Kini Base Ali berada di atas sebuah pulau yang tiada di dalam peta dunia berdekatan dgn Jepun.Banyak jenayah berjaya dikawal atas bantuan pasukan Ali.Pada suatu malam,Raijin Squad dan Alicization Squad sedang memerhatikan sebuah mafia yang menjalankan perdagangan senjata secara haram.Ali telah sedia dgn IRIS Phase II mode.Alicization Squad mulakan serangan.Kirito menggunakan pedang barunya iaitu The Elucidator.
Eugeo pula menggunakan Pedang Mawar Biru
Alice menggunakan pedang Osmanthus
Dan Asuna menggunakan rapier Lambient Light.
Pertempuran itu sangat sengit.api pertarungan mula hangat apabila Raijin Squad muncul dan menyerang musuh.Mafia itu tumpas tetapi Ali cedera parah.Ketua mafia itu menembak Ali.Peluru yang terbenam di dalam badan Ali mempunyai racun Azurium.Setelah misi itu tamat,Ali dibawa ke bilik rawatan merah.Ali dirawat oleh beberapa medik MATA.Hasilnya,Ali selamat tetapi Ali akan koma selama 5 bulan.Iman terus meneman Ali.
Situasi Ali,
Ali baru sedar yang dia di sebuah kawasan lapang.Tiba²,
TING!!!
Ali:Eh bunyi apa tu?
Ali terlihat dua orang lelaki sedang bertarung menggunakan pedang.Seorang berpakaian serba putih dan seorang lagi berpakaian serba hitam dgn cap merah.Mereka terus bertarung sehinggalah....
Ali:WOI!!!!😡😡😡 BERHENTI LAWAN!!!😡🤬
???¹:Siapa kau nak arah kitorang?
???²:Tak mungkin kau......
???¹:Kau kenapa Hikari?
Hikari:Itu kita berdua,Ali Ghazali lah,Dark !!!
Dark:WTF?!
Ali:Korang kenal aku?
Hikari:Mestilah kenal!!!😝😝😝 Btw aku Hikari.
Ali:Ooooo.....kau siapa?
Dark:Aku Dark(dingin)
DarKari:Kami ialah kau,kau ialah kami.
Ali:WTF?!
Dark:Aku ialah sisi kegelapan kau.Sifat marah,dingin,dendam dan hasad dengki datang drpd Aku.
Hikari:Aku ialah sisi terang kau.Sifat ceria,pemaaf,pemurah dan tidak mudah putus asa datang dari aku.
Ali:Siapa yang kawal aku selama ni?
DarKari:Kami berdua bersatu.Kenapa?
Ali:Habis tu yang korang gaduh tadi pebende?
Dark dan Hikari memandang antara satu sama lain dan mereka ketawa terbahak-bahak
DarKari:HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!🤣🤣🤣🤣🤣
Ali:Yang gelak pesal?!😡😤
Hikari:Kami berlatih guna pedang je.Oh ye,sekarang ni kau dalam alam bawah sedar.Kau koma.termasuk hari ni,kau dah koma 3 bulan.So,Kitorang nak latih kau teknik pedang khas kitorang.
Ali:Ape dia?
DarKari:Teknik dua pedang.Pedang yang kau guna ialah Night Sky Sword dan Blue Rose Sword.
Ali:Itu bukan pedang Eugeo dan Kirito ke?
Dark:Selepas kau sedar ni,kekuatan kami akan sentiasa mengalir di dalam badan kau. Ok?
Selama 2 bulan Ali berlatih dgn mereka.Latihan itu membuahkan hasil yang memberangsangkan. Hari menjadi minggu,minggu menjadi bulan,Ali mulai sedar dan kembali ke alam realiti. Sesungguhnya,rasa sedih untuk meninggalkan Hikari dan Dark tetapi apakan daya,dia mesti kembali. Semasa Ali sedar,Iman yang baru masuk wad tergamam kerana melihat Ali yang sudah sedar menguntum senyuman manis kearahnya.Iman terus berlari ke arah Ali lalu memeluknya kerana merindui jejaka itu.Ali membalas pelukan Iman.
Ali:Just cry,ok? Abang minta maaf sbb tinggalkan sayang tau.
Iman:Sayang maafkan. Abang,janji dgn saya yang awak takkan tinggalkan saya lagi.
Ali:Ok,saya janji.
To be continue
YOU ARE READING
EJEN ALI:WEAPON MASTER
FanfictionSipnosis tiada kerana kekurangan idea tapi prolog ada idea sendiri:50% idea dri org lain:50% start:22.2.2021 tamat:???? sila -vote -komen -follow