Ella tyckte att Oscar var ur gullig när jag berättade om strand picknicken.
"Blev det något mer än kyssar?" Flinade hon
"Kanske." svara jag med en lurig blick.
"Vilken planet kommer ni ifrån? Vem som helst kunde se er."
"Jag vet. vi är galna."
"Ja." Höll hon med.
"Men ni är iallafall galna tillsammans. Jag har ingen att vara galen med." Sa hon.
"Du har killarna." sa jag och blev glad för min lysande idé.
"Jag vet fast när jag vill göra galna saker med dig och inte med killarna är du bara med Oscar." Sa hon och titta ner med en ledsen minn. jag visste inte vad jag skulle säga. Hon har ju rätt jag är mer med Oscar. Och det är inte första gången hon säger det heller. Plötsligt fick jag en bra idé.
"Men kan inte vi + killarna hänga tillsammans oftare?" Fråga jag innan jag hann tänka efter om det var en sån bra idé.
"Ok funkar bra för mig. Men ska vi inte fråga killarna först?" Fråga hon och kolla på mig med en orolig blick.
"Va inte orolig dem kommer vilja var med oss." Sa jag och tog upp mobilen från fickan. För att fråga killarna om vi kunde hänga eller hitta på nåt det var ju en lördag trots allt och klockan var bara 14:00.
"Vad gör du?" Fråga Ella. Medan jag letade efter Oscars nummer
"Jag ska ringa Oscar och fråga om killarna och han kan hänga med oss" svara jag och tog mobilen mot örat.
[samtal F=Fiona O= Oscar FE=Felix OM=Omar OG=Ogge ]
F: hej älskling
O:hej min heta babe
F: vart är du?
O: hemma hos Felix du då?
F: jag är hemma med Ella och har fett tråkigt. Men vad gör du?
O: jag spelar FIFA med killarna vad trodde du?
F: att ni kanske hade lika fett tråkigt som vi och att ni kanske önskade att vi kom över.
O: men asså vissa av oss måste ju vänta på sin tur och då kanske det inte är så roligt och jag saknar dig jätte mycket och killarna och jag skulle önska att ni kom eller hur killar?
FE OM OG: JAAAAA!!!!!
F: ok! Bra men jag och Ella kommer över om 30 okej?
O: okej ses då! Puss och massa kyssar så länge
F: puss och massa kyssar på dig med.
***
När vi kom fram till Felix hus stod jag och Ella utanför och knacka på. Efter ungefär 2 hela minuter kommer Oscar och öppnar.
"Varför öppna ni inte tidigare för?" Fråga jag lite surt.
"Förlåt babe" sa han och kysste mig på läpparna mjukt. Ella såg ut som om hon var svartsjuk på ett kort stund. Men sen när Oscar började krama henne blev hon glad konstigt.
"Vart är killarna?" Frågade jag medan jag kolla efter killarna i vardagsrummet.
"Dem är där upp i Felixs spel rum" sa han och peka på trappan. Vi börja gå mot killarna och när vi kom till Felixs spel rum så såg vi Omar på Felix mage och Omar kittlade Felix på magen och Ogge satta på soffan och skratt nästan ihjäl sig. Men det såg ut som Omar och Felix hade sex på ett väldigt konstigt sätt medan Ogge kolla på och skratta ihjäl sig.
"Vad håller ni på med?" Fråga jag och satte mig på soffan jämte Ogge.
"Vad ser det ut som?" Fråga Ogge med ett flin.
"Det ser ut som att Omar och Felix har sex" sa jag. Omar och Felix titta på mig med först sura blickar och sen retliga blickar. Antar att dem fick en idé att hämnas på mig.
"Killar ni tänker väll inte gör nåt elakt?" Fråga jag och kolla på dem med en skrämd blick
"Nä nä" svara Felix med ett flin och satte sig jämte mig på soffan
"Inte än iallafall" sa han och la sin arm på mina axlar. Jag kommer säkert dö om bara några minuter.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej hej
Förlåt för att jag inte uppdaterat på länge men hade rätt mycket läxor och jag hade brist på vad kapitlet skulle handla om. Men det var för att INGEN då menar jag INGEN har typ RÖSTAT eller KOMMENTERAT. Vilket jag är väldigt ledsen över
Son ni säker märkt har jag bytt namn och bild på "boken" men det är "still" samma karaktärer. Och jag har ju tagit bort min nya bok det var för att jag inte tyckte om den.
أنت تقرأ
Broken!!!(pausad)
أدب الهواةÄr det för bra för att vara sant? Oscar och Fiona är Perfekta tillsammans det verkar inte finnas något som kan komma i mellan dem. men en dag faller allt samman.