EPISOD 8

605 21 9
                                    

Base Ali,Jam 0920

Ali,Mako,Khai dan Aisyah sedang menaik taraf senjata² yang digunakan Raijin Squad.Yang lain pula sedang berlatih bersama Akatsuki dan Sasuke.Tiba²,

KABOOOOM!!!!!

Atap base itu meletup dan kelihatan ejen MATA sedang turun drpd jet dan helikopter mereka.Ali terus meluru keluar drpd makmal cipta dan terkejut kerana base ini merupakan base rahsia milik Ejen Aliya a.k.a mama Ali.Kemudian,Mako terus memberi ahli Raijin Squad senjata mereka yang sudah dinaik taraf.

Alicia tidak menggunakan Blastique tetapi dia menggunakan busur dan anak panah serta pedang foton.Chris pula menggunakan kerisnya yang mampu menembusi logam Azurium.Iman pula telah diberikan pedang wushu serta kunai di tudung Iman telah ditempa dgn racun Azurium.Moon pula mampu membuat klon dgn lebih banyak.Zass telah dipersiapkan dgn mod baru iaitu Axel Speed melalui jam di tangan kirinya.Rubik bulat pula telah diubah suai dgn penambahan fungsi baharu iaitu bom plasma.R.O pula telah diubah suai agar boleh bertukar kepada sut tempur multi weapon untuk Khai.Viktor pula telah diberi dgn jam multi fungsi seperti halimunan,teleport dan healing dan akhir sekali Mia telah dilengkapi dgn sistem perisai plasma di tangannya seperti Ejen Bakar.

Ali terus berdiri di barisan hadapan dgn muka yang bengis.Prinsip kumpulan Raijin Squad dipegang erat dan tersemat di dalam jiwa raganya.

"PENGKHIANAT MESTI MATI"

Itu apa yang terungkap di dalam akalnya.Kumpulan ejen MATA mula melancarkan serangan.Raijin Squad dan Akatsuki membalas serangan MATA.Yang peliknya,General Rama atau Panglima Rama tidak kelihatan.Pertarungan itu berlangsung dgn sengit tetapi kini Raijin Squad berada di ambang kekalahan.Ramai yang cedera.Ali yang melihat mereka dibelasah dgn teruk mula mengalirkan air mata.

Ali:Hisk...hisk...Maaf korang...hisk...hisk aku bukan ketua yang terbaik untuk korang...hisk...hisk😢😢😢

Rudy yang melihat Ali menangis terus mengejeknya

Rudy:Huuuu~~ Dia nangis lah.Apa lah kau ni kumpulan sendiri pun tak boleh protect? Heh,Lemah!

Ali:(bangkit)Kau boleh ulang tak ayat terakhir kau tu?(devil smile)

Ali:Mari tengok siapa yang lemah!!!💢💢😡😡

Topeng IRIS Ali aktif secara automatik.Warna topeng itu bukan biru atau jingga tetapi warna ungu.Rupa²nya,Ali telah mengaktifkan IRIS Phase III mode.Rudy mula berasa gementar kerana dia dapat merasakan aura kegelapan di sekeliling Ali.Ali terus menyerang Rudy tanpa belas kasihan.Rudy pula terus menghalang serangan itu tetapi gagal.Ali menghampiri Rudy lalu menendang kakinya membuat dia melutut di depan Ali.

Ali:Buat apa kau ada tangan sedangkan kau tak guna untuk kebaikan.(memotong tangan kiri Rudy)

Rudy: AAAAARRRRRGGGGHHH!!!!!

Ali:(memotong tangan kanan Rudy)

Rudy: AAAAARRRRRGGGGHHH!!!!

Kemudian,Ali menendang Rudy yang lemah hingga dia terpelanting dan pengsan.Ali menyuruh Aisyah untuk membawa Rudy ke bilik rawatan.Ali dgn devil smilenya berkata,

"Aku bagi korang peluang,nak jadi macam landak cilake tadi atau menyerah kalah".

Semua ejen MATA menyerah kalah kecuali Mika,Jet,Roza dan E.Fit.E.Bobby pun menyerah kalah kerana drpd ikut arahan Dato'Bandar yang gila kuasa dan harta tu,baik dia menyerah kalah.

E.Fit mula menyerang tetapi Ali menggunakan EMP device lalu menyahaktifkan gajet ejen² MATA yang ingin berlawan dgnnya.Ali terus mara kearah E.Fit dan menyerangnya hingga pengsan.Ali terus mengalahkan saki-baki musuh yang tinggal.Ali yang masih hilang kesedaran cuba menyerang Kirito tetapi dihalang oleh Iman.Iman menghampiri Ali lalu membuka topeng itu lalu menarik kolar baju Ali dan mencium bibirnya.Iman tahu itu semua haram kerana mereka bukan mahram tetapi dalam keadaan seperti ini,ianya terpaksa.Sebenarnya,Iman bermimpi dia bersama Ali di sebuah taman lalu Ali berkata

"Kalau aku hilang kesedaran,Kau tolong sedarkan aku,Iman Amani"

Selepas itu,Iman melepaskan ciuman itu dgn muka yang memerah seperti strawberi.Ali berterima kasih kepada Iman kerana menyedarkan dirinya sebelum Ali pengsan.

EJEN ALI:WEAPON MASTERWhere stories live. Discover now