18

253 58 7
                                    

"Hyung nak tumpang!" Mark dan Lucas menjerit memanggil Sicheng yang hampir masuk ke dalam kereta itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hyung nak tumpang!" Mark dan Lucas menjerit memanggil Sicheng yang hampir masuk ke dalam kereta itu. Sicheng berpaling kearah dua orang lelaki yang sedang tergopoh-gapah memakai kasut.

Sicheng hanya mengangguk dan terus masuk ke tempat duduk pemandu sementara menunggu mereka berdua masuk ke dalam kereta. Enjin kereta dihidupkan.

"Jom hyung." Sicheng memandu keluar daripada kawasan rumah setelah Lucas dan Mark sudah masuk ke dalam kereta.

Dia tidak membuka radio memandangkan Lucas dan Mark sedang rancak berbual. Dia pun tidak tahu tentang apa yang mereka bualkan. Fikirannya tidak dapat fokus.

Bunyi gelak tawa daripada Mark kedengaran apabila Lucas membuat lawaknya tetapi tidak mendapat reaksi daripada Sicheng. Dis hanya fokus pada pemanduannya.

Setelah tiba di dalam kawasan universiti, Sicheng memakirkan keretanya di tempat biasa. Mark dan Lucas turun daripada kereta.

Mark dan Lucas pergi ke universiti mereka kerana mereka mempunyai pertandingan bola keranjang di antara universiti pada hari ini.

"Jaehyun-" Sicheng terus menoleh kearah tempat yang ditunjukkan oleh Mark. Jaehyun daripada jauh sedang berjalan kearah mereka bertiga.

Tetapi Sicheng terlebih dahulu mengambil langkah laju untuk meninggalkan tempat itu. Tidak sempat Jaehyun mahu mengejarnya. Jaehyun terhenti di tempatnya apabila melihat Sicheng sudah melangkah pergi. Dia mengeluh perlahan.

Sicheng memang sudah elakkan diri daripadanya sekarang.

--

Sudah seminggu sejak kejadian itu berlaku, dan sudah seminggu jugalah Sicheng duduk di rumah kongsi rakannya yang lain, yang belajar di Seoul Universiti.

Kadang-kala Mark dan Lucas akan mengikuti Sicheng kerana latihan yang diadakan di universiti mereka.

Selama seminggu itu jugalah Jaehyun cuba mendekati Sicheng, tetapi semuanya tidak berjaya. Laju sahaja Sicheng melarikan dirinya supaya tidak bertembung dengan Jaehyun.

Hendery juga sudah buntu mahu bercakap dengan Sicheng. Apabila dia mahu berbual dengannya, pasti sepatah juga yang dibalasnya.

Memandangkan mereka tidak tahu dengan lebih jelas apa yang berlaku diantara Jaehyun dan Sicheng, mereka hanya boleh mendiamkan diri.

"Hyung." Hendery memanggil Sicheng. Sicheng menghentikan kerjanya dan menoleh kearah Hendery.

"Hyung dah lama tak keluar dengan Sooyun noona." kata-kata Hendery itu kembali membuatkannya sakit hati. Mendengar namanya sahaja dia sudah muak.

Entah bagaimanalah hubungan Sooyun dengan Jaehyun. Mungkin mereka sudah berbaik dan bercinta. Pengakhiran yang bahagia bagi mereka.

[C] I Love You | DSC Where stories live. Discover now