Di kedai makan,
"Naura, aku nak cakap ni."
kata Alia,"Hmm apa dia?"
tanya Naura,"Aku...next week dah nak kahwin."
kata Alia, Naura berhenti menyuap makanannya,"Serius aa?"
tanya Naura, Alia mengangguk," Diam-diam eh bercinta tak bagithu aku."
kata Naura," Alaa... aku sebenarnya nak bagitahu kau, tapi aku takut nanti aku hebohkan, kang tak jadi pulak nak kahwin. "
kata Alia,"Okay lah tu.Nanti ajak aku eh."
kata Naura,"Eh mestilah! Kau kan sahabat dunia akhirat aku!"
kata Alia sambil mencubit pipi Naura."Yerlah tu. "
kata Naura,"Ha kau ni pulak bila ? tak lama lagi dah nak masuk angka double three dah!"
kata Alia dengan nada yg sedikit lantang,"Ish kau ni, nanti orang dengar lah ishh!"
kata Naura,"Yerlah, sorry aku tersasul."
kata Alia sambil tertawa." eeii kau ni kan. "
kata Naura dengan geram, Alia pulak tersenggih."Aku takda masa lah nak bercinta ni Alia."
kata Naura."Aii... yer ke?"
tanya Alia,"Kau tahu kan aku sekarang dah ada kedai bunga sendiri. Lagipun aku belum bersedia lagi."
kata Naura, Alia mengenggam tangan Naura,"Naura, kau janganlah biar perkara lalu tu halang kau daripada dapat kebahagiaan. "
kata Alia."Mana ada lah. Cuma aku...tak sedia lagi. "
kata Naura,"Hmm yerlah tu. Semoga kau dapat jodoh yg terbaik yg boleh jaga kau seperti nyawa dia."
kata Alia, Naura mengangguk,"Aku pun doakan semoga korang dua berbahagia sampai ke tua. "
katanya."Eh dah lah makan cepat.Lepasni aku nak balik kedai dah ni."
kata Naura,"Yerlah."
jawab Alia. Mereka berdua kembali menjamu selera.---------------
Dia masuk ke kedai bunga itu.
"Tuan muda, ada apa yg boleh saya bantu?"
tanya salah seorang pekerja disitu kepadanya."Saya nak jumpa pemilik kedai bunga ni."
katanya sambil membuka butang atas kemejanya."Mdm Naura keluar. Dia akan balik kejap lagi."
kata pekerja itu."Mdm? "
tanya dia, pekerja itu mengangguk,"Ya, Mdm Naura minta kami panggil dia macam tu. "
kata pekerja itu."I see... okay. I'll wait for her "
katanya. Pekerja itu mengangguk. Dia kemudiannya melabuhkan punggungnya di sofa itu." Bella, ni lunch awak. Awak makan dulu, lepastu nanti awak sambung semula kerja awak."
kata Naura sebaik saja dia masuk ke dalam kedainya."Baik Mdm. Ermm... Mdm... Tuan Muda nak jumpa dengan Mdm. "
kata Bella,"Tuan Muda?"
Naura mengerutkan dahinya. dia memandang ke arah sofa di ruang menunggu di kedainya itu. ."Tu? "
tanya Naura, Bella mengngguk."Awak makan lah dulu. Saya jumpa dia."
kata Naura, langkahnya kemudian diatur menuju ke arah lelaki yg sedang duduk itu.
YOU ARE READING
JAYDEN HERMENSYAH [COMPLETED]
Romantizm" Voglio te, solo te. Sempre tu, non importa cosa, Mdm Naura." - Jayden Hermensyah.