MRS. EMEER HAYYES
"You can hate me but you can't run from me, Sweetheart"
Emeer menundukkan kepalanya. Matanya tidak sanggup untuk melihat wajah wanita kesayangannya itu yang kelihatan sangat pucat. Rasa bersalah mula mencengkam diri.
Khayla tersenyum kelat apabila melihat Emeer hanya menundukkan kepalanya tanpa memandang ke arahnya. Terus sahaja tangan yang berurat itu di raihnya.
Dia tahu anak sulungnya yang satu ini seorang yang tidak dapat di jangka. Panas baran dan beku sama seperti suaminya. Dari kecil lagi sikap Emeer yang nakal itu selalu memeningkan kepalanya. Namun jauh di sudut hati Emeer seorang anak yang baik.
"I'm just fine. Don't worry." Ujar Khayla perlahan.
Emeer terus menjatuhkan kepalanya di atas paha mommy nya. Tangannya terus merangkul erat pinggang wanita itu.
Khayla tergelak kecil.
Kalau tengok dek adik-adiknya itu, mahu mengamuk dia orang semua.
"I'm sorry mommy. Truly sorry. Along langsung tak fikir perasaan mommy. Along ikut kepala along je. Along tak ada niat jahat apa-apa pun terhadap dia. I'm just---" Ayat itu hanya terhenti di situ sahaja.
Khayla mengeruhkan dahinya.
"Just what, Emeer?"
"Erm.. Nothing. I just love you, mommy." Emeer cuba menafikan satu rasa itu. Mata segera dipejamkan. Mengusir pergi rasa itu.
Khayla mengeluh. Rambut Emeer yang keperangan itu di usapnya lembut.
"You can't do that to her. Along dah cemarkan maruah dia sebagai seorang perempuan. Along tak boleh buat dia macam itu. Mommy tak suka. Along sayang mommy kan?"
"Of course I do and love you, mommy. You are everything to me. Don't you trust me?" Soal Emeer serius sambil badannya di bangunkan dari riba Khayla.
Tangannya mengenggam erat tangan Khayla. Wajah Khayla yang serius itu di pandangnya.
"Then marry her."
Emeer tercengang mendengar sepatah ayat yang keluar dari mulut wanita kesayangannya itu. Dia laju menggelengkan kepalanya sambil tergelak kecil.
"Are you kidding me, right?" Soal Emeer dengan nada tegas.
Wajah Emeer di usap Khayla lembut. Die memandang dalam ke anak mata dark hazel itu.
"Mommy tak akan pernah bergurau kalau melibatkan maruah perempuan. And this is daddy's decision too." Khayla tersenyum kecil.
"No! This is nonsense. I don't rape her mommy. Just only sleep. Can't you understand that. That's was two different's things. I didn't anything wrong dekat dia sampai perlu berkahwin."
Emeer meraup mukanya kasar. Terus dia bangun dan mundar-mandir di depan Khayla. Tangan yang luka itu di kepalnya kuat. Dia tidak suka bila kedua ibu bapanya memaksanya dalam soal seperti itu.
Khayla mengeluh.
Emeer adalah Emeer. If he said no, it's meant no. Just like his daddy, Ethan Hayyes.
"Talk with your daddy. Mommy nak rehat."
Tubuhnya segera di baringkan. Terus sahaja mata di pejamkan. Dia tiada mood untuk meneruskan lagi perbincangan itu kalau tuan empunya sendiri tidak setuju.
Emeer melepaskan keluhan berat. Terus sahaja dia mendekati Khayla. Dahi mommy nya di kucup lembut.
"I love you mommy but I'm sorry, I can't." Dia terus berlalu dari situ dengan wajah yang tegang.
YOU ARE READING
Mr. Alpha's Sweetheart - TERBIT (Un- Edited)
RomanceLuthfan Emeer, he's cold just like his father but he's care. He's ruthless but he's caring, and he's arrogant but sweet. Merupakan CEO dan dan perwaris kepada Syarikat terulung diseluruh Negara, The Grand Hayyes Group. Thea Hazel adalah seorang gad...