Carnaval met paardrijden het was zo leuk het paard er 10 keer van door geschoten. Wij deden gewoon een cross proef zeiden we tegen elkaar. Ukkie het paard waar ik op zat was een prachtige wissel van groepen bij de carroesel proef.
Elsa's pov
"Elsa kom je?" Riep Anna. Het was nu al een maand later en Elsa was al langzamerhand gewend geraakt aan de omgeving en ze is weer hervat met haar paardrijlessen die ze vroeger heeft gehad. Ze kon gewoon wat witte handschoenen aandoen met als smoes dat ze anders blaren zou krijgen. Vandaag gaat Jack mee naar haar carrousel proef (je raad het al😄) "Jack kom je?" Hij kwam vanaf boven. "Jup, I am ready." We stapte in de auto en wachtte op mijn moeder om ons te brengen samen met Anna. "Op wie zit je eigenlijk?" Vroeg Jack. "Frostny." Antwoorde ik. Jack knikte "Zeker sneeuw wit." Ik knikte "Jep, dat klopt." Na een kwartiertje rijden kwamen we op de manege aan en mijn moeder zei dat ze zou komen zodra we zouden bellen. We gingen naar frostny. "Hey rustig jongen het is goed." Zei Jack tegen het paard toen hij schrok van Jack. "Het spierwitte paard kwam voorzichtig zijn kant op lopen. "Rustig maar." Zei Jack herhalend. "Heb je ooit paardgereden Jack?" "Vanaf ik 7 was tot mijn 13de." Antwoordde Jack. "Waarom ben je gestopt." "Mijn lestijd kon niet in het weekend en met huiswerk enzo." Ik knikte begrijpend. "Kom op laten we Frostny vlechten." "Hij is toch al wit?" Ik keek hem met een alleszeggende blik aan. "Oke oke." Zei hij lachend. "Wat is jullie Thema. "Skiën. Ik heb trouwens sneeuwvlokken van vilt gemaakt." Het duurde even maar na een tijdje was alles er op en der aan. "Zenuwachtig?" "Nee niet echt." "Ik ga even op Anna checken en dan ga ik de bak in om Frostny in te stappen." "Oke ik wacht hier." Ik liep naar de stal van Ukkie. "Anna alles goed?" Ze zocht waar mijn stem vandaan kwam. "Hiero Anna." riep ik naar d'r. Haar hoofd kwam boven de hals van Ukkie uit."O hey Els. Ja hoor, alles gaat goed. Ik ga zo de bak in en ga mijn beugels op maat maken. "Oke Anna" zei ik glimlachend en ik ging weer terug naar Frostny."Groep 11." hoorde ik door de speakers. "Doe je best." zei Anna tegen me. "Jij ook." We reden de bak in een of ander duits liedje speelde. "Kgggggggggggghg." Kwam opeens uit de luidspreker. Alle paarden gingen op hol. Avon rende zelfs de bak uit. Jack keek bezorgd vanuit het hoekje om zich heen. Toen hij zag dat Anna en ik nog op ons paard zaten. "De muziek gaat nog een keer aan." Alweer kwam dit lawine geluid eruit. Frostny ging bijna de bak uit,maar gelukkig hield Jack hem tegen. "Bedankt Jack." Zei ik snel. Direct daarna ging de muziek weer de eerste 20 seconde gingen goed ,maar daarna gingen ze allemaal ervandoor behalve Zorro en Kiki. We werden naar de andere bak begeleid om het zometeen opnieuw te proberen. Direct na zo'n 10 seconde werd ons geïnformeerd dat alles was opgelost. Daarna ging om de 20 seconde Frostny er zonder enige reden ervandoor. Na een tijdje was het gelukkig allemaal over. Ik zuchtte opgelucht. "Zo dat ging geweldig." Zei Anna. "Ja zag je hoe perfect onze rengalop wel niet was grijnsde ik naar Anna. "Hey Elsa. Hey Anna. Ging lekker daarnet." Hoorde ik vanachter. Ik draaide me om en zag een grijnzende Jack. "Ja en nu ga jij op dat paard." Zei ik op een commanderende toon. Ik pakte mijn cap en dauwde die op Jack zijn hoofd. Jack keek verbaasd maar deed wat hem was gevraagd. Hij reed nog even maar na 10 minuten moest hij worden overgenomen. "Jack kwam van Frostny af en had een grote grijns op zijn gezicht.
Jacks Pov
Ik grijnsde toen ik van dat paard afkwam. Anna kwam naar hem toe lopen want ze had Ukkie al afgezadeld. "Als je het zo leuk vond kan je toch weer door met paardrijden. Waarschijnlijk wel in onze les als je het snel oppakt." Riep Anna direct enthousiast. Elsa excuseerde zich voor haar zusje. "Het is nog helemaal niet zo'n gek idee. Ik zal kijken waar ik me kan inschrijven.
Anna's Pov
Jack en Elsa zijn gewoon gemaakt voor elkaar. Hetzelfde witte haar, de liefde voor winter,de liefde voor paarden.... Jup dit wordt leuk.
We gingen met z'n alle naar de kantine "Ik heb een nieuw thema voor ons bedacht. " Ze keken mijn kant op. " Een skiënde lawine op 100km per uur." Ze grinnikte. "Neh.... uhhmmm Winter rodeo." Zei Jack. "Of Skiënde rodeo." We verzonnen nog wat vreemde namen.
Elsa's Pov
"Kom laten we wat drinken halen." Zei ik. Wat willen jullie drinken? Ik wil een icetea met prik voor jou een icetea zonder." Zei ik terwijl ik naar Anna wees. "En jij?"Jack snelde naar de bar en bestelde het drinken. Na een tijdje kwam hij aanzetten met een dienblad met ons drinken en wat lekkers. Ik pakte mijn tasje en zocht naar mijn portemonnee. Jack snapte wat ik aan het doen was en schudde onmiddellijk zijn hoofd. "Nope deze betaal ik." Zei hij opgewekt. Ik keek verbaasd. "Bedankt."En de winnaar voor de troostprijs is:....... de vrijdagles van 6 uur. We kwamen naar voren en kregen een zakje paaseitjes uitgereikt. Ik belde mijn moeder of ze ons kon komen ophalen. Na 15 minuten was ze
Ik lag in bed nog wat te denken over de dag en glimlachte. Jack was eigenlijk best wel stoer op het paard.
Hey lang geen update meer geplaatst sorry daarvoor. maar ja hier is een update. Had huiswerk en in de vakantie was ik ook vrij vaak weg ik ga weer op gewone snelheid updaten voor 2 weken dan komen de verjaardagen dus weinig updates als in 1 per twee weken of 1 per maand. Waarschijnlijk meer maar ik kan niks beloven en btw ik heb nu meer dan 500 reads!!!!!!!!!!!! Dat plaatje ben ik op Ukkie. Hij is alleen niet zo'n Ukkie...
JE LEEST
The same (jelsa)
FanfictionElsa is verhuisd van icel naar Brooklyn, wat wel een beetje anders is. Icel is een klein dorpje aan een meer best wel in het noorden met strenge winters en koude zomers. Brooklyn is bijna het tegenovergestelde en daar is het ook een stuk lastiger om...