Een ding in dit verhaal heeft rapunzel geen helend haar.
Elsa's pov.
Ik moest een beetje lachen om Jack's gezicht. "Ik wed dat Anna's motto is, zonder chocola geen wereld." Zei ik tegen Jack. Hij glimlachte "Jep grote kans." Ik zag een 3 verdieping gebouw in de verte."Jack?" "Hmm?" Zei hij. "Is dat onze school?" Hij knikte. We gingen samen met de hele stoet naar binnen."Jack? Waar is de receptie?" "Loop de gang door en dan de laatste deur links." "Dankje." Ik liep richting de receptie. Ik zag dat de mevrouw aa de telefoon was dus wachtte ik neuriënd op de mevrouw. "Oke dus jermy uit H4B. Zal ik noteren beterschap"Zei de mevrouw door de telefoon heen."Ja wat kan ik voor je doen." Zei de mevrouw. "Ik kom mijn rooster ophalen." Zei ik rustig. "Welkom op de Willem van Oranje school. In welke klas zit je?" "A2A." Antwoordde ik beleefd."Oke hier is je rooster." "Dankje." "Geen probleem." Ik keek op mijn rooster A12 Engels. Ik zag een meisje met knal rood haar dat overal zat en dan bedoel ik ook overal. "Hallo weet jij misschien waar A12 is?" Ze keek op met haar blauwige ogen. "Ja hoor, zit jij toevallig in A2A? O ja mijn naam is Merida" Stelde ze zich voor. Ik glimlachte "Elsa en ja ik zit in A2A." Ze pakte mijn arm vast en ik verstijfde direct. "Wat is er?" "Nee niks." Antwoordde ik. Eigenlijk was ik gewoon bang voor het laten zien van mijn krachten. "Oke dan we moeten hier de trap op en dan naar links, dan de studiezaal in en het laatste lokaal." Zei ze terwijl ze me de trap op meetrok. "Oke." Zei ik. We bleven even voor het lokaal staan totdat de leraar kwam. " Hallo ik ben meneer Dekker." begroette hij ons voordat we het lokaal binnen waren gegaan. Iedereen mompelde een begroeting. Ik ging met Merida samen de klas in. Merida ging zitten en wenkte dat ik naast haar moest komen zitten. Ik kwam naar haar toe en ging zitten en zag direct dat er een meisje met blonde haren die waarschijnlijk tot haar billen kwamen als ze haar haar uit haar vlecht deed. "Hoi Ik ben Rapunzel." Zei het meisje. "Hoi ik ben Elsa." Zei ik. Ze stak haar hand uit. Ik schudde hem maar ik voelde dat ijs op mijn handpalmen begon te vormen. Ze trok haar hand terug. "Jemig ik snap wel waarom jij handschoenen draagt je handen zijn super koud! Hoe kan dat trouwens?" Ik probeerde een goede smoes te verzinnen. "Ik heb ijs op voor ontbijt gehad. " Zei ik. Serieus Elsa ijs voor ontbijt. Kon je niks anders verzinnen. "ijs? Voor ontbij" Zei Rapunzel terwijl ze zichzelf afkapte omdat de leraar begon met praten. "Hallo ik ben meneer Dekker jullie Engels docent voor dit jaar. We beginnen met wat makkelijks wat we moeten weten als we sommige grammatica gaan door nemen. Wie weet niet wat het hoofdwerkwoord is." Een jongen met bruin haar stak zijn hand op. "Ja en wat is jou naam." "Mijn naam is Hiccup." De helft van de klas gierde het uit. "Hiccup als in de hik?" Zei een jongen met blond haar die in een kuif stond. Ik werd razend. Mijn krachten gingen als ik niet uitkeek zich verspreiden over de hele klas." STIL!!! ZIJN JULLIE NOU ECHT ZO ZIELIG DAT JULLIE IEMAND BELACHELIJK MAKEN OM Z'N NAAM?!!" De hele klas was direct stil. "Dankje Elsa." Zei de Leraar. Hiccup keek dankbaar mijn kant op maar daarna verzette hij zijn blik naar Merida. Ik grinnikte zachtjes toen ook Merida's ogen naar hiccup afdwaalde. "Oke waar was ik? O ja. Nou hiccup." Sommige grinnikte totdat ik ze een boze blik toeworp. Ik merkte nu dat Jack ook in mijn klas zat. Ik zwaaide voorzichtig alleen merkte hij me blijkbaar niet op. "Stel je voor een illegale immigrant uit polen komt je ramen schoonmaken en hij ligt opeens onder aan de ladder op de grond en bloed overal. en die pool zegt de heletijd. Ik ben. Ik ben. Huh wat is er. Ik ben Ik ben maar als de pool zegt Ik gevallen dan snap je hem wel. Hiccup knikte begrijpend. Dit wordt een lang les uur. Ringgggggg was mijn reddende engel. Hemel zijn dank Ughhh Natuurkunde, niet bepaald mijn favoriete vak. De vakken gingen door en door maar gelukkig was er een grote pauze. Hemels zijn dank. Nu ik samen met rapunzel loop merk ik nu pas dat iedereen naar haar staart. "Waarom staart iedereen naar je?" Vroeg ik fluisterend. "Omdat ik een van de leden van de big 3 ben." Ik keek haar niet begrijpend aan. "Maar Elsa wil je bij ons zitten." " Wie is ons?" Vroeg ik "Jack, Merida en ik nou waarschijnlijk dat Merida Hiccup ook wel er bij voegt." Zei ze grinnikend Ik glimlachte. "Zei zijn smoor op elkaar." "I know." "Als zei geen koppel worden dan weet ik niks meer zeker." We waren onderhand bij een tafeltje aangekomen. Ik zag Merida er al zitten. "Hey Mer." Ze keek op en glimlachte. "Hey Elsie." Ik zag een jongen aankomen lopen met wit zilverig haar. "Jack?" Hij glimlachte."Dus jullie hebben elkaar al ontmoet?" Zei Punzie. Jack grinnikte "Jep we zijn zelfs buren." Ik zag Hiccup komen vanuit de ingang en Merida wenkte hem om bij ons te zitten. Rapunzel en ik grijnsde naar elkaar.
Pov. Jack
"Hey Elsa?" "Hmmmh?" Om een of andere manier was ik nerveus."Zin om naast elkaar te zitten bij godsdienst." "Tuurlijk." Ik was opgelucht. Ik zou mezelf anders een beetje voor schut hebben gezet.
Pov. Rapunzel
Elsa en ik hebben het constant over Merida en Hiccup, maar ik weet zeker dat dat niet het enige koppeltje is dat gaat ontstaan. "Jongens ik moet naar de wc." Ik ging op Merida's teen staan. Ze gaf me een boze blik. "Uhhhm ik moet ook." Zei ze. Ik trapte tegen d'r scheen. We liepen verder en toen we uit het gehoors bereik waren kermde Merida het uit van de pijn. "Kom op zeg. Hoeveel duidelijker wil je het hebben." Ze wierp me een razende blik toe, maar voordat Ze iets kon zeggen begon ik maar met praten over het onderwerp waar ik het over wou hebben. "Jack en Elsa horen bij elkaar. Ik weet het zeker." Zei ik tegen Merida. Ze glimlachte. "Ze moeten gewoon bij elkaar komen wat dan ook. Ik weet dat ze nog niet op elkaar verliefd zijn maar dat moet gewoon gebeuren." "I know. O over verliefdheid gesproken hoe gaat het met jou en Hiccup." Ze moest blozen en ze begon iets onbegrijpelijks te stamelen. "Laat maar ik weet genoeg."
JE LEEST
The same (jelsa)
FanficElsa is verhuisd van icel naar Brooklyn, wat wel een beetje anders is. Icel is een klein dorpje aan een meer best wel in het noorden met strenge winters en koude zomers. Brooklyn is bijna het tegenovergestelde en daar is het ook een stuk lastiger om...