MMP3

45 8 0
                                    

Huabin menarik nafas dalam dan kemudian mengelur. Ice cream berperisa vanila dipandang kosong.

"Huabin." Panggil seorang lelaki didepannya, Han Harry June atau you Harry June. "Kau kenapa ni? First time I nampak you mengeluh depan ice cream? I mean girl, this is ice cream thought. You ever sight over it. Like never!" Katanya dengan pernuh perasaan untuk membiarkam gadis itu membayangkan rupa kemurungannya.

" Harry Potter-"

"Stop calling me that!"

"Harry, I dah nak kahwin."

" What? Why? How? With whom? When? Where? "

Huabin memandang Harry dengan menyampah. Banyak sungguh soalan dia.

"His name is Jungwoon Yang, Korean first Swimming Athelete, a guy from wealthy family. How we meet is a long story and it's all of the sudden. The day of my wedding is on my birthday. Not only me whose getting marry but my brother too."

Harry hilang kata. Otak dia cuba memproses keadaan.

" What?"

"Okay... Sebenarnya, we met by mistake. Dia selamatkan I daripada some byuntae guys maybe I don't maybe a killer? So as my thanks I want to repay him. He don't want anything accept marrying me. So I agree. Lagipun kalau I tak terpaksa kahwin dengan dia sekali pun, mom still gonna force me to get married. It's.... Family's tradition to marry before the age so... I can't do anything."

" So that's answer everything why your parents really shipping with guys." Huabin mengeluh lagi. "Is that guy that you marrying is a bad guy?"

"No actually he is nice."

" Dah tu kenapa you mengeluh ni? Macam tak suka je. "

" Macam mana aku nak decribe? Hm... Aku tak kesah eomma nak aku kahwinkan aku dengan siapa je but I'm still young. If not becouse I have to repay him or these family rules, I might have travel anywhere right now."

Harry habiskan sisa baki ice cream dia yang terakhir. "Tapi kenapa you kena bayar budi dia dengan kahwin dengan dia?"

Huabin menyelang tangannya kemudian menyandar pada kerusi. "At first I think that it's quite weird too tapi bila difikirkan balik, hutang nyawa dibayar nyawa. "

" Gila betul you ni Huabin! Gila! Dari you kecil sampai besar suka sangat buat kerja gila! Muka je innoncent tapi gila. Macam psychopath! Agaknya orang yang tak kenal you mesti ingat you ni innoncent yang teramat. "

Huabin menjuling pada Harry. Ada patut dia kata Huabin psychopath? Tapi betul iuga apa yang Harry katakan. Semasa dia di Amerika dulu, dia sanggub buat kerja yang sangat banyak seperti kerja untuk tempoh sepanjang musim panas. Tapi dia tetap boleh siapkan hanya dengan dua minggu.

"You must come to my wedding!" Katanya kepada lelaki itu.

Huabin masuk ke dalam rumah lalu menuju ke bilik. Dia baring atas katil dek rasa penat selepas keluar lepak. Tak lama lepas itu dia dapat panggilan daripada Jungwoon. Dia duduk kemudian jawab panggilan lelaki itu.

"Hello?"

"Where are you?"

"Rumah. Kenapa?"

" Aku nak kau ready. We need to have a date. "

" Date? Why? "

" Grandma and grandpa want some of our date picture for the wedding. Make sure to bring a lot of extra close to make it look real."

"Ouh... Okay! "

Huabin POV

(Auto Lia: Ish susah juga nak buat professional punya love story ni. Kena ada point of view baru senang nak tulis. So readers jangan marah tau!
Jungwoon: Jangan marah sebab Lia ni stupid!
Auto Lia: Studip eh? Kau tengoklah apa aku nak buat dengan cerita kau! Kau akan hancur!!!!)

Aku ambil beg galas aku then letak beberapa baju yang sesuai untuk date. The fake date. Lepas tu aku tukar baju.

Siap aje tukar baju aku turun dari tingkat dua menuju ke pintu keluar.

"Eh nak pergi mana tu?"

"Jumpa... Kawan!" Tak boleh cakap jumpa Jungwoon, nanti dia tanya asal alu bayak beg karang.

"Kawan? Harry? Bukan tadi adik dah jumpa dia ke?"

"Oppa ingat adik ada kawan si Harry sorang je ke?" Tapi memang dia sorang je. Sedih betul hidup aku ni. " Adik pun ada kawan lain tau!"

"Siapa?"

"Adalah dari highschool. Dah, adik nak keluar ni. Bye! " Jarang aku tipu oppa aku. Sorrylah wahai manusia bernama Seo Changbin. Sayang oppa.

Sampailah kitorang kat satu tempat ni, cantik. Pandai pula mamat ni pilih kawasan shooting. Alah, untuk berlakon bolehlah. Kenapalah aki boleh setuju kahwin dengan dia? Jodohlah kot. Kalau aku tak kawin dengan dia, entah-entah eomma dengan appa pasangkan aku dengan orang tua mana tah. Kang orang ingat aku kahwin dengan Sugar Daddy. Eh siak je bunyi dia. Mengarur betullah tradisi ni. Jangan haraplah aku nak ikut tradisi ni bila aku dah ada anak nanti.

"Kau terjegat apa lagi kat situ? Cepatlah, ambil phone kau tu!"

"Phone?" Tak rasa menipu sangat ke? Bukannya dekat phone tu tak ada label tarikh. "Ha, okay."

Lepas tu kami ambil gambar. Lepas dah selesai tu pergi tukar baju then pergitempat lain. Ambil gambar lagi. Hampir sepuluh temapt juga pergi dan tukar baju. Penat gila. Tak larat dah. Lepas ambil gambar paling terakhir aku terus masuk kereta.

"Don't you think this is kinda too much?" Soal aku pada dia.

"Eh... No. Aku dah pernah ambil lebih banyak dari ni." Eleh, dah mentang-mentang dia Athelete Korea terkenal. Yelah aku ni siapa je. Anak CEO yang tak famous. Syadish betullah.

"Yelah awak. Dah boleh balik belum? Saya penat ni."

"Belum, kita kena pergi butik pula. Kau punya dress belum pilih lagi, kan? " Tuhanku, siapa pujya tunang ni?? Mengalahkan perempuan.

" Yelah, jomlah pergi cepat."

Sampai je butik dia pakai mask. Eleh, dia ingat dia idol ke? Bukannya handsome pun. Harry lagi handsome. Hmph!

"Saya nak dia try.... Ni... Ni.... Ni sampai sini." Dia tunjuk dalam 20 baju pengantin. Woi! Kau ingat ni shopping mall part baju ke apa?! Ha?! Sabar jelah ada husband macam ni.

"Puan, sila ikut saya." Puan abah mu. Aku belum kahwin lagilah wey.

Aku pun masuk ke dalam fitting room. Guest what?! Baju aku pakai muat woi walaupun nampak kecil. Saiz pinggang aku kecil kot.

Tapi aku pakai dah nak hampir pengsan semua reject. Okay then aku sendiri pilih dress yang aku rasa cantik. Yang Jungwoon reject semua aku letak tepi. Tak nak tengok! Then aku jumpa satu dress ni yang ikut cita rasa aku.

Then aku ambil terus pakai.

Not bad

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Not bad. Memang cita rasa aku betul. Tak adalah terdedah macam tak cukup kain. Yang dia pilih tadi semua terdedah sana sini. Woi body aku bukan untuk orang lain tapi untuk ka-bukan. Maksud aku body aku untuk aku je. Eh kau ni Huabin, belum kahwin dah gatal kau kan?

"Ni okay. Aku lupa yang kau ni perempuan yang 'dilindungi' pula." Saje je lah dia ni! Kau tunggulahsuatu hari nanti aku dapat balas dendam.

TBC

Marry Me Please //[{Yang Jungwon}]\\Where stories live. Discover now