aku ni risau fasal isteri aku. Ehek, alang-alang seluk pakasam biar sampai ke lengan. " Encik siapa kepada pesakit? " Soalnya pada aku.

" Saya suami kepada Seo Huabin, Yang Jungwon." Aku kenalkan diri selepas buka mask aku

"Ouh... Perenang Yang Jungwon, saya ingatkan siapa."

"Macam mana isteri saya?"

"Puan Yang mengalami demam panas, suhunya tadi mencecah lebih dari 40. Selepas pemeriksaan penuh, darah Puan Yang memasuki kuman. Saya sarankan untuk tahan Puan Yang di hospital untuk beberapa hari." Aku angguk tanda setuju. "Kalau macam tu saya akan sediakan bilik VIP untuk pesakit. Encik boleh melawat pesakit dia bilik nanti." Ujarnya kemudian pergi.

Aku masuk ke dalam biliknya untuk menjenguk. Minah ni selalu macam itu ini, macam manalah boleh demam panas macam ni?

Aku tarik selimutnya supaya dia tak rasa sejuk. Bila aku nak pergi ke meja untuk ambil air, tangan dia menahan aku. Aku pamdang dia tapi dia tak buka mata pun. Mungkin dia mimpi kot.

"O-oppa... Oppa kenapa buat Huabin macam ni?" Oppa? Abang dia? Kenapa dalam mimpi dia menangis macam ni?

"Huabin, ni aku lah. Tak apa, kau tidur." Aku usap rambutnya lebut. Apa abang dia buat sampai dia mimpi buruk ni. Cakap fasal abang dia baik aku call abang dia sekarang. Kalau call mak dia, tak fasal-fasal mak dia yang sibuk kat luar negara balik lepas tahu anak masuk hospital.

"Hello? Hyung." Sapa aku.

[Jungwon? Ada apa call? Malam-malam buta lagi pula tu.]. Aku tak pernah call dia sebelum ni, mesti dia rasa kekok. Tapi apa aku kesah, hubungan aku dengan Huabin tak lama lagi akan tamat.

"Hyung, Huabin masuk hospital sebab demam panas. Patutnya saya bagitahu esok je. Tapi takut hyung marah pula kalau bagitahu esok." Abang yang protective macam dia ni, kalau bagiahu esok yang adik dia sakit, tak pasal-pasal dapat counseling free.

[Ha? Okay-okay, nanti hyung datang. Jaga Huabin elok-elok.] Pesannya selepas tamatkan panggilan.

Tak lama lepas call Changbin hyung, dia pun sampai denhan beberapa barang keperluan. Aku memang tak sempatlah beli barang keperluan dia tapi aku dah minta Kwngsoo hyung beli sebelum dia balik.

Changbin hyung pun selimutkan dia kemudian aktifkan mesin menapis udara dan mesin pelembab udara. Kenapa aku tak buat tadi?

"Setiap kali Huabin demam, bibir dia akan sentiasa kering. So ambil kain basah kemudian lap pada bibir dia. Bagi dia minum banyak air. Kalau dia minta air coklat jangan bagi. Bagi dia susu segar ataupun air kosong je. Dia suka bau wanyi and tak suka bau hospital, bubuhkan pewangi perfume ataupun baby perfume." Pesan Changbin hyung pada aku tanpa memamdang, malah dia mengesat peluh Huabin.

"Baby perfume?"

"Tu favourite dia dari kecil. Kalau pergi mana-mana dia akan pakai wanyi-wanyi bacam baby. Kalau pergi kedai barang baby untuk beli hadiah anak saudara, dia pun akan beli dia punya sekali." Changbin pandang aku. "Takkan kau tak bau baby perfume kat rumah korang?"

Patutlah aku bau baby je kat rumah, aku ingatkan jiran manalah yang ada sepuluh orang anak kembar sampai bau dia kuat sangat sampai sebelah. "Err.... Bau. Tapi tak pernah pula tanya." Ujar aku dengan jujur dan tak menipu.

Changbin bangun lalu meletakkan tangannya ke atas bahu aku. "Hyung tahu yang kau dengan dia sebenarnya kahwin kontrak je." Ha? Huabin bagitahu dia ke? "Dia bagitahu hyung sebelum korang buat sign kontrak tu. Hyung marah, tapi hyung tak boleh buat apa-apa sebab hyung faham sangat perangai degil dan keras kepala Huabin ni. Jadi hyung harap kau tak jatuh cinta pada dia dan jangan pernah buat dia jatuh cinta dengan kau. Bagi kau Huabin hanyalah penyelamat masalah antara hubungan kau dengan keluarga kau tapi bagi orang yang mecintai dia, dia lebih daripada permata dunia."

TBC

Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\Where stories live. Discover now