~A second chance~ kap-11

152 13 1
                                    

~Fionas perspektiv~
Jag ställde mig upp ur sängen och gick in i min toa. jag kolla mig i spegeln och sköljde ansiktet med vatten. jag lät mina sovkläder falla till golvet och gick in i duschen och det varma vattnet droppa på min nakna kropp,

Dropparna gled på min kropp, precis så skulle jag vilja att min känslor för Oscar gled, att dem bara försvann och aldrig komma tillbaka, men så funkar det inte, dem kommer inte försvinna för jag Älskar han, och jag kommer alltid att göra det oavsett om han otrogen eller inte.

jag stängde av vattnet och masserade mitt hår med schampo, sköljde av det och la balsam på mitt hår. jag lät det verka, undertiden massera jag in min kropp med tvål. jag sköljde av både mitt hår och min kropp.

Jag tog min handduk och slingrade den runt min kropp, jag tog en mini handduk och gjorde en turban på mitt huvud.

~Knack knack~

"Kom in" svara jag utan att tänka efter. Dörren öppnades och in klev Ogge in,
"H-e-j" stamma han fram med kinder minsta lika röda som mina.
"Hej, vad gör du här?" Fråga jag.
"Jag skulle hämta min syrra" sa han.
"Vah! Redan?" Fråga jag och öppna min garderob,
"Ja! Klockan är 15:36 och hon har vart här sen 11:00" svara han och titta ner på golvet.
"VAH!!" Halv skrek jag.

"Jupp, vad trodde du?" Fråga han
"Att den var 09:00 ungefär" svara jag och leta efter kläder som jag skulle ha på mig.
"Nepp!... Men jag väntar på dig där nere" sa han och gick ut genom dörren utan att jag sa nåt.

Jag fortsatte lära efter kläder och tillslut fick det bli, en svart jeans och en enkel tröja.

~PLING~

Det plingade till, och jag gissar att det var min mobil. jag gick fram till min mobil som låg på min säng. jag hade fått 56 SMS från Oscar, och 43 från Emma. Den senaste va från Emma och jag öppna den.

•Emma= Em/ Fiona= Fi•

Em~ asså förlåt, ge mig bara en chans att förklara allt, kom till din favvo resturang kl. 16:00. snälla??

Fi~ ok men det betyder inte att jag har förlåtit dig.

Em~ Tack Tack, jag lovar du kommer inte att ångra dig.

Jag la min mobil i bakfickan och gick ut genom dörren.
"Oscar?" Ropa jag medan jag gick ner för trappan.
"Aa?" Svara han, och ställde sig upp från soffan.
"Jag ska tyvärr träffa Emma på en resturang, så jag kan tyvärr inte hänga med dig idag, jag är..." Hann jag säga.
"Du behöver inte vara ledsen jag förstår " sa han och satte sig igen.
"Tack" sa jag och gav han en snabb kram. innan jag tog på mig mina skor och min jacka ut i vårväder.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nytt kapitel YAY!!!👏🎉🎉

Grattis Oscar❤️💎💎💎 Fucking 18.

RÖSTA och KOMMENTERA

Ses💎

Broken!!!(pausad)Where stories live. Discover now