Hoofdstuk 1

415 19 2
                                    

Pov. Elsa
Ik keek om me heen, dit huis kon ik in een paar woorden omschrijven. Mooi, geweldig en reusachtig. "Ik zal jullie jullie kamer laten zien." Zei mijn tante. "Morgen gaan we naar de winkels dan kunnen jullie je kamer nog een beetje pimpen." Zei ze er nog snel achter aan. Bij die gedachte liepen de rillingen over mijn rug. Dat wordt de eerste keer dat ik dan in een openbare plek ben sinds ik me in mijn kamer had opgesloten. We liepen naar boven, Anna die huppelde meer en dan bedoel ik snel huppelen. Ik integendeel liep rustig omhoog en raakte ,ondanks dat ik mijn handschoenen aan had de trapleuning niet aan. Ik keek naar de eerste verdieping en wist zeker dat ik hier minstens 1 keer ging verdwalen. "Dit is jou kamer Anna" Hoorde ik mijn tante zeggen. We liepen naar de overkant en daar zag ik ook een kamer. "Dit is jou kamer Elsa." Zei mijn tante. Ik keek mijn kamer rond en hij was enorm! Ongeveer de grote van een klaslokaal!Mijn tante moest lachen om mijn reactie. "Ik zal je roepen als het eten klaar is." Zei mijn tante. Ik keek om me heen. Er waren alleen maar de basis dingen, maar dan wat groter. Een kast een tweepersoons bed en een Bureau. Ze wisten natuurlijk niet wat ik leuk vond omdat ik een hele tijd mezelf op had gesloten in mijn kamer. Ik gooide mijn schoenen uit. Ik bedacht bij mezelf dat het handig zou kunnen zijn dat ik mijn tas ging uitpakken. Ik keek in de tas en het eerste wat ik zag was de foto van mijn ouders. Ik werd daardoor een beetje verdrietig en er vormde zich een dun laagje ijs om me heen. Toen realiseerde ik me dat dat verleden tijd was en nu een nieuwe tijd is aangebroken. Ik zette de foto op mijn bureau en kieperde de rest van de tas op zijn kop wat niet erg slim was want al mijn kleren lagen door de war dus vouwde ik ze maar weer op. Toen de kleren gedaan waren en in de kast waren opgeborgen zag ik mijn bordje die ik altijd op mijn deur had gehangen. Het was een houten bordje in vorm van een sneeuwvlok met Elsa in het wit er op. Ik hing Het direct op de voorkant van de deur met een schroef, Want er zat een lusje aan. Gelukkig was het een draaischroef. Ik zette mijn boeken neer en zette mijn sloffen in de hoek van de kamer.ik plofte op het tweepersoons bed neer want ik had alles al opgeruimd. Ik had namelijk weinig spullen mee. Ik realiseerde me dat de vakantie nog maar 1 week duurde. Ik vond het best wel spannend want ik heb altijd thuis les gehad. "Elsa, Anna eten!" Werd er van beneden geroepen. Ik zuchtte en strekte me uit en stapte in mijn sloffen. Ik ging naar Anna's kamer en zag dat ze het niet had gehoord. Ik zuchtte en klopte rustig aan. "Binnen." Hoorde ik Anna over enthousiast zeggen. Ik zag dat zei al veel meer dingen in haar kamer had staan die mijn oom en tante daar hadden staan want ze had een vrij kleine tas en daar had dit ook niet allemaal in gepast."mooi is het hier, hè?." "Zeker." Helemaal in gedachte verzonken was ik bijna vergeten waar ik voor kwam. "Anna we gaan eten kom je mee naar beneden?" Anna maakte even af waar ze dan ook mee bezig was, want het enige wat ik zag was haar mobieltje en ze ging toen mee naar beneden. We zaten met zijn alle aan tafel wat voor mij een hele tijd geleden is geweest. Ik zag dat er een enorme zak op tafel stond waar allemaal lekkere geuren uit kwamen. Ik keek fronsend naar de zak. Terwijl Anna kijkt alsof het meest heilige is wat er bestaat. Ik snapte niet wat zo interessant is aan een zak waar een logo op staat. Waarom een oude man met een baard?"Ik heb bij de KFC wat frietjes en kip gehaald." Ik wist nu waarom Anna zo naar de zak keek alsof het het heiligste was op aarde. Ik begon nu ook te watertanden. Ik schepte mijn hele bord vol met friet en had 6 stukjes kip opgegeten. "Heb je soms nooit te eten gekregen?" Vroeg Anna lachend. Mijn oom en tante lachte met haar mee. Ik had zelf wel eens frietjes gehad maar dat kreeg ik alleen op mijn verjaardag,maar aan Anna te zien kreeg zij dat wel vaker. Nadat we waren uitgegeten kwam het toetje. Iedereen keek met verbazing toe hoe ik nog 3 plakken cake en 2 scheppen ijs naar binnen werkte. Anna ging staan "Oké ik heb mijn conclusie getrokken, hoe erg hebben ze je ondervoed." iedereen lachte hard mee met Anna. Ik ging naar mijn kamer om nog even te tekenen. Ik maakte een donkerblauwe lucht met allemaal sneeuwvlokken in de lucht.(Zie profiel foto.). Toen het af was stopte ik de tekening in een van de laatjes van het bureau. Als ik me verveelde in mijn kamer tekende of las ik altijd en afentoe zat ik op de computer. Zo had ik een account op Moviestarplanet toen ik een jaar of 11 was. Ik heette toen Snow_Queen_Elsa. Ik speurde nog door de kamer rond en zag dat er een uitklapbare tv was en er lag een laptop in een van de laatjes van mijn bureau. Ik keek nog even tv voordat ik ging slapen, wat niet zo zeer lukte. Ik had echt zin in het uitzoeken van spullen voor mijn kamer. Ik bedacht toen dat dat misschien gevaarlijk zou zijn en dat ik misschien weer iemand zou raken met mijn krachten. Tante had ook gezecht dat we morgen naar de buren zouden gaan. Als ik mijn handschoenen aanhad kon er toch bij beide momenten niks gebeuren. Dat stelde me wel aardig gerust en ik viel in slaap.

The same (jelsa)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu