EPISOD 10-PROJEK ALICIZATION

570 19 5
                                    

Selepas menunaikan solat fardhu Subuh,Ali terus ke makmal cipta untuk meneruskan Projek Alicization yang tertangguh akibat serangan MATA.Ejen MATA kini beroperasi di base milik Ali dan Ali telah menjadi bos kepada Ejen MATA.Dato' Othman pulak dipenjarakan selama 20 tahun kerana telah mencabul perjanjian agensi rahsia iaitu "menyerang agensi atau kumpulan rahsia yg lain".Kini,pemerintahan Cyberaya telah diserahkan kepada Dr.Edwin iaitu anak kepada Dr.Tong.

Makmal Cipta,Jam 1159

Projek Alicization menunjukkan hasil yang positif apabila rakan akrab Kirito,Eugeo mulai sedar.Sejurus itu,barulah dua orang perempuan mulai sedar.Mereka ialah Alice,rakan akrab Asuna dan Asuna,crush Kirito.Kirito yang baru masuk makmal terlihat mereka terkejut.Dalam chip AInya terfikir "Adakah mereka kawan aku di alam sana?".

Skipo no Jutsu

(Waktu ni Iman dan Ali dah nikah tapi majlis buat kecil-kecilan)

Ali:WOI!!! UMAT MANUSIA!!! BANGUN!!!
DAH NAK PUKUL 12 MASIH TIDUR KE??!!!!

All kc Ali n Kirito:WHAT?!

Skipo no Jutsu

Semua orang ahli Raijin Squad dan ejen MATA berkumpul di kawasan arena latihan.Ali terus memperkenalkan Eugeo,Alice dan Asuna kepada Raijin Squad dan ejen MATA.Ciptaan Ali lebih maju drpd ciptaan di Cyberaya.Teknologi AI ialah sejenis teknologi yang masih dalam fasa ujian tetapi Ali dah berjaya menghasilkan 4 AI humanoid di basenya.

Codename AI

Bros-Kirito
Shine-Asuna
Rose-Eugeo
Synthesis-Alice

Selepas sesi perkenalan,Ali terus ke TV room untuk menonton berita.Iman juga berada di bilik itu.Iman memulakan bicaranya dgn suami kesayangannya.

Iman:Abang,kita nak buat apa lepas ni?

Ali:Abang pun tak tahu sayang.Dah lama tak pergi misi.Kadar jenayah di Cyberaya juga telah turun secara mendadak.Abg bercadang nak pindahkan base ni ke Jepun.Kordinat dah ada.Tinggal dapatkan sumber tenaga untuk mesin teleport tu je.

Iman:Sumber tenaga? Bukan abang ada simpan sumber Dragonite ke kat sini?

Ali:Dah habis sbb upgrade senjata semua orang kat base ni.Kalau pindah, MATA akan jadi International agensi.Awak terima ke?

Iman:Saya terima sbb MATA bukan ada dkt Cyberaya sahaja malah di negara lain seperti HQ USA,HQ Italy,HQ Jepun,HQ Canada dan HQ UK.Jadi kita boleh hantar ejen² ni ke HQ di Tokyo

Ali:Ok! Sayang nak ikut abang ke Tokyo ke? Abang nak ambik sedikit sumber Dragonite di markas lama abang.

Iman:Sayang ikut je tapi abang nak naik apa? Bukan Lyclan hancur ke?😕😕😕

Ali:Siapa kata hancur?😏😏😏 Ni Lyclan(tunjuk keychain yang rupa macam Lyclan)😁😁😁

Iman:Abang nak bergurau pun agak² lah(nada tegas)😒😒😒

Ali:Siapa kata abang gurau(mencampak keychain itu ke tengah sebuah landing pad dan keychain tu berubah menjadi jet

Ali:Siapa kata abang gurau(mencampak keychain itu ke tengah sebuah landing pad dan keychain tu berubah menjadi jet

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Rupa baru Lyclan)

Iman:(terlopong)Sejak bila suami aku buat teknologi canggih ni?

Ali:Sejak sayang menjadi pemaisuri hati abang. Cia³.

Ali mengajak Alicization Squad dan Iman untuk pergi ke Tokyo.Mereka terus pergi ke dojo ayah saudara Ali.Perjalanan selama 5 jam itu membuatkan Iman tertidur.

SKIPO NO JUTSU

Lyclan telah mendarat dgn selamat.Ali mengejut Iman dan terus pergi ke dojo itu.Iman yang mamai terkejut kerana ayah saudara Ali ialah Ejen Zain.

Iman:E...E...Ejen Zain

E.Zain:Ouh kamu rupanya Iman.Ali mana?

Iman:Tuuu(menunjuk sebelah E.Zain)

E.Zain:Hah? (Tengok sebelah Ali tgh berdiri sambil melayan telefon)Sejak bila Ali kat sini?

Ali:Sejak pakcik Zain tanya mana saya.Ouh ye,perkenalkan isteri Ali,Nur Iman Amani a.k.a Ejen Iman.

Zain:Sejak bila kamu kahwin ni?

Ali:2 minggu lepas. Tapi masa tu base mama masih dalam baik pulih lepas tu Lyclan milik hancur.

Zain:Siapa serang kamu?!

Ali:Ejen MATA.Ramai yang membantah arahan tu sbb tu arahan Dato' Othman.Jadi yang kena buang drpd MATA duduk kat base saya.Skrg nk,saya yang manage MATA drpd segi teknologi hingga misi.Dato' Othman pula tgh meringkuk dalam penjara Republik Union sbb mencabul syarat utama perjanjian Hammerfall.

Zain:Oooo.... Ha Ali,Pakcik Djin dan Ganz nak jumpa kamu.Mama Dayang pun sama.Jom masuk dulu.

Ali:Ok,pakcik! 👌🏻

To be Continue......

EJEN ALI:WEAPON MASTERWhere stories live. Discover now