Råkade skriva Ella istället för Emma i föra kapitlet. Och om det råkar stå Ella igen så ska det stå Emma.~Fionas perspektiv~
Vi satt nu på sovan och kolla på skräck film. Jag sitter mellan Felix och Omar som av en 'händelse' jag är säker på att dem har nåt lurigt på gång, så jag är på min vakt hela tiden.
Oscar och Emma skulle hämta snacks från köket, men det har gått 20 minuter sen dem gick ner till köket. Jag vet att Emma aldrig skulle ha gjort nåt med oscar för hon vet hur mycket jag älskar han, men jag är ändå orolig.
För det har gått över 20 min nu. Jag vet att jag borde lita på Oscar men jag kan inte hålla mig.
"jag ska bara på toa" sa jag och ställde mig upp. Jag gick ner för trappan och in i köket. Dem var inte där, jag öppna mikro och där låg en påse popcorn. Undra vart dem är har tagit vägen. jag gick in i första toaletten för det finns 3 toaletter, en i felix rum, en där uppe och en här nere. jag öppna den och där fanns ingen.
Jag gick upp för trappan och såg Ogge komma ut ur Felixs spel rum.
"skulle inte du på toa?" fråga han
"jo fast jag tänkte leta efter Oscar och Emma" sa jag
"är dem inte i köket?" fråga han.
"nee..." svara jag och blev orlig. jag tror att han märkte att jag blev orolig.
"va inte orolig jag tror inte att Oscar skulle göra så mot dig" sa han och strök min rygg. "Jag vet jag är inte orolig jag litar på Oscar och Emma skulle aldrig göra så mot mig" sa jag och började gå mot toaletten. Jag knackade och ingen öppna jag knacka igen och då kom Emma ut.
"Hej" sa hon och halv öppnade dörren.
"Hej vart är Oscar?" Fråga jag och försökte kika in i toan.
"Vet inte" svara hon kalt. Jag har en känsla av att hon ljuger.
"ok kan jag komma in eller?" Fråga jag hon.
"Visst" svara hon lite stelt. Hon stod bara kvar helt stilla.
"Jag skulle vilja göra mitt toa besök lite privat tack!" Sa jag och putta ut henne och låste dörren.
Jag kolla mig i spegeln och tänkte varför Emma var så stel nys. Då kom jag på det tänk om hon och Oscar va här inne eller är, jag drog bort gardinerna som va ovanför badkaret och såg Oscar stå där på badkaret, om man kolla väldigt någa såg man ett sugmärke på hans hals.
Jag kände nåt blöt på mina kinder och kom på att det var mina tårar.
"Hur kunde du?" fråga jag.
"Fia förlåt det var inte meningen" sa han och gick ut ur badkaret mot mig. Och jag backa bara bak och skaka pp huvudet tills jag kände dörren på min rygg.
" Nehe var det meningen att ni skulle ha sex eller och inte med vem som helst utan min bästis. Hur kunde ni göra så mot mig Oscar jag älskade dig med hela mitt hjärta, jag litade på dig med hela mitt hjärta, jag har älskat dig sen 9:an, jag har alltid trott att du var en snälla och trogen kille. Men nee... jag hade fel om dig inte lite utan mycket fel om dig. DET ÄR SLUT OSCAR..." sa jag och låste upp toa dörren.
När jag kom ut såg jag Emma med massa tårar i fejan. Det är fan inte hon som ska vara ledsen
" Förlåt det var inte meningen" sa hon. Jag stod där och bara kolla på henne. Jag gav en henne bara en örfil.
"Bitch" sa jag och gick förbi både hon och Ogge. Jag tänkte inte förlåta henne inte just nu iallafall. Jag gick ner för trappan och gick till hallen där mina skor och jacka låg. Jag drog på mig dem och gick ut.
Hur kunde Emma görs så jag litade på henne jag har alltid gjort det. Plösligt slog det mig varje gång hon såg mig med Oscar blev hon antingen arg, ledsen eller avundsjuk.
Som när jag berättade om picknicken, när Oscar snacka med mig genom telefonen, när han krama mig vid dörren. Allt hon ville var bara Oscar och det fick hon nu precis som hon önskade.Efter 100 meter märkte jag att det regnade jag trodde bara att det var min tåra.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej hej
nytt kapitel extra långt Om ni Frågar mig.
Det är fortfarande typ ingen som har gillat förutom 2 personer. Dem två personen älskar jag tack ska nu två ha och tack till er som läser också men dem två personena älskar jag i hela världen.
Ses
YOU ARE READING
Broken!!!(pausad)
FanfictionÄr det för bra för att vara sant? Oscar och Fiona är Perfekta tillsammans det verkar inte finnas något som kan komma i mellan dem. men en dag faller allt samman.