"Jung Jaehyun aku suruh kau untuk tengokkan Sooyun je, jangan buat benda lain." mata Sicheng mencerlung tajam kearah Jaehyun yang sedang memeluk tubuh sambil bermain dengan telefonnya.
"Ya, aku tahu." jawab Jaehyun bosan. Terlalu banyak Sicheng mengarahnya sekarang. Makin muak pula dia mendengarnya.
"Sicheng aku nak pergi praktikal dekat hospital bukan nak pergi melancong." Sooyun memeluk tubuhnya sambil memandang kearah Sicheng yang berada disebelahnya.
"Eloklah tu, Sicheng oppa berjangkit dengan Injun. Dua kali lima je dua orang ini." Jihyun yang duduk bertentangan dengannya menyampuk.
Jihyun mengeluh perlahan apabila dia memikirkan tentang Renjun yang boleh dikatakan setiap hari akan menunggu diluar bilik kelasnya semata-mata dia tidak mahu Minsoo mendekatinya LANGSUNG.
Perkataan 'Langsung' itu mesti ditekan.
"Saya pula yang kena." Renjun mencebik tidak puas hati. Betullah, siapa saja tak risau jika teman wanitanya sedang bekerja dengan lelaki yang mempunyai perasaan padanya?
"Korang berdua ni memang tiba-tiba jadi overprotective ke lepas bercinta." Hendery yang sudah lama mendiamkan diri itu mencelah.
"Kau tengok lepas kau dah bercinta nanti." Jaehyun membalas. Hendery memasamkan mukanya, dia kena balik. Dia sudah redha apabila selalu menghadap dua pasangan ini.
Siapa nak Hendery? Tengah kosong ini.
"Yangyang kata dia balik hari ini." kata Jaehyun sambil memandang telefonnya. Selama sebulan ini Yangyang memang tiada disebabkan tugasannya di dalam kawasan pendalaman. Budak journalism kan.
" Tapikan aku masih tak sangka Sicheng hyung berani kiss Sooyun noona depan-" kata-kata Renjun itu terhenti apabila Sicheng memijak kakinya daripada bawah meja. Renjun mengerang kesakitan. Bukan perlahan dia pijak, kuat!
Mereka semua tertawa melihat tindakan gementar Sicheng itu. Membahang wajahnya apabila Renjun mula membangkitkan tentang hal itu. Agaknya dia sudah gila pada masa itu.
"Yah Lee Heejin!" suara jeritan itu membuatkan mereka semua berpaling kearah suara itu.
Haechan melangkah laju bagi mengejar langkah Heejin yang sudah berada di hadapannya. Tangannya mencapai pergelangan tangan Heejin dan menariknya kasar supaya menghadapnya semula.
"Kau kenapa!" Heejin mula meninggikan suara kepada Haechan. Anak matanya mencerlung tajam kearah abang kembarnya itu. Mereka semua terdiam melihat perkara yang berlaku itu. Haechan menolak lidahnya pada pipi dann tertawa sinis.
"Heejin kau jangan melampau." kata Haechan mendatar. Raut wajahnya dingin, tidak menunjukkan sebarang reaksi. Tajam matanya memandang Heejin.
Mereka terkejut. Tidak pernah dia melihat Haechan berkelakuan seperti ini.
YOU ARE READING
[C] I Love You | DSC
Fanfiction﹙ 2021, complete.﹚ ❝ i love you- but i can't love you. ❞ ❏ ⨾ dong sicheng ft. jung sooyun ! 𝗌𝗍𝖺𝗋𝗍 ᝰ 160221 𝖾𝗇𝖽 ᝰ 030321 ▗ ▘resonance series﹙2﹚