BAB 3

155 26 9
                                    

Yeji p.o.v

     Seorang gadis yang baru masuk ke sekolah dengan gaya lepaknya diperhatikan oleh Yeji, Lia, chaeryeong dan yuna secara diam. Perempuan itu memakai baju sekolah ditutup dengan baju sejuk lengan panjang yang labuh menutupi baju sekolahnya. Telinganya disumbat airpod. Dia berjalan tanpa memandang ke kiri dan kanan. Dia tak sedar dia diperhatikan oleh 4 orang perempuan.

    " Unnie seriuslah? Tengok dari jauh pun seram apatah lagi nak cakap. Mimpi ngeri nanti.." Tanya yuna perlahan. Walaupun kelibat ryujin yang sudah hilang dari pandangan mereka, namun mereka masih memandang tempat itu.

    " Unnie tak main-main yuna oi.. Serius ni. Lia, kau kena ambil alih kali ni. " Hampir tersedak lia yang sedang minum air itu. Dia menelan air di dalam mulutnya susah payah sebelum menunjukkan pada dirinya.

   " Kaulah. Siapa lagi nama Choi jisu yang sama kelas dengan dia selain kan? " Lia membuat muka sedih. Mampu ke budak yang suka mendiamkan diri macam aku ni nak cakap dengan ryujin tu?

     " Dah tu. Jom masuk kelas masing-masing. Nanti biar lia setel kan.. " Lia menelan air liur ya sekali lagi. Matilah aku..

---------
Lia p.o.v

     " Selamatkanlah aku sebelum kena makan dengan harimau hari ni..." Kata lia dalam hatinya berdoa. Dia memasuki kelas 4-1. Ryujin dah siap masuk dalam kelas. Kakinya berada di atas meja. Dia memandang keluar dan airpod masih di telinganya.

     " Kenapa kau duduk sini? " Suara ryujin kedengaran sebaik sahaja dia duduk di sebelah tempat ryujin yang selama ni kosong sahaja. Ryujin mengerling lia dengan dari hujung matanya.

     " Biarlah. Ni bukan tempat sesiapa. Suka hati akulah nak duduk mana? " Tanya lia semula. Ryujin mencebik. Gaya macam berani. Aku herdik sekali karang.. Melayang kau nangis nanti. Disebabkan malas nak melayan, ryujin hanya mendiamkan diri. Secara tiba-tiba, gidle memasuki kelas mereka dan mencari seseorang.

    " Siapa si Choi jisu ni?" Suara soyeon membising kan kelas itu. Dia bertanya pada salah seorang budak kelas 4-1. Lia menelan air liur apabila melihat budak itu menunjukkan ke arahnya. Gidle yang bersama txt bergerak ke arah lia. Lia hanya mampu melihat.

  " Kaulah jisu yang orang kata cantik sangat tu? Entah dari mana cantik sangat kau aku pun tak tahu. Oh, bila buka cermin mata ni kau cantik kan?" Cermin mata lia ditarik dan dicampak ke tepi. Miyeon yang berada berdekatan memijak sehingga hancur cermin mata lia.

   " Kenapa? Nak pukul kitaorang? Pukul lah? " Tanya soojin sinis. Lia menggenggam penumbuk ya di bawah meja. Alah gidle bolehlah berlagak. Txt ada nak pertahankan Diaorang. Cuba diaorang je kat sini? Tak berani diaorang.

    Pap! Serentak itu, pipi soojin ditampar laju oleh seseorang. Sampai terpusing budak tu dan terjatuh di atas lantai kelas itu. Mereka semua serentak memandang gerangan yang berani menampar soojin itu. Ryujin...

     " Apa? Kau sendiri yang minta ditampar kan? Aku cuma tunaikan je.." Sinis suara ryujin. Dia memandang pulak ke soyeon sebelum menarik rambutnya dan ditolak ke belakang. Yeonjun sempat menyambut kekasihnya itu. Miyeon ditendang dan dipijak. Seterusnya dia berhenti.

    " Sedap kena pijak? Korang nak jadi macam dia juga ke?" Ryujin bersuara sambil mencangkung di sebelah Miyeon yang sudah terduduk di situ. Mereka menggeleng dan beredar meninggalkan Miyeon di situ.

     " Sekarang Miyeon. Minta maaf kat jisu sebab kau pijak cermin mata dia sebelum aku pijak kau lagi. " Ugut ryujin. Miyeon pantas bangun dan meminta maaf serta menunduk sebelum kelam kabut berlari dari situ.

    " Tak payah nak buat muka tu. Macam kau tak kenal aku. " Kata ryujin. Lia masih dengan senyumannya. Dia tak kisah pun pasal cermin mata. Dia tak rabun pun..

    " Ryu, boleh kau tolong kitaorang kali ni? Tolong cukupkan ahli kumpulan kitaorang jadi 5 orang untuk pertandingan tarian tak lama lagi. Please?" Suara lia lembut bertanya. Ryujin memandangnya tajam.

    " Fine. Tapi aku ada satu syarat." Kata ryujin pula. Lia mengangkat kening bertanya. Senyuman sinis dilemparkan pada lia.

   " Aku nak mata merit aku menaik. Boleh ke? " Tanya ryujin. Lia menangguk. Selalunya kalau sertai pertandingan, memang akan ada mata merit tambahan.

     " Cun. Jadi aku ikut." Kata ryujin dengan senyuman. Tak lama kemudian cikgu masuk dan ryujin dikenakan detention. Kerana membelasah gidle.

---------

Ryujin p.o.v

     " Ni rumahnya?" Ryujin menyoal dirinya sambil memandang ke skrin telefonnya. Dia menelan air liur sebelum mengetuk pintu. Lia membuka dan menjemputnya masuk.

     " Welcome ryujin. Yuna , bawa ryujin ke bilik dia. Bagi dia rehat." Arah yeji. Yuna hanya menangguk. Ryujin dibawa ke sebuah bilik berwarna hijau mint.

       " So, ini bilik unnie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       " So, ini bilik unnie. Nak apa-apa datang je kat bawah. Kitaorang ada." Kata yuna dengan senyuman. Ryujin hanya menangguk. Yuna meninggalkan biliknya dan menutup pintu. Ryujin berbaring dan melelapkan matanya di atas katil itu. Dia tersenyum. Inilah kebahagiaan yang dia nak dalam hidupnya.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
CHANGEWhere stories live. Discover now