Ali bersetuju untuk menunjukkan skilnya tetapi dia tidak ingin menjadi ejen di MATA.
Bilik Visual,
Ali mara ke tempat permulaan untuk obstacle course.Dia hanya smirk sebelum mengeluarkan pedang Azurium Huntet Sword.
Dia terus pecut dgn kelajuan kilat.Reflex badannya yang ringan seperti angin membuatkan dia mudah melakukan "parkour".Tiba²,13 buah dron dan 15 buah droid MATA muncul dan menyerang Ali.Ali pula mara tanpa gentar dan terus menghancurkan 28 aset MATA yang menyerangnya sekaligus.Semua yang melihat itu kagum dgn serangan itu.Tempat intel dijaga oleh 4 buah busterdroid MATA dan ketua teras sendiri.Ali menyimpan pedangnya dan mengeluarkan postol "Calamity Gun" dan menembak busterdroid itu.Hanya dgn satu tembakan sahaja,busterdroid itu tumpas kerana kaliber peluru pistol itu sangat kuat.Tiba masanya untuk acara klimaks iaitu Ali vs Ketua Teras MATA.
(Mata kiri Ali ditutup atas sebab tertentu)
Alicia memulakan serangan diikuti oleh Mia dan Viktor.Ali pula menarik headband yang menutup mata kirinya dan ternyata Ali bukanlah calang² lawan.Mata kirinya merupakan sharingan.
Ketua teras pun terkejut dan mereka kelihatan tidak fokus.Ali menggunakan sharingannya ke atas Alicia membuatkan Alicia kaku lalu Ali memberi tendangan yang padu di perut Alicia membuatkan Alicia terpelanting mengenai Mia.Kemudian,Ali memecut ke depan dan berjaya melepasi Viktor lalu mengambil intel itu.Ramai ejen MATA kagum dan gerun melihat skil Ali yang hebat dan dahsyat.Walaupun Ali tidak menjadi ejen tetapi dia tetap akan memberi bantuan kepada MATA.Selepas ujian itu tamat,
Alicia:Semua gajet tu kau cipta sendiri?
Ali:Yup,banyak lagi senjata aku cipta dan sebenarnya aku ada orang dalam kat MATA ni.
Viktor:Siapa?!
Ali:Shin! Mako! Keluar skrg!
Dua org ejen MATA turun dan pergi ke arah Ali.
Alicia:E.Shin dan E.Mako merupakan org dalam kau ye.Ali,kau tubuhkan pasukan apa ni?
Ali:Raijin Squad. Aku ialah ketua dan dibantu oleh adik robot aku,Kirito,pengguna Pedang Mawar Biru.Kenalkan Shin,Katana Master dan Mako, Technology Expert.Tugas kami ialah membantu orang susah dan menjadi yang terbaik di antara yg terbaik.Ok lah,aku kena pergi.
Caw!To be continued
YOU ARE READING
EJEN ALI:WEAPON MASTER
FanfictionSipnosis tiada kerana kekurangan idea tapi prolog ada idea sendiri:50% idea dri org lain:50% start:22.2.2021 tamat:???? sila -vote -komen -follow