Broken ~ tröstad~ kap-8

218 28 2
                                    

När jag stängde dörren gick jag mot köket och hämta glass ur frysen. Jag gick mot disken ooch hämta sked. Sen gick upp för trappan och tog fram min Mac book. Jag logga in på Netflix och slog upp notebook.

När jag var ungefär i mitten av filmen hörde jag nyckel ljud, det är säkert mina föräldrar och sally. Jag torka bort mina tårar snabbt och försökte se så glad ut som möjligt. Jag hörde trappsteg och sedan små fotsteg mot mitt rum.

Dörren öppnades och sally sprang mot mig och hoppa på min säng.

"Vad har hänt?" Frågde hon och strök min rygg.

"inget" svara jag. Men en tår föll från mitt öga.

"Jo det har hänt nåt jag vet inte vad det är som har hänt, men du brukar äta glass och titta på notebook bara när du är ledsen. Snälla säg vad det är som har hänt, vi är systerar om du har glömmt det" påminde hon mig. Hon har faktiskt rätt,

"Okej om du måste veta, men bli inte arg på nån" sa jag och kolla på henne strängt.

"Mm... ok" sa hon och satte sig bekvämt.

"Tjaa... det börja med att jag och Em var utråkade........" när jag berättade om allt som har hände kolla hon bara chockat på mig.

"Hur kan du stå ut med allt?" Fråga hon.

"Tjaa...... om man har en lillasyster som du så kan man klara av vad som helst" svara jag och pussa henne på kinden.

"är du arg på Ogge?" Frågade hon.

"Nee" svara jag.

"Bra för Ogges syster ska komma över imon och det kan hända att Ogge hämtar henne". Sa hon. Först blev jag glad och börja le jätte mycket. Men sen kom jag på mig.

"Ok" sa jag.

"Vänta du gillar Ogge eller hur?" Fråga hon.

"Vah... nee vi är bästa vänner. Och jag gillar faktiskt Oscar." Sa jag.

"Hur kan du gilla Osacr efter allt han gjorde?" Fråga hon.

"Jag vet inte jag bara gillar han." Sa jag och kolla ut genom fönstret.

"Jag tycker att du förtjänar en bättre person än Oscar.... du måste komma över han." Sa hon. Hon har rätt jag förtjänar en bättre person än idioten Oscar.

"Jag vet älskling jag ska försöka komma över han." Sa jag oo pussa henne på kinden. min mobil plinga till och på skärmen stod det Ogge. Jag låste upp den och läste vad det stod.

(Og=Ogge fi=fiona)

Og: hej mår du dåligt fortfarande?

Fi: tjaa... om jag inte hade haft en lillasyster som trösta mig så skulle jag må dåligt.

Og: va bra! Du är väl inte arg på killarna oo mig?

Fi: nee jag är inte arg på dig eller killarna (Omar Felix)

Og: bra! Är du fortfarande arg på Emma oo Oscar?

Fi: asså jag är inte arg på dem. Jag blev/är bara förvånad.

Og: ok men det viktiga är att du mår bra.

Fi: ienkligen så mår jag inte bra hur kan jag må bra när mitt hjärta har krossats i tussen bitat?

Og: tänkte väl att du mådde dåligt. Men tänk om jag skulle sätta ihop bitarna? Skulle du bli glad då?

Fi: visst du har hela den här veckan på dig lycka till

Og:Tack! Hej då

Fi: hej då

**********************************

Hej hej❤

Snart 500R Yay!!!!

10 röster för nästa kapitel.

Ses❤

Broken!!!(pausad)Where stories live. Discover now