Iman masih terkejut macam mana ketua teras Neuro dan Inviso masih hidup masa letupan Akademi.
Iman:Tuan,boleh saya tanya sesuatu?
E.Zain:Apa dia?
Iman:Macam mana tuan masih hidup? Saya sendiri yang nampak Akademi meletup tuan tak sempat keluar pun.
E.Zain:Tanya Ali.
Iman:Abang,macam mana Ejen Zain masih selamat?
Ali:Ingat tak,yang abang paling lambat sampai kat arena masa protokol kubu.Sebenarnya,abang minta tolong dgn Akatsuki untuk menyelamatkan E.Zain dan E.Djin.Orang yang naik pesawat kecemasan MATA bukan abang tetapi klon abang.Abang cipta alat hologram dan satelit MATA yang dikawal Uno ialah satelit palsu ciptaan abang.Laser yang ditembak itu ialah hologram sahaja.Nampam real kan?
Iman:Kenapa abang?
Ali:Jasa E.Zain masih tak terbalas untuk abang.Dia yang memberi tunjuk ajar kepada abang.So,bila dia kena tikam dgn Uno,abang terpaksa masukkan cip IRIS ke dalam mainframe MATA agar abang masih dapat akses satelit dalam override walaupun kesedaran abang hilang.
Iman:Bangga sayang dapat suami baik dan bijak macam abang.😆😆
Ali:Pakcik Zain,mana Mama Dayang dgn Evil Twin tu?
Zain:Tu mereka.(tunjuk dekat meja makan)
Aliman: Assalamualaikum semua!😊😊
Djin:Eh Ali? Iman pun ada? Korang cpl ke?
Ali:Taklah.kami pasangan suami isteri yang sah
All kc Aliman/E.Zain:WHAT?! Bila korang kahwin?! Tak jemput pun?!
Ali:Pakcik Zain,tolong cerita pada diorang boleh?
E.Zain:Ok!*Cerita A-Z*
Selepas tu mereka semua berborak.Ali pula bergerak ke markas lamanya di stor belakang dojo itu.Selepas Ali mengambil Dragonite,dia terlihat gambar dia dgn Sorrow waktu first² squad itu ditubuhkan.Ali mengambil gambar itu lalu membakarnya kerana ia bukan kenangan malah ianya sampah bagi Ali.Sorrow mengkhianati persahabatan mereka,Sorrow mengkhianati pasukan tu.Di sinilah rahsia tangan bionik Ali terungkap.
Flashback
Malam pertarungan dgn Black Crow,Ali dan Sorrow menyasarkan ketua mereka,Yato Amasaki.Yato membuat isyarat tangan kepada Sorrow.Sorrow memahami isyarat itu berpusing seraya berkata:
Sorrow:Maaf,Kage!(menyerang Ali sambil mengeluarkan air mata)
Ali/Kage:Oi! Apa kau buat ni?!
Sorrow:Aku terpaksa!!!
Kage:Sorrow stop it! Aku bukan musuh kau(mengelak serangan Sorrow)
Kage dan Sorrow terus bertarung.Ali dan Sorrow memang tangkas.Ali diserang oleh Sorrow secara bertubi-tubi.Mata kiri Ali terkena mata pedang Sorrow.Sorrow terus memotong tangan kanan Ali.Ali mulai cedera parah.Seorang lelaki misteri hadir dan menyuruh Kirito membawa Ali ke tempat selamat.
Sorrow/Yato:Sape kau?!
???:Just a man passing by.Remember that.
Yato:Mito,Bunuh dia
Sorrow/Mito:Baik!!! Hiyyaaaaaaargggh!!!
???: Lightning blade!!!
??? mara dan memenggal kepala Sorrow tetapi itu bukan Sorrow.Ianya klon Sorrow.??? terus menyerang Yato dan membunuhnya.Sebelum Yato mati,dia sempat bertanya "siapa kau?"
???:Hatake Kakashi.
Kakashi pergi tempat Ali dan terus memberitahu doktor itu bahawa dia ingin menderma mata kirinya kepada Ali.
Doktor itu bersetuju dan mulai haritu,Ali menggunakan Sharingan sebagai senjatanya.End Flashback....
Iman:Abang! Kenapa lama sangat tu?!
Ali:Abang dah siap! Jom kita balik!
Ali dan Iman menaiki jet Lyclan dan terus balik ke basenya.Misi Ali kali ni ialah memusnahkan Sorrow dan Black Crow.Mereka dah mula melakukan jenayah kelas S+ iaitu jenayah paling teruk di dunia.
To be Continue
YOU ARE READING
EJEN ALI:WEAPON MASTER
FanfictionSipnosis tiada kerana kekurangan idea tapi prolog ada idea sendiri:50% idea dri org lain:50% start:22.2.2021 tamat:???? sila -vote -komen -follow