EPISOD 3

822 23 2
                                    

(video diatas ialah video Ali bunuh geng Mafia solo.Saya takde video sesuai maaf)

Mesti korang tertanya macam mana Ali boleh dapat mata sharingan dan macam mana Ali jumpa sumber tenaga Dragonite kan.So,kita flashback ok.

2 years ago,Kyoto,Japan

Ali menubuh Raijin Squad dan menghantar Shin dan Mako ke MATA untuk mengintip mereka dan memberi perkembangan MATA kpd Ali.Jadi,untuk menggantikan Shin dan Mako,Aisyah dan Kirito ditarik ke dalam squad itu.Aisyah telah diajar menggunakan katana dan naginata manakala Kirito pula diajar mengawal kuasa Pedang Mawar Biru.

Setelah 3 bulan menjalani latihan bersama Ali,Aisyah,Kirito dan Ali terus membantu pihak atasan menyelesaikan kes² mafia di sekitar Jepun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah 3 bulan menjalani latihan bersama Ali,Aisyah,Kirito dan Ali terus membantu pihak atasan menyelesaikan kes² mafia di sekitar Jepun.Pada suatu hari,Raijin Squad dihantar ke daerah Tokyo untuk menghentikan geng mafia terkemuka Jepun iaitu Black Crow.Pertarungan Raijin Squad dan Black Crow amat sengit.Aisyah dan Kirito bertempur dgn konco² Black Crow manakala Ali pula bertempur dgn ketua mereka iaitu Mito Amasaki.Pertarungan itu sangat sengit tetapi akhirnya Ali kecundang kerana kepenatan.Mata kiri Ali terkena mata pedang Mito tetapi Ali tetap bangkit dan terus menamatkan pertarungan itu dgn memisahkan kepala Mito drpd badannya.Ali mulai rebah dan pengsan di tapak pertarungan.Ali dikejarkan ke hospital berdekatan tetapi Ali kehilangan mata kirinya sehinggalah seorang lelaki misteri dan memberi kirinya pada Ali.Pembedahan itu berjaya tetapi mata kiri Ali bukan Mata biasa tetapi mata itu ialah mata sharingan.Ali terus hidup dgn mata itu dan dia belajar mengawal mata itu dgn bantuan Sasuke,seorang remaja yg membantu Ali menubuhkan Raijin Squad.Mata Sasuke bukan sahaja sharingan tetapi dia menguasai rinnegan.Ali juga berjaya menemui unsur Dragonite dgn menggabungkan unsur Uranium dan Azurium.Walaupun Dragonite berjaya dianalisa tetapi Ali menerima efek sampingan iaitu radiasi unsur Dragonite telah menguasai badannya dan dia akan berubah personaliti mengikut warna irisnya serta mengawal 7 kuasa elemental dgn syarat elemen itu wujud(Contohnya,Ali boleh mengawal elemen petir jika terdapat aliran elektrik)

Itulah kisah mata sharingan Ali dan penemuan Dragonite

EJEN ALI:WEAPON MASTERWhere stories live. Discover now