💐💐💐
“Assalammualaikum semua. Saya Nurin Karmelia binti Mohd Fauzi. Boleh panggil saya Nurin”
Nurin memperkenalkan diri di hadapan kelas barunya. Dia cuba menyesuaikan diri di sekolah baru ini. Riuh juga kelas dibuatnya bila dia masuk ke kelas.
‘Jantung, aku tahu lah tuan kita ni cantik tapi rasa kali ni macam tuan kita ni famous pula.’ Hati berkata kepada Jantung. Jantung hanya mengangguk. Rasa iri hati tu ada juga. Tapi dia ni dikira sebahagian daripada Nurin, jadi dia tak kisah.
“Nurin sila duduk di belakang sana.” Cikgu Sarah menunjukkan jarinya ke arah meja kosong di sebelah murid perempuan. Nurin mengangguk dan berjalan ke arah meja itu.
Selepas Nurin duduk, dia menyapa deskmate-nya. “Erm.. Hai! Saya Nurin. Apa nama awak?” Nurin cuba beramah mesra.
“Hai! Saya Atiqah Batrisya. Awak boleh panggil saya Atiqah.” Atiqah tersenyum. Nurin pun tersenyum sama.
‘Fuh nasib baik ada classmate yang ramah’ Nurin bermonolog.
Kelas 4 Jujur tiba-tiba senyap. Maka kelas pun bermula.
🥀🥀🥀
“Okay, ini library. Boleh pinjam buku.” of course lah boleh pinjamkan. Dah kenapa dengan sepupu dia ni?
“Ya, of course lah library tempat baca dan pinjam buku.” Iman berkata.
“Amal, kau ni serius ker tak,tunjuk kawasan sekolah ni kat kitaorang?” Nurin bertanya. Amal tersengih.
Amal ditugaskan untuk menunjukkan kawan sekolah kepada dua murid baru ini. Seronok bukan kepalang dia dibuatnya.
🥀🥀🥀
“Saya tugaskan awak untuk tunjukkan kawasan sekolah kepada mereka berdua.” Cikgu Hashim, cikgu disiplin berkata.
“Baik cikgu!”
“Mel! Hai. Aku tak sangka kau pindah sekolah kat sini! Pak su tak cakap pun yang kau pindah sini!” Amal menyapa Nurin. Nurin tersenyum. Kecoh betul budak sorang ni. Yes, Nurin tua 2 bulan dari Amal.
“Kau ni sapa pula?” Amal bertanya. Sedari tadi lelaki itu hanya menyepi. Shy-shy cat pula mamat ni.(jangan search shy-shy cat kat google. Shy-shy cat:malu-malu kucing)
“Aku Megat Iman Hairy Bin Izz Hairum. Panggil Iman.” Iman mengukir senyum.
“Aku Raqib Irqan Amal Naqib Shah'fiq Bin Shah Dhiyaulhaq Fakhrullah. Panggil Rian. Ni Nurin Karmelia Binti Datuk Mohd Fauzi.”
YOU ARE READING
[OG] •1• ɗєɯƛƨƛ Ɗƛɲ Ʀєmƛʆƛ (Ԋιαƚυʂ)
Teen Fiction#1 Dewasa dan Remaja Tengku Qayyim Izzqy Zaim Jayden - Dia dilahirkan kembar tiga, dia seorang lelaki dingin dan sanggup membuat apa sahaja unutk keluarga tercintanya walaupun baru berusia 16 tahun. Dia juga memendamkan perasaan cinta dan sayang kep...