Huabin jalan ke kiri dan kanan berulang-kali, dia rasa sahaja menangis tetapi tak boleh.
"Adik dah kenapa?" Soal Changbin yang melihat adiknya bagai cacing penasan.
"Urgh.... Oppa~." Dia mendekati abangnua itu. Lengan Changbin dipeluknya.
"Ni mesti ada sesuatu ni. Apa dia?"
Dia tidak terus menjawab, malah dia terus teringat sesuatu.
Flasback
"Ingat bayaran kau." Kata Jungwoon. Huabin terus tersenyum manis memandang lelaki itu.
"Mestilah. Apa yang awak nak?"
"Kahwin dengan aku." Huabin kaku seketika.
Huabin tergelak kecil." Saya hampir termakan kata-kata awak tu. Serius betul."
"I mean it. Marry me, please."
Huabin memandang lelaki itu dengan kerutan di dahinya. " Sir I-"
"Aku boleh saman kau kalau kau tolak aku."
"Huh?!"
"Bukan tu je. Nama kau akan disebut orang sebaik sahaja kau tolak lamaran aku. Kemungkinan kau akan dikutuk oleh sekeliling kau."
Huabin terdiam. Perlu ke dia kahwin dengan lelaki ni? Kalau ditolak, pasti namanya akan disebut orang dan komen yang buruk padanya. Tambahan pasti keluarganya akan malu. Keluarganya bukan memiliki syarikat yang kecil, boleh dikatakan hampir seluruh Korea kenal akan syarikat keluarganya.
"Okay, tapi encik kena bagi saya masa untuk beritahu keluarga saya."
" Okay, aku bagi masa tiga hari."
" Tiga hari?!" Mana cukup baginya untuk beritahu keluarga. Perkahwinan bukan benda main-main. "Tapi Encik-"
"No excuses. Here my number and call me." Katanya kemudian pergi.
Flasback end
"Oppa~."
"Ish! Cakap jelah." Marah Changbin.
"Kalau adik nak kahwin boleh?"
"Kahwin? Boyfriend pun tak ada, gatal nak kahwin eh."
Huabin duduk dengan selesa sebelah abangnya.
" Siapa kata adik tak ada boyfriend?"
"Ada? Laku ke kau?" Huabin pukul bahu abangnya dengan kuat. " Okay! Oppa gurau je. Siapa boyfriend adik? Oppa kenal ke? Tak tahu pun."
"Entahlah oppa kenal ke tak. Tapi rasanya oppa kenal."
" Siapa? "
" Yang Jungwoon. "
" Yang Jungwoon? Jungwoon? Jungwoon.... " Dia terus ulang nama itu supaya dia dapat proses memorinya. "Yang Jungwoon?! Atlet sukan air tu ke?" Huabin angguk kepalanya. "How? When?"
"Oppa sibuk ke mana nak tahu adik buat apa, dengan siapa adik keluar. Dari adik study kat Amerika lagi adik dah couple dengan dia." Tipunya.
" Lama tu? Senyap-senyap pula tu?"
" Yelah dia kan athlete. "
Kesemua ahli keluarga Seo berada di ruang tamu.
" Appa panggil kitorang ni ada apa?"
"Appa nak Changbin dengan Huabin kahwin. "
" What?! " Huabin terkejut beruk.
" Appa! Dosalah adik beradik kahwin!"
YOU ARE READING
Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\
FanfictionYang Jungwon seorang atlet sukan renang terpantas negara. Dia sangat dihormati orang kerana teknik renangnya yang telah menewaskan ramai lawannya. Bukan sahaja sebab itu dia dihormati. Keluarganya dari orang-orang ternama yang memilik syarikat terbe...