Hoofdstuk 13

198 9 0
                                    

Ik zag dat Pitch zich had omgedraaid dus hij kon mij niet zien. Ik maakte iedereen wakker en legde dan mijn hand voor hun mond zodat ze niks zeiden. Ik knikte naar pitch en Jack en Merida waren direct op scherp in tegenstelling tot Anna, punzie en Hiccup want die waren nog aan het wakker worden. Waarschijnlijk zijn Jack en Merida gewoon geboren vechters. Ik maakte een ijsbal Jack pakte zijn staf en Merida pakte haar boog en spande hem we telde af op drie. "Een." fluisterde ik "Twee. Drie." We schoten ze af maar toen verdween Pitch. De ijsballen van Jack en mij raakte de grond, maar de pijl van merida was er niet meer dus dat betekende dat de pijl pitch had geraakt. Merida slaakte een kreet van triompf. Toen we ons omdraaide zagen we Pitch met een pijl door zijn hand. "Serieus, denken jullie dat een pijl door mijn hand mij zal tegen houden als jullie dat echt denken hebben jullie dat goed fout." Riep Pitch. Door het geluid van het geschreeuw van Pitch werden Hiccup, punzie en Anna wakker. Pitch creëerde een nachtmerrie en liet hem lopen richting Merida.  Merida legde direct nog een pijl op haar boog. "Denk je echt dat wij dan van jou bang worden?!! riep Merida. Ze liet haar pijl los en een van pitch gecreëerde nachtmeries veranderde in een paard van wat leek op goud zand. Iedereen keek verbaasd naar merida. Waar niemand op lette was dat Pitch zijn hand nu stevig vast greep. een gedempte schreeuw van pitch galmde door het huis. Merida schoot een pijl af maar deze keer verdween pitch. Hij dook achter ons op. Merida schoot een pijl af en het doorboorde zijn schouder. Pitch had vreemd genoeg geen schreeuw uitgeslagen en stond daar roerloos. Hij begon langzaam te lachen de stille duistere lach veranderde gauw in een oncontroleerbare lach. Merida doorboorde zijn hart met een pijl maar Pitch trok de pijl er uit alsof het niks was. "Zo'n stomme pijl kan mij niet verslaan." Riep Pitch uit. Zijn lichaam herstelde zich weer helemaal en er was geen korrel goud zand meer te zien. pitch stuurde meer nachtmerries op ons af en merida wist ze allemaal te raken behalve een en die liep door haar heen en Merida viel op de grond. Hiccup controleerde haar hartslag en die was er gelukkig nog. Punzie pakte haar boog en bleek er nog verrasend goed mee overweg te kunnen. Ze spande de boog en richte op pitch. Ze miste hem op een haar na. De tweede pijl, die op zijn hart gericht was werd door Pitch zijn zwarte zand afgeweerd. Terwijl Punzie nog een paar pijlen afschoot schoot Elsa een ijsstraal af die Pitch in zijn rug raakte. Hij leek pijn te hebben maar niet zo veel pijn dat het hem dodelijk zou kunnen verwonden. Jack klemde zijn handen stevig rond zijn staf en probeerde Pitch te raken maar, Pitch verdween steeds weer. Jack richte nu op zijn voeten en zette Pitch op zijn plaats vast wat heel vreemd was want ik dacht dat Pitch gewoon als een schaduw kon weg flitsen. Merida was onderhand weer wakker en pakte haar boog van Punzie af en greep snel een pijl. Pitch lette niet op Merida dus het was makkelijk om hem te raken. Toen kreeg ik een idee. Ik bevroor een van Merida's pijlen en ze keek me verward aan. Ze hield de pijl in haar hand om denk ik de balans te kunnen bepalen. Ze legde de pijl op haar boog en spande hem aan. De pijl trof het doelwit en de pijl boorde zich door Pitch zijn been. Hij keek met ongeloof naar zijn been en schreeuwde het uit van de pijn. Hij schoot een zwarte pijl naar ons toe. Gelukkig schaafde de pijl alleen mijn wang. Ik bevroor snel een andere pijl voordat Pitch nog een pijl kon afschieten. Merida schoot de pijl af en de pijl doorboorde zijn hart. Hij ging direct op in zwart stof dat door de kamer verspreidde. Hiccup en Anna kwamen onder het bed vandaan waar ze blijkbaar hadden geschuild. Hiccup kwam naar Merida toe en wiebelde nerveus heen en weer op zijn benen. "Je hebt goed geschoten daar. Luister we kennen elkaar nu een tijdje wil je misschien" Voordat Hiccup kon door gaan drukte Merida haar lippen tegen de zijne. Eerst was hij verbaasd maar toen ontspande hij zich." JA." Riep Merida. Jack wreef over zijn nek en ik zag mijn kans en duwde mijn lippen tegen de zijne. Ik voelde me helemaal op mijn plek en ik wilde dat het langer had geduurd maar Ik trok terug want ik moest adem halen. Hij was net zo sprakeloos als ik. "Ik denk dat dit betenkend dat uhhhh jij mij ook leuk vind." Zei Jack met een glimlach. "Nee daarom kust ze jou riep Anna sarcastisch." 

We ruimde alles op want het zwarte zand lag overal en Er lag overal ijs en er lagen zelfs twee gebroken pijlen. Gelukkig hadden we alles opgeruimd en het licht uit gedaan voor dat mijn oom en tante keken of we sliepen wat we gewoon nep deden.

De Volgende ochtend was iedereen moe maar dat maakte ons niet uit. Na een half jaar was het huis van Jack weer herbouwd en ging jack weer naar zijn eigen huis en ondanks dat hij een huis verderop woonde maakte het niks uit. In de tussentijd had Anna een leuke jongen ontmoet die Kristoph heette. Ook Punzie ontmoette de man van haar dromen die Eugene heette maar iedereen noemt hem bij zijn tweede naam Flinn.

dit was het verhaal dan ik dacht nooit dat ik zoveel reads zou hebben. 1.5K!!!!! hopelijk vonden jullie dit een leuk boek. Ik vond het zelf wel leuk om te schrijven. Fijne vakantie iedereen! Doei!

The same (jelsa)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu