EPISOD 7

560 20 6
                                    

(Ali dalam IRIS Phase Mode II dgn aura membunuh)

Ali pulang ke rumah bersama ahli Raijin Squad yg lain selepas pertarungan dgn Rudy tadi.Ketika tiba di rumah,Ali terlihat beberapa orang lelaki berjubah hitam dgn simbol Akatsuki.Ali pada mulanya ingin menyerang tetapi Sasuke yang entah muncul dri mana menghalang perbuatan Ali.Ali terus bertanya kepada Sasuke kenapa datang rumah dia.

Ali:Sasuke,kau kenapa datang rumah aku ni siap bawak geng lagi?

Sasuke:Misi Rank-S,Pengkhianat yang bernama Sorrow bekerja di bawah seorang penjenayah Shinobi iaitu Drago.Selain itu,aku nak latih kau guna ninjutsu dan genjutsu serta taijutsu,boleh?

Ali:Serius arh? Aku nak! Tapi kau tidur mana?

Sasuke:Bukan base kau ada bilik tidur ekstra sebanyak 4 buah bilik?

Ali:Haahlah! Sorry,aku lupa.

Kemudian,Ali terus pergi ke basenya bersama Sasuke dan gengnya.Mereka telah disediakan dgn tempat tidur.Selepas itu,Ali terus membersihkan diri dan berlatih menggunakan IRIS Phase II mode di arena latihan base milik Ali.

Fakta menarik:

Setiap agensi yang bergerak secara rahsia mempunyai ranking khas.Raijin Squad merupakan ranking ke-2 manakala MATA ranking ke-7.Agensi ranking pertama ialah Nin Warrior.Manakala,agensi ranking ke-3 pula ialah Republik Union.

Okey sambung

General Chris dan ketua teras generasi baru sedang bermesyuarat bersama Dato' Othman(Author:Tak mampus lagi ek laki tua ni!)Dato' Othman beras berang kerana MATA kalah dgn Republik Union dan Raijin Squad.Beliau terus mengeluarkan arahan untuk menghapuskan Raijin Squad.Ramai ejen MATA membantah arahan itu lalu mereka terus dibuang drpd MATA.Antara ejen yang kena buang ialah Alicia,Viktor,Mia,Moon,Zass,Iman,Khai,Bulat dan Chris.Rudy diambil mengganti tempat Chris manakala Jet,Mika dan E.Fit diambil untuk menggantikan Alicia,Mia dan Viktor.Alicia dan beberapa ejen yang dibuang terus bergerak ke tempat Ali untuk memberi amaran serta bantuan kepada Ali.

Situasi Ali,

Ali sedang melayan anime SAO terkejut apabila ada orang memberi salam di rumahnya pada pukul 12.30 malam.

Tv: Starburst Stream!!!

???: ASSALAMUALAIKUM!!! ALI!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

???: ASSALAMUALAIKUM!!! ALI!!!

Ali:Manusia pulak yang datang malam² macam ni?(menuju ke arah pintu) JAP JAP!!!

Ali membuka pintu dan terkejut kerana Alicia,Viktor dan rakan-rakan yang lain tiba² di depan rumahnya.Ali pulak masa tu tgh dikawal oleh Thorn atau elemen daun jadi,korang tahulah dia punya innocent dan perangai lurus.

Ali:Korang datang nak beraya ke?*nada innocent+cute*

Viktor mula bengang dgn pernyataan Ali tetapi Mia dan Alicia menenangkan Ali kerana mereka perasan yang iris mata Ali warna hijau bukan coklat.Moon dan Iman mula cair mendengar nada innocent+cute milik Ali tetapi Zass terus memberi deathglare kepada Moon kerana Zass dan Moon dah couple.

Viktor:Ali,aku nak beritahu kau yang Dato' Othman dah mengarahkan MATA untuk memusnahkan squad kau.Jadi,kami ni sebenarnya dah kena buang drpd MATA ma.

Ali:(Iris mata bertukar merah)Ouh,Dato' Bandar Hingusan tu ke? Dia cari lawan yang salah.(dingin)Ok korang akan diserap ke dalam squad aku dan dilatih oleh Shin dan Mako,ok?

Viktor n the gang:Ok!

Zass:👌🏻*ok*

Mereka semua masuk ke dalam rumah Ali dan berehat.Selepas mendapat rehat yang cukup,mereka dilatih selama seminggu untuk menjadi Ahli Raijin Squad.

Codename diorang:

Jebat-Viktor
Alpha-Mia
Beta:Alicia
Moon-Moon
Axel-Zass
Foodie-Bulat
Nerd-Khai
Shadow-Chris
Spin-Aisyah
Kage-Ali
Aye-Shin
Tech-Mako
Bros-Kirito
Rose-Iman

EJEN ALI:WEAPON MASTERWhere stories live. Discover now