Kapitel 14 ~en chans till alla

79 5 3
                                    

Bild: Emma

~Fionas perspektiv~

Efter att bara ha gått 5 meter hör jag fotsteg bakom mig, inte vilka som helst, utan Oscars, jag har känt han så länge att jag till och med känner igen hans fotsteg bara av att höra på dem. Det är galet. jag stannar och vänder mig om

''Oscar vad vill du? jag har redan-''
''innan du säger nåt måste du lyssna på mig'' säger han och tar sina händer på mina axlar.
''du måste låta mig berätta vad som egentligen hände'' säger han. Om han har en annan version om vad som hände, då vet jag inte vad jag ska tro på.

''ok men bäst för dig att det låter trovärdigt'' säger jag och lutar mig mot mitt ben.
''ok! kan jag berätta det över en drink?'' frågar han flörtigt. jag kan inte fatta att han försöker flörta med mig efter allt som han har gjort.
''ok!'' säger jag och himlar med ögonen. vi går bort till restaurangen.

''damerna först!'' säger han och öppnar dörren åt mig. När vi kommer in är Emma fortfarande kvar,
"Hej" sa hon till mig och Oscar.
"Hej" svara Oscar och jag gav henne ett leende, när vi kom fram till henne.

"Bra nu är båda här! Nu kan jag prata med er båda" sa jag och kollad på båda,
"Så...! Berätta vad som egentligen hände Oscar" sa jag och kolla på Emma.

"Mm.. Ok! Ska jag ha detaljer?" Fråga han nervöst
"Nej" svar jag.
"Ok! Kolla vi väntade på att popcornen skulle poppa, och sen så började Emma..." Han blev tyst och kollade på Emma, jag kollade på henne oxå och för en sekund såg det ut som om hon bar orolig. Tänk om Emma ljög? Tänk om Oscar inte kysste henne alls? Tänk om Emma har vart kär i han? För det va länge sen hon sa att hon bar kär i nån, och hon brukar alltid säga till mig ifall hon är kär!

Nee jag inbillar mig säkert Emma skulle aldrig göra så! ALDRIG!!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
NYTT KAPITEL!!!!🙌🎉
Ni fattar inte hur ledsen jag är😔 så sjukt ledsen glömde uppdatera, asså sjukt ledsen är jag.😕 nu kan jag inte skylla på skolan för att nästa vecka har vi skolavslutningen och våra betyg var satta i fredags (2015/05/29)

5 kommentarer💬 och 8 röster⭐️ för nästa kapitel💘

Broken!!!(pausad)Where stories live. Discover now