Tokyo,Jepun,Jam 2115
Markas Shinobi???:Sasuke,apa tujuan kau nak berjumpa dgn kami
Sasuke:Aku nak Naruto,Sakura dan Hinata serta Boruto dan Sarada untuk ekspidisi Cyberaya.Aku ada kontak di sana codename Gamma(Ali).Adakah permintaanku diluluskan,Pain?
Pain:Diluluskan dgn syarat Akatsuki akan turut serta dalam misi ini.FAHAM!
Sasuke:Ha'i!!!
Situasi Ali,
Ali sedang berehat di taman akademi MATA.Tiba²,seorang lelaki dgn style rambut landak datang dan terus menyerang Ali.Mujur Ali bawa Azurium Hunter Sword.Ali mengelak serangan lelaki itu lalu cuba membuat serangan.Lelaki itu membaling gari ke arah Ali tetapi Ali membelah gari lelaki itu dgn mudah.
Ali:Rudy,lama tak jumpa.Kenapa tiba² serang aku ni?
Rudy:Kau tu lemah! Hiyargh!!!
Rudy menyerang Ali dgn bertubi-tubi tetapi Ali mengelak serangannya dgn mudah.Ali melihat Rudy kepenatan terus mengunci pergerakannya.
Ali:Lemah? Ni yang kau kata lemah?
Rudy:Tch....Nasib je tu.
Ali:Nasib? Nasib kau kata? DAH KALAH KALAH JE LAH!!!😡😡💢💢
Rudy:Oi! Kau ingat eh budak IRIS aku takkan kalah dgn kau lah!!!😡😡
Ali:Ok,takkan kalah ye? (Menyimpan Azurium Hunter Sword) Kita 1 by 1.Peraturannya jatuh,kalah.senjata ikut suka hati kau nak pakai apa.
Rudy mendengus kasar dan terus pergi ke arena.Begitu juga dgn Ali tetapi Ali pergi ke bilik senjata dahulu untuk mengambil Red Dragonite Sword.Semua ejen muda,mentor dan ketua teras hadir ke arena untuk menyaksikan pertarungan klimaks,Ali vs Rudy.
Bilik pemerhati,
Alicia:Nampaknya,Rudy sedang menempah kematian.
Viktor:Kau serius ni,Alicia? Kau tahu ke kemampuan Ali tu?
Alicia:Tiada siapa yang pernah mendapat skor 100% dalam latihan ekstrem.Aku pun baru 95%.Ali juga mempunyai banyak trik rahsia.Peluang untuk Ali menang ialah besar.
Mia:Apa yang Alicia cakap ada betulnya.Tengok macam mana kita,ketua teras tewas dgn dia masa ujian kelayakan hari tu.
Viktor:We'll wait and see.
Situasi Ali dan Rudy,
Ramai ejen berbisik dan mengatakan bahawa Ali akan kalah kerana Rudy ialah Super ejen MATA.Ali dgn tenang berdiri di hadapan Rudy dalam jarak 5 meter.Pertarungan itu dimulakan dgn serangan pedang drpd Rudy tetapi Ali hanya mengelak serangan itu dgn mudah.Kemudian,Ali terus menghunus pedang Red Dragonite Sword dan menyerang Rudy:Pedang mereka berlaga dan terhasil impak yg sangat kuat.Mereka berdua terinjak ke belakang lalu Ali terus sekali lagi mara dgn pantas lalu menyerang Rudy.Rudy terus menepis serangan itu. Ali menyerang Rudy secara bertubi-tubi lalu bersedia untuk menggunakan serangan sharingannya.Rudy mula berasa amarah lalu menyerang Ali.Ali terus menarik headbandnya ke atas dan menggunakan sharingan membuatkan Rudy kaku lalu menumbuk Rudy hingga Rudy pengsan.Pertarungan diakhiri dgn kemenangan di pihak Ali.Ramai ejen terkejut kecuali Alicia kerana Alicia mengetahui kemampuan Ali.
(Bayangkan Yuki tu Rudy dan Kirito tu Ali)
To be Continue....
YOU ARE READING
EJEN ALI:WEAPON MASTER
Fiksi PenggemarSipnosis tiada kerana kekurangan idea tapi prolog ada idea sendiri:50% idea dri org lain:50% start:22.2.2021 tamat:???? sila -vote -komen -follow