Tizenhetedik Fejezet: Sorsdöntő Fordulat

143 10 11
                                    

Harry Potter homlokráncolva hajolt az ágyba fekvő sebesült mágus fölé. A férfi már egy napja lebegett élet-halál között, s ebben az állapotában teljesen védtelennek tűnt. Tovaszállt a belőle áradó magabiztosság és hatalmasság. Harry értetlenül állt a dolgok fölött, s rettegés kerítette a hatalmába. Talán egy újabb borzalom kapujában állnak.

- Harry, ne légy borúlátó – csendült egy szelíd hang a háta mögött. Nem kellett megfordulnia, jól tudta, hogy ki jött be hozzájuk.
- Hogyne volnék az, Dumbledore? Valaki fényes nappal megpróbálta megölni a Wizengamot főmágusát egy csapat diák szeme láttára. Maga szerint ez nem elég indok a borúlátásra a múlt eseményeinek tükrében?
Az ősz mágus fürkésző tekintetet vetett rá félhold alakú szemüvege mögül.
- A megérzéseim azt súgják, hogy ezúttal valami más állhat a dolog hátterében.
- Maga szerint ez nem fenyegetés?
- Már hogyne volna az, csakhogy nem a varázsvilág, hanem Rufus személye ellen.

Harry arca elkomorult. Valahogy meg sem fordult a fejében, hogy valaki személyes ügyét szerette volna ilyen módon elrendezni. Dumbledore mintha kitalálta volna a gondolatait:

- Az élet beléd ültette a gyanakvást. Nem is csodálkozhatunk ezen, hiszen annyi csapdát állítottak már neked, drága Harry. De ezúttal, ha mondhatunk ilyet szerencsére csak egy ember életére törtek.
- Miből gondolja ezt?
- Abból, hogy a diákokhoz nem nyúltak. Ha valaki a régi rosszak közül a varázsvilágot fenyegetné, akkor nem hagyták volna sértetlenül a fiadat. Sem pedig Scorpius Malfoyt, vagy akárki mást a teremben.
- Ebben igaza lehet, professzor.

Ekkor a beteg mocorogni kezdett. Halk köhögés tört fel a mellkasából, s ennek nyomán vér szivárgott ki ajkai közül. Harry letörölte a vért egy ronggyal, majd megfogta a férfi kezét. Végtelennek tűnő percek múlva Rufus Order kinyitotta a szemét. Szürke tekintete homályos volt, mintha egy másik világból tért volna vissza. A keze remegett a gyengeségtől. Harry szíve összeszorult egykori mentora láttán. Még sosem látta őt ilyen elesettnek.

- É…élek?
- Igen, drága barátom, életben vagy – mosolygott Dumbledore.
- K…ká…kár.
- Ne mondjon ilyet, Mr. Order! – Harryt meglepte a varázsló kijelentése. Rufus Order sosem volt az a fajta, aki örömmel hagyná itt az életet.
- Szép… volt… odaát. – Újabb köhögés tört fel a férfi torkából, de ezúttal vér nélkül.
- Tudom, drága barátom, de rád itt van szükség – simogatta meg a férfi homlokát Dumbledore.
- Már… ne…m kellek…
- Hogy mondhat ilyet? – kelt ki magából Harry. Kezdett előtörni belőle az álmatlanság okozta fáradtság és az ijedtség. – Igenis szükség van magára. Nekem szükségem van önre.
A férfi már ellenkezésre nyitotta volna a száját, de Harry elhallgattatta:
- Ne beszéljen, uram, spóroljon az erejével.
- Ezt még… el kell… mielőtt meghalok.
- Nem fogsz meghalni – mondta Dumbledore. – A halál sem jár ám mindenkinek.
- Ő tette… ő…
- Kicsoda? – hajolt egy emberként a férfi fölé a két másik.
- Láttam a szemét.
- Kiről van szó, Mr. Order? Kérem, árulja el, hogy elkaphassuk.
- Eltűnik… mint a kámfor. Sosem… találjátok meg.
- Azért had tegyünk egy próbát – hajolt még közelebb a férfihoz Harry.
- Egy fejvadász tette.
- Hogy hívják? – sürgette Harry. Minél előbb a gyilkos nyomára akart bukkanni.
- Mo-Mortem – felelte Rufus Order valami mély fájdalommal a hangjában.
- Mortem? Az biztosan valami fedőnév – egyenesedett ki Harry. –Azonnal szólok Ronnak, hogy intézkedjenek. Senki sem nyugszik addig, amíg elő nem szedjük ezt az embert. Tud még valamit róla, ami segítheti a nyomozást?
- Nem… akarokh... nyomozásht… - Rufus szájából újabb adag vér szivárgott ki.
Harry annyira megdöbbent a férfi szavai miatt, hogy elfelejtette letörölni.
- Nem akar feljelentést tenni?
- Nem.

Harry zavartan megcsóválta a fejét, Dumbledore pedig nyomatékosan Rufusra nézett.

- Drága Rufus, mit tudsz még a hóhérodról? Mi a rendes neve?
Rufus Order hosszú percekig kifejezéstelen arccal bámult a kórterem ajtaja felé, majd alig hallhatóan, könnyezve kimondta:
- Desmond Order. A fiam.
Szavait döbbent csend követte. Legalábbis Harryt hidegzuhanyként érték a férfi szavai. Neki fogalma sem volt arról, hogy Rufus Ordernek van egy fia. Az meg még rémálmában sem fordult volna meg a fejében, hogy ez a fiú el akarta venni az apja életét.

A Morgan-hadművelet Donde viven las historias. Descúbrelo ahora