MMP5

34 7 0
                                    

Huabin POV

Selama seminggu ni aku tinggal dengan dia macam aku tinggal seorang je kau tahu tak? Aku jarang betul nampak dia. Kalau nampak dia pun aku tegur dia rak balik. Dia ingat aku ni apa? Hantu? Sabar jelah Huabin. Kalau dapat keluar kan best? Tapi dah seminggu dah. Hehehehehe. Boleh keluar.

"Jungwoon-shi? Saya keluar ya?" Aku panggil dia dengan formal sebab kami kahwin bukan atas dasar cinta, right? Kami kahwin pun sebab terpaksa. Bukan kahwin paksa tapi ada reason lain. Aku bagitahu dia aku nak keluar.

"Kau nak pergi mana?" Dia sorang jelah yabg cakap tak reti ak hormat aku. Tak apalah, seminggu ni aku dah terbiasa pula.

"Jumpa Harry? Kan awak dah kata seminggu je stay kat rumah. So sekarang dah seminggu, so saya boleh keluarlah kan?"

"Kau bagi jawapan bukan main panjang lagi. Dah pergi keluar sana." Eh eh si mamat ni. Macam tak da latihan je. Hang tu dah lah atlet, kang kalah buat malu negara je.

" Ha yelah, saya pergi dulu."

Aku ambil keputusan nak jumpa Harry dekat tempat yang tak ramai orang sangat- tak lah macam kitorang ni dating pula. Hahaha padahal kawan je.

"Harry Pott-"

"Don't say it!" Potongnya bila aku nak tegur dia.

"Whatever, do you miss me?" Aku kelipkan mata aku berulang kali.

"No?" Bapak meanienya dia ni!!

"Tak sudah, macam I kesah." Aku ambil air yanh dia minum dari dia lepas tu aku yang minum. Siapa suruh tak order air aku sekali.

"Hey; I already drink it!" Katanya.

Dah tu? "There have no problem. Give me some, haus." Kataku lalu menyedut strow.

Aku nampak dia senyum them gelak kecil. Ya aku tahu aku cute. Hehehe kembang sikit. "Your husband bagi you keluar ke?"

"Mestilah bagi, kalau tak bagi pun I tetap akan keluar."kataku. Daripada duduk rumah baik keluar, betul tak?

" Manalah tahu, orang baru kahwin ni kan mestilah nak berkepit je. Kan?"

"Harry, you pun tahu yang I kahwin dengan dia pun sebab each other reason right? Tak ada hati pun. Plus you nak tahu? I rasa kat rumah tu I ni hantu tau! Bila I tegur dia, dia tak balas. Pandang pun tidak, coldheart." Dapat juga akhirnya aku luahkan perasaan geram ni.

"Ouh... Tapi hari wedding korang tu..."

"Berlakon jelah, berlakon." Kemudian aku minum air. Semua ni lakonan je, tak mungkin aku akan sukakan dia. Ni semua kahwin paksa.

Harry POV

Aku menatap muka Huabin yang tergelak melihat video lucu di skrin telefonnya. Sejujurnya aku cakap yang dia ni cantik sangat. Sejak hari pertama aku kenal dia, aku dah nak rapat dengan dia. Tapi sebagai kawab je, lama kelamaan tu aku muka ada hati pada dia. Mana tak? Cantik, comel, berbakat, baik. Walaupun berjuta bidadari syurga turun, aku tetap pilih dia juga. Masa aku dalam susah pun dia ada.

Bila aku dapat tahu dia kena kahwin paksa, sumpah aku nak halang habis-habisan. Kena kahwin sebab hutang nyawa? Mengarut! Tapi kalau dia tak ikut kata mamat tu, mamat tu nanti ugut dia pula. Keluarga dia pula ada tradisi mengarut. Aku bukan nak biadap tapi tradisi dia kedengaran mengarut. Tengoklah abang dia pun belum kahwin sampai sekarang. Huabin, kalau suatu hari nanti, mamat tu apa-apakan kau, aku tak akan teragak-agak nak belasah dia sampai lumat.

" Jom main kat funfair nak?"Soal aku mula menukar topik berbualan kosong kami.

Huabin mengukir senyuman jahatnya. Adalah idea jahat yang bergelaga dalam otak dia tu. " Kita naik roller coaster!!! Lepas tu kita pergi rumah hantu." Extreme betul minah ni.

Lepas puas jalan-jalan tu, aku terus balik rumah. Aku buka pintu lalu menuju ke dapur. Haus, penat tau main seharian. Tak apa, biar main-main je buat masa sekarang. Nanti dah mula kerja kat company appa, tak ada masa pula nak main. Lagipun oppa pun dah bising aku tak kerja lagi ni.

Sebaik sahaja aku tiba di dapur aku nampak Jungwon tengah kiss seorang perempuan. "Ouh shit! Sorry!" Aku terus pusing, tak menghadap maksiat depan aku tadi. Wey.... Buta mata aku ni. Oppa tolong, mata adik dah buta.

"Aku ingat kau tak reti nak balik. Pagi keluar malam nak balik?" Sindirnya. Eleh yang dia keluar dua hari tak balik tu apa? Kecoh je.

"S-saya dah lama tak jumpa Harry, sebab tu saya keluar. Er.... Saya nak air. Awak pergilah tempat lain." Macam tak ada bilik pula dalam rumah ni- ish! Apa otak aku ni?!!!

"You ni isteri simpanan oppa? Buruk betul, habis calar reputation oppa." Buruk dia kata? Kat Amerika dulu ramai je yang tergila-gilakan aku tau. Make up halus je aku pakai. Dari kau pakai make up sepuluh inci.

"At least I bukannya perempuan yang macam kucing tak berbulu." Aku minun seteguk air kemudian aku oun pergi tinggalkan dorang kat dapur tu.

"You-" dia nak marah lah tu. Macam aku kesah. Kau pujuk Jungwon marah kau pun kau tengok muka dia, dia pun malas layan kau.

Aku terbayang kalau appa, eomma dengan oppa tahu hal ni mesti aku kena marah habis-habisan. Mampuslah aku masa tu.

TBC

Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\Where stories live. Discover now