Broken!!! ~dejten~ kap - 3

221 26 1
                                    

9 maj (kväll)
~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Vad sägs om denna då?" Frågar jag Em och håller upp en svart klänning som är ända ner till fötterna den såg inte så tajt ut. Jag ska ut på dejt om 45 min och jag står här i bara spetsunderkläder och letar efter kläder. Weird

"Fan va ful. Har du inte sexigare kläder?" Fråga hon och ställde sig upp för att leta efter en klänning till mig som är sexig. Hon plockar fram en klänning som går ner till knän (titta på bilden👆är inte så bra på att förklara) den var faktisk snygg.
"Tack ska du ha! Vad skulle jag gör utan dig" fråga jag och Em ska lätt på huvudet och skrattar till.
"Ja du, det vet jag faktisk inte" svara hon. Jag drog på mig klänningen och satte mig vid sminkbordet för att sminka mig. Em ställde sig upp för att locka mitt hur. Tro mig hon gör perfekta lockar.

"När ska du till killarna?" Fråga jag medan jag satte på mascara på ögonfransarna.
"Vet inte vi skulle va hos Felix.....Klockan" svara hon medan hon titta ner på sin klocka.
"Shit det är 10 min kvar tills Oscar är här" svara hon och lockade mitt hår snabbar. När jag var klar med sminkningen var Em också klar med att locka mitt hår. Eftersom Em valde klänning åt mig valde hon också skor och väska åt mig. Hon valde åt mig små klackar som var i hud färg. (som klänningen). Väskan var också i samma färg som skorna och klänningen. Precis när jag hade tagit på mig klackarna plingade det på dörren.

"Precis i tid" mumlade jag och Em i mun på varandra.
"Mamma sa att Osca......" Hann Sally säga innan hon såg mig och börja gapa.
"Wow vad söt du är! Sötare än en prinsessa" sa Sally medan hon krama om mig
"Tack älskling" sa jag och krama tillbaka.
"Jag är glad att ha dig som min syster" sa Sally medan hon tittade upp på mig med drömmande ögon.
"Awww så söta desamma min sköna prinsessa" sa jag och pussa henne på pannan.
"Vad sa du att mamma sa?" Fråga jag henne.
"Juste! Hon sa att du skulle komma ner för Oscar står där nere med en bukett rosor"🌹 svara Sally.
"Säg att jag kommer" sa jag och vände mig om. Jag och Em börja små hoppa av glädje.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Vi sitter på en filt i stranden. På filten ligger det smällt choklad och jordgubbar.
Oscar har på sig jeansbyxor och en ljusblå skjorta.
"Va fint det är. Har du gjort iordning själv?" Fråga jag och satte mig på filten
"Neja killarna hjälpte till." Svara han och satte sig på filten.
"Aha ok" svara jag.
"Vill du ha?" Frågade han och höll upp en flaska som innehöll vin tror jag.
"Mm" svara jag. Han hällde upp vinet i ett glass och gav mig den.
"Tack" sa jag och börja dricka det.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej hej!!!!! har kommer ett nytt kapitel hoppas ni tycker om den
Kommentera och like:A👍 för nästa kapitel.

Ses❤️

Broken!!!(pausad)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin