Huabin POV
Apa yang berlaku??? Kenapa dia kiss aku sia?!!!! Selama hampir 4 bulan perkahwinan ni, dia tak pernah buat benda macam ni. Kenapa sekarang?? "Huabin?" Aku pandang ke arah si pemanggil, kakak ipar aku, Jang Jukyung. "Jukyung unnie." Aku merengek macam budak kecil kemudian mendekati kakak ipar aku.
Author POV
"Dah kenapa kamu jalan kehulur kehilir macam cacing kepanasan ni? Kalau salah langkah then jatuh, unnie suruh Jungwon yang selamatkan kamu. Unnie tak pandai berenang." Ujarnya. Dari tadi dia sedang membantu Puan Seo memasak, dia perasan bahawa adik iparnya yang nampak gelisah dan mengumam sendiri di depan kolam. Huabin membuat muak sedih sambil melihat muka kakak iparnya. "Jungwon...."Mukanya tertukar merah menyala apabila teringat agenda yang berlaku pagi tadi. "Kenapa?" Soalnya. "Dia..... Dia kiss Huabin!" jawab Huabin dengan perlahan supaya tiada sesiapa yang dengar. Jukyung memandangnya dengan pelik. "Lah dah kenapa? Bukannya dia ugut nak bunuh Huabin pun." Katanya selamba. "Unnie! Unnie kan tahu kes kami, kenapa pula dia nak buat macam tu?" Soalannya dengan perlahan dek kerana malu. Jukyun tergelak kecil melihat gelagat adik iparnya. Nampaknya terbutik kasih cinta antara Yang Jungon dan Seo Huabin pada akhirnya. "Why would you ask me this question, honey? It's obvious. " kemudian Jukyun kembali ke dapur untuk membantu. Huabin yang ditinggalkan, terpinga-pinga melihat kakak iparnya. "Unnie! You're not helping!" Kemudian dia juga masuk ke dapur.
=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Selepas sarapan selesai, mereka semua diarahkan untuk ke kebun milik Tuan Seo. Rumah ini ada tukang kebun dan orang gaji, cumanya hari ini mereka sejua diberikan cuti. Alasannya kerana Tuan Seo mahu mengeratkan hubungan keluarga dengan bekerja sama kemas rumah. "Jukyung, awak duduk jelah, ni biar saya je yang buat." Changbin segera mendekati isterinya yang sarat mengandung. "Tak perlu. Siram pokok je bukan kena angkat barang. Tu pergi bersih semak samun tu." Arah Jukyun. Apabila Changbin berkeras untuk membantu isterinya, Junkyun terus mengugut untuk menyiram air pada suaminya jika tidak dengar kata. Dengan pantas Changbin menurut arahan suaminya.Jungwon yang sedang membersihkan pasu bunga bersama Huabin memerhati agenda manis pasangan itu. Suka hatinya melihat kebahagiaan mereka. Kemudian dia memandag Huabin. "Sayang, agakanya kita macam gu pun cute juga, kan?" Panggil Jungwon. Automatik Huabin memandang. Apabila dia sedar Jungwon memandangnya panggil tersebut, segera dia kembali fokus pada tugasnya. "Sayang, awak dah pandang saya tadi, kenapa awak mengelak pula?" Soal Jungwon. Huabin menghiraukan suaminya. Selepas kejadian pagi tadi, malu masih menguasai dirinya. Jungwon cuba mengambil perhatian isterinya dengan mencium pipi gebu milik Huabin. Gadis itu terus kaku dalam posisinya. Beberapa saat kemudian dia memandanf Jungwon. "Awak ni dah kenapa?" Soalnya dengan marah dan perlahan. Dia tak ,ahu sesiapa dengar mereka bergaduh. "You ignore me, darling. So that's the only way to get your attention." Katanya tanpa malu. "Stop doing this, Yang Jungwon! You are annoying!" Katanya dengan menyampah kemudian masuk ke dalam rumah. Jungwon terkebil-kebil dan keliru melihat isterinya. Kenapa dia marah? Soalan yang berada di fikirannya sekarang. Dia segera bangun dan mengejar Huabi yang berada di dalam rumah."Huabin, what's wrong? Kenapa awak marah ni?" Soalnya. "Nothing, just leave me alone." Katanya, tidak memandang Jungwon. Jungwon menghalang jalan isterinya. "I won't. Tell me what's wrong." Huabin memandang muka Jungwon. "Why are you doing this? Lately... awak ni pelik, Yang Jungwon. Sejak dari hospital awak dah acting pelik. Jungwon, listen here. Our marriage is out of love, kita kahwin sebab tersendiri. You never love me, but you are acting nice to me. Why? Awak seksa saya. Awak buat saya fikir yang awak cintakan saya, I even almost fall for it. Kalau awak rasa sebab awak berlaku tak adil in this marriage or me being disturb by your crazy paparazzi, well forget about it, I don't need your sympathy. " Katanya dengan geram, sedaya upaya untuk perlahankan suara. Sebelum Huabin membuka langkahnya, Jungwon menghalang isterinya pergi. Dia memaut kemas lengan Huabin untuk memastikan gadis itu memandanya "Because I care for you, okay! I think that I like you- love. I love you, Seo Huabin. When I saw you laying on the floor unconscious, it made my heart drop. I was so afraid something bad happened. Saya ingat masa tu ada crazy fan pecah rumah and wanting to harm you. Masa awak senyum mesra dengan Harry, I was angry. I feel like punching his face. I hate it whenever I see you talking to another guy. Bila Jay hyung tegur pasal hubungan kita, I thought that I was feeling not fair to you. I feel guilty to use you, drag you into this ridiculous marriage. Make you marry the guy you don't love, yet being cold to you. But after last night, after what happened this morning, saya sedar yang.... I have fallen for you, Seo Huabin. Imagining that I'll losing you lepas contract ni tamat, saya rasa takut." Akhirnya dia lepaskan semua perasaannya. Huabin yang mendengar luahan hati Jungwon, menahan diri daripada menangis. "Ouh." Dia balas. "Ouh?" Jungwom keliru. Selepas panjang lebar dia meluahkan perasaannya, hanya sepatah isteerinya balas. Dalam mindanya mula membuat spekulasi sendiri. Huabin membuat muka geram, padahal mukanya sudh merah dek kerana malu. "I got it!" Dia memukul dada Jungwon. "Saya nak mandi, nak masak. Pergi sambung kerja." Kemudian dia naik ke biliknya. Jungwon terpinga- pinga seketika, kemudian dia senyum apabila faham apa yang dimaksudkan Huabin. Kemudian dia melakukan aksi "Oh yeah!" dengan diam. "Sayang! Mandi sama-sama jom!" Dia juga naik ke bilik. "AWAK INGAT NI KOLAM KE NAK MANDI SAMA-SAMA?! KELUAR!"
(Author Lia: Gatal betul anak kambing ni.
Jungwon: Eleh kau jealous asal? Tu ah orang suruh cari boyfriend tak nak. Tengok macam aku, mandi sesama dengan isteri aku. Sweet.
Lia: *starlight Jungwon* Ha! Kan dah kena. TU BUKAN SWEET LAH EH! TU MIANG! TAK MALU! BUAT KAT RUMAH MENTUA LAK TU
Jugwon: Aduh.... sakitnya... Engene~)"Amboi-amboi, bukan main lagi sweet budak berdua ni." Tegur Junkyung.Sekarang sudah waktu malam, kini mereka berada di depan television, menonton cerita hantu. Jungwon rebah di peha Huabin sambil mengunyah popcorn. Huabin pula bermain dengan rambut lembut suaminya. Changbin dan Jukyun pula sambil memeluk di atas sofa. Tetapi mata Changbin tidak memandang television, dia memandang ke arah adiknya dan adik iparnya. Memandang Jungwon dengan tajam,Jungwon yang merasakan seperti seseorang memandang, dia terus mencari. Apabila dia perasan Changbin memandangnya dengan tajam, dia segera bangun dari peha Huabin dan duduk tegak."Kenapa?" Soal Huabin."Tak ada apa." Jawapnya sepatah. Huabin rasa ada yang tidak kena. Tiba-tiba matanya memandang ke arah Changbin. Changbin sedang berada dalam brother on duty mode. Dia seperti seorang abang yang tidak suka melihat adik kesayangannya mendekati mana-mana lelaki. Huabin membaling bantal kecil ke arah Changbin. "Janganlah pandang macam tu!" Geramnya. Changbin buat muka tak bersalah. "Apa?"soalnya seperti dituduh. "Orang baru nak feeling bahagia!" Katanya dengan menyampah, kemudian dia merangkul lengan Jungwon.
To be continued.
=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-==-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-Lia: Abang ipar pun takut.
Jungwon: Kau diam boleh tak?
Lia: Okay lah guys korang jangan lupa vote dan comment tau! Suka orang vote and comment ni! Bye! Jumpa next chapter!
YOU ARE READING
Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\
FanfictionYang Jungwon seorang atlet sukan renang terpantas negara. Dia sangat dihormati orang kerana teknik renangnya yang telah menewaskan ramai lawannya. Bukan sahaja sebab itu dia dihormati. Keluarganya dari orang-orang ternama yang memilik syarikat terbe...