🌷6🌷

26 24 0
                                    

💐💐💐

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

💐💐💐

“Hai, awak nak pinjam buku ni ker?” Qasrina bertanya ramah. Dia memang suka menjadi pengawas perpustakaan. Sejuk jer air-cond yang menyapa. Bertugas pun hanya 2 kali seminggu.

“Ya. Saya nak pinjam buku ni.”

“Kad?” Qasrina bertanya.

“Er.. Kad apa ye?” murid itu bertanya pelik.

“Kad perpustakaan? Ya lah kalau nak pinjam kena scan kad tu dulu. So record awak pinjam akan tercatat dalam komputer ni.” jari Qasrina menunjukkan ke arah komputer yang terdapat di atas kaunter pendaftaran.

“Maaf saya tak ada kad tu lah saudari. Saya murid baru di sini.” kata Nurin. Dia sebenarnya sudah menyangka perkara ini berlaku. Tapi dia memang dah lama minat dengan buku yang ditulis oleh penulis terkenal iaitu J.K Rowling.

“Owh ye ker? Kalau macam tu.. Awak kena minta kad tu kat guru kelas. Esok awak datang sini balik and boleh pinjam buku tu.” Nurin hanya mengeluh dan mengangguk. Alah tak dapat baca buku ni..

“By the way, apa nama awak? Kelas apa?” Qasrina memulakan perbualan. Saja nak meramah mesra. Senior-senior ni kena baik dengan junior-junior ye!

“Nama saya Nurin Karmelia. 4 Cerdas. Panggil Nurin” Nurin hanya menjawab perlahan. Malu juga ni duduk berdua dengan orang yang dia tak rapat.

“Owh. Saya Tengku Nurin Qasrina Binti Jayden. Kelas 5 Harmoni. Nampaknya saya ni senior awaklah ya!” Qasrina sudah mengangkat keningnya. Buat muka bataknya. Nurin sudah cemas. Dia kena buli ker ni?

“Hehe.. Janganlah buat muka macam tu! Saya gurau jerlah. Nak panggil Qas or Kak Qas pun boleh.” Qasrina ada juga terfikir untuk meminta Nurin memanggilnya 'Nurin', tapi rasa macam— Okay tahu-tahu jerlah kenapa.

Kringg!!

“Erm... Saya nak balik rumah dululah. Dah lambat ni. Er– Kak Qas, Nurin pergi dulu ya!” Nurin memecut laju meninggalkan perpustakaan sekolah.

Qasrina hanya memandang dan tersenyum. Macamlah dia tak tahu yang Nurin tu anak kepada Datuk Fauzi! Dia baru teringat apabila Nurin menyebut Nama penuhnya. Merendah diri betul!

🥀🥀🥀

Nurin! Tunggu akak!” Nurin berhenti menapak. Muka berpaling dan mencari empunya suara.

‘Kenapa pula Kak Qas ni ikut aku?!’ Nurin dah buat muka pelik.

“Ke–kenapa Kak Qas ikut saya?” Nurin memulakan bicara memandangkan Qasrina duk hirup oksigen. Letih tu marathon 100km. Okay itu over.

“Saja. Nurin ni tak ingat kat akak yer?” Qasrina bertanya.

“Kita ni pernah jumpa ker sebelum ni? Selain kat perpustakaan? Nurin rasa tak ada.” tangan Nurin memegang dagunya. Cuba berfikir. Manalah tahu memang mereka pernah berjumpa sebelum ni.

[OG] •1• ɗєɯƛƨƛ Ɗƛɲ Ʀєmƛʆƛ  (Ԋιαƚυʂ)Where stories live. Discover now