Hari ini aku berdiri disebelah suami aku. Yes.... Aku dah kahwin. Aku pandang Harry dari altar. Dia hanya lambai dengan senyuman.
"Sayang? Sayang lapar tak?" Ha mulalah lakonan kau tu. Nak melawan, dah jadi suami aku. Tapi kenapa handsome betul suami aku ni? Terjatuh kita lak ehek.
"Tak apalah. Saya tak lapar pun. Awak lapar ke?" Dia angguk dengan penuhlah manja yang fake. "Kalau macam tu saya minta Harry Potter ambilkan eh?"
"Harry Potter?"
"Harry Potter!"
"I told you many time no to call me like that!" Harry menuju ke arah kami.
" Sorrylah Harry. I gurau jelah. You boleh tolong I ambilkan makanan tak? You know that he won't leave me, right? "
" Ha yelah, you nak makan apa? "
" Awak nak makan apa? "Aku tanya pada Jungwoon.
" Apa-apa pun boleh." Lepas tu Harry pun angguk then tolong ambilkan. Thanks my bro, I love you.
Lepas makanan dah sampai tu, aku terus bagi pada Jungwoon.
"Eh sis, suaplah dia." Ujar salah seorang kawan wanita Jungwoon.
"Yelah, sesuasai untuk wedding album." Ujar seorang juru gambar kemudian bersedia dengan gaya mengambil gambar.
Aku pandang Jungwon then dia dah buka mulut. Aku tersenyum kekok kemudian suap dia dengan kek. Kau makanlah kek ni banyak-banyak. Nanti kau gemok kang padan muka. Nanti fan kau ingat kau yang mengandung.
Lepas tu dia ambil kek tu then nak suap aku. Aku tak suka kek!!! Tapi dia tak tahu, tak apalah. Then kami duduk di suatu tempat sebab aku penat.
"Balik ni ingat,kita ada kontrak nak kena sign."
(Okay sebenarnya dari awal aku salah eja nama Jungwon en? Lepas ni aku tulis betul ii nama dia. Tak ada dubble o dah.)
Kami pun balik ke rumah 'kami'. Aku yakin kami akan berkahwin tak lama punya. Percayalah kata aku. Sebah kami kahwin secara terkejut, I mean bukan kehendak kahwin sebab perasaan. Tapi sebab lain. Dia dengan bla bla bla dia, aku pula sebabkan aku punya stupid family tradition.
Aku keluar dari hilik aku- ofcours aku tak tidur sebilik dengan dia! No in the hell of way! Kahwin pun bersebab.
Aku keluar then menuju ke arah ruang tamu. Sebab dia nak jumpa, kalau aku dah penat macam ni dah naik atas katil.
"Ini adalah kontrak kita, aku nak kau baca." Katanya lalu aku ambil dari tangan dia.
1. Seo Huabin akan pindah bilik ke bilik Yang Jungwon setiap kali ahli keluarga lain datang melawat.
2. Seo Huabin tidak dibenarkan untuk masuk ke bilik yang ada hiasan pintu.
3. Seo Huabin tidak dibenarkan untuk untuk masuk ke bilik Yang Jungwon.
4. Seo Huabin tidak boleh memberitahu tentang hubungan mereka berdua kepada sesiapa.
5. Seo Huabin tidak dibenarkan untuk keluar tanpa memberitahu Yang Jungwon.
6. Seo Huabin harus bersama Yang Jungwon di setiap majlis besar-besaran.
7. Seo Huabin harus bersama Yang Jungwon selama setahun.
8. Seo Huabin tidak boleh mempunyai perasaan pada Yang Jungwon
9. Seo Huabin tidak dibenarkan untuk bercinta dengan mana-mana lelaki.
10. Jika melanggar peraturan, akan di kenakan penalti sebanyak 100000 won.
Setahun? Lama macam tu?" Kenapa kena setahun?
"Kenapa?"
"Setahun lama sangatlah!"
"Kalau kurang dari setahun nampak sangat yang kita ni pasangan kahwin yang palsu." jawabnya.
"Okay... itu saya tak kesah. Tapi saya tak dibenarkan bercinta dengan mana-mana lelaki? Apa pula ni? Kenapa saya tak boleh pula? Awak ingat saya ni tak nak ada perasaan cinta ke?" Kalau macam tu sampai tua pun aku janda lepas cerai dengan dia.
"Tu sebab akuu tak ak kau kantoi dating dengan boyfriend kau, lepas orang cam kau. Kata aku tak pandai jaga isteri." Aku sign kontrak tu lepas tu bagi Jungwon balik.
"Saya dah bagitahu Harry fasal hubungan ni sebelum terima kontrak ni jadi jangan salhakan saya. Harry tu kawan baik saya dan saya percayakan dia." kataku. "Saya nak keluar jumpa Harry."
"Tak boleh."
Excuse me? Kenapa tak boleh pula? Aku nak jumpa kawan aku, bukannya nak jumpa orang lain."Kenapa?" ish Huabin ah, kenapalah kau ni sopan sangat?
"Ni malam pertama kita, aku tak nak orang lain nampak kauu ada kat luar. Buat masa seminggu ni kau jangan keluar, sebab kira macam minggu pertama suami isteri luangkan masa. Kau jamgam risau, lepas seminggu aku akan bagi kau keluar jumpa kawan kau tu. Aku pun nak mula kerja dah." Kata Jungeon kemudian tinggalkan aku kat ruang tamu sorang-sorang.
"Oush dia ni lebih jerk daripada yang aku sanagka, kenapalah aku boleh setuju nak kahwin dengan dia? Kalaulah aku pandai jaga diri mas tu. Ish.... terlambat dah. Aku dah kahwin dengan dia dah pun." bebel ku lalu menuju ke bilik aku.
Eh kejap? Harry!!!! Ya Tuahn. macam mana aku boleh lupa anak Potter ni. Aku ambil phoen aku dalam n=bilik tthen cari nama Harry Pottter. Aku save nama dai macam tu sebab dia suka Harry Potter and nama Harry.
"Harry Potter?"
[Yah!! How many time I need to told you huh?]
"Why not? You like Harry Potter by the way."
[That- you know what, just tell me]
"I tak tak boleh keluarlah malam ni. For the whole week. I'm sorry, okay? Maybe we can hag out next week?"
[It's okay, I understand. But make sure you hold you promise.]
"I'm locking it on my pinky finger and gonna sending you the key. Got it?"
[The key on my hand. See ya next week.]
"Okay, love ya."
[Love ya too]
Aku dengan Harry selalu cakap macam tu sebab kami ni dah kami dah rapat macam pasangan couple dah. Can't stop. Aku harap bila Jungwon dengar ni dia tak salah fahamlah.
TBC
YOU ARE READING
Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\
FanfictionYang Jungwon seorang atlet sukan renang terpantas negara. Dia sangat dihormati orang kerana teknik renangnya yang telah menewaskan ramai lawannya. Bukan sahaja sebab itu dia dihormati. Keluarganya dari orang-orang ternama yang memilik syarikat terbe...