37

166 24 9
                                    

2 minggu kemudian

Sudah 2 minggu berlalu tpi khabar berita dri Minjoo tdk kedengaran langsung. Sejak kejadian malam itu , Minjoo menghilang . Tdk thu kemana .

2 minggu itu jgklah , Minjoo tdk hadir ke sekolah. Tiada di rumah. Mahupun rumah GFriend.

"Weh, kau ada call Minjoo ?"

"Perlahan lah skit , nnti org dgr", marah Eunha. Umji tersengih.

"Ada , semalam. Tu pon kejap gila , tk sampai 2 minit hmmm", Yerin mengeluh dan menunduk sedih.

"Aku rindu dia weh", kata SinB dan mendapat anggukan dri member yg lain.

"Kitaorang pun rindu. Nnti kita call dia and ajak jumpa ? Aku memang kalau boleh nk marah , nk hembur semualah dkt dia", balas Sowon.

"Sabar Sowon- ah, aku pun. Smpai hati dia tinggalkan kita tnpa cakap apa - apa ", Yuju menenangkan Sowon. Yg lain hanya mengeluh.

"Korang , boleh call dia ?"

"Kamchagia", jerit perlahan Yuju.

"Kau tk boleh ke ? Korang ada gaduh ke ?", Yerin bertanya bertubi-tubi.

Renjun hanya mampu tunduk.

"Diaorang tk gaduh. Renjun hanya ceritakan kebenaran , Minjoo je yg tknk terima", smpuk Haechan. Entah dtg dri mana.

"Maybe dia block number kau ?"

"Hmm, mungkin juga", balas Renjun sedih.

"Jisung- ah !! Chenle- ah !! Cepatlah woi !!", Minjae memanggil geram

Lambat bebenor bersiap. Minjae sbr jelah.

Renjun yg menuruni tangga ingin ke dapur , mengubah arah pergi ke Minjae. Minjae nk lari tpi dah tk sempt.

"Minjae- ah , please tolong hyung. Hyung merayu sngat. Tolong pujuk noona Minjae tu. Nae Minjae ?", Minjae mengeluh.

Untuk kesekian kalinya , Renjun meminta tolongnya.

"Nae hyung nae. Minjae dah cuba yg terbaik tp—"

"Bgithu dekat mana Minjoo ? Hyung akan pujuk sendiri , hyung nk explain dkt dia", Renjun menayangkan wajah sedihnya. Minjae menggeleng.

"Mian hyung. Tpi noona tk benarkan", kata Minjae dan berlalu pergi apabila dia dapat lihat Jisung dan Chenle sudah menuruni tangga.

Mereka berdua nk melepak dkt studio lah . Mana lgi . Dance practice tu Jisung , Minjae pun sama HAHAH.

"Eomma , ada apa - apa yg boleh Minjoo tolong ?"

"Tu tolong potong sayur", Mrs. Song menunjukkan sayur yg berada di kaunter dapur. Minjoo bergerak mengambilnya.

"Eh , hubungan kamu dengan Renjun macam mana ? Baik ?"

Minjoo mengeluh. Spoil betul , bru nk senang - lenang.

"Macam tulah eomma", jawab Minjoo acuh tk acuh sahaja gayanya.

"Bguslah kalau masih baik. Eomma thu ank eomma ni setia orgnya", gumam Mrs. Song tpi didengari oleh Minjoo.

Minjoo hanya diam even dalam hati dia rasa nk meraung di depan eommanya itu.

Minjoo kini berada di dalam biliknya. Merenung phonenya lama. Dia memandang contact name



JunJun Boyfie🥺



Air mata ditahan. Contact name tersebut ditenungnya lama. Jari menekan butang unblock.

MYSTERIOUS GIRL Where stories live. Discover now