Renjun POV
"Minjoo !!!!!!!!!!!!!!!"
Aku berpaling ke arah suara yg menjerit memanggil Minjoo. Aku nampak GFriend berlari ke arah seseorang yg sudah terbaring di lantai kantin.
'Bukan tu Minjoo ke?',tanya aku kepada diriku sendiri.
"Korang, aku pergi dululah. Nanti korang masuk kelas dulu, jangan tunggu aku", kata aku kepada member - member aku.
"Okey", jawab mereka serentak.
Aku cepat - cepat berlari menuju ke arah GFriend.
"YAH !!" panggilan member aku endahkan. Aku sengaja tinggalkan tray makanan aku supaya aku tk lambat.
Aku melihat Sowon meriba kepala Minjoo. Aku yg cemas terus pergi ke arah Minjoo.
"Kenapa dengan Minjoo?"
"Dia pengsanlah, kau tk nampak ke", kata Yuju yg bengang dengan aku.
"Okay - okay, korang tolong angkat Minjoo naik atas belakang aku. Biar aku piggyback dia pergi bilik kesihatan", kataku risau.
Mereka semua mengangguk setuju. Sowon mengangkat sedikit kepala Minjoo. Yuju dan Yerin memapah Minjoo naik ke belakang aku. SinB dan Eunha mahu beredar tpi ditegur oleh aku.
"SinB, kau nk pergi mana ?", tanya aku.
"Nk pergi bagitahu saem", jawab SinB.
"Okay", balasku lalu aku terus berlari pergi ke bilik kesihatan sambil piggyback Minjoo.
—
Sampai sahaja di bilik kesihatan, aku terus merempuh pintu bilik itu. Cepat² aku membaringkan badan Minjoo di katil. Doktor sekolah yg sudah ada disitu, datang ke arah aku dan Minjoo.
"Kenapa dengan dia ?", tanya doktor itu.
"Dia pengsan. Tk thu kenapa tapi sejak pagi tadi lagi muka dia nampak pucat", balasku.
Doktor itu meng'ouh'kan sahaja dan menyuruh aku menunggu di luar sementara waktu. Aku terus keluar dan duduk di kerusi yg ada di depan kaunter bilik kesihatan itu.
Doktor itu datang ke arah aku.
"Yeochin awak tk apa - apa. Badan dia kurang nutrisi kerana dia skip makan. Jaga yeochin awak baik - baik okay", kata doktor itu lalu pergi.
Aku terpinga - pinga.
"Yeochin ? Sejak bila pulak aku ada yeochin ni ?", tanyaku pada diri sendiri.
Aku menghiraukan kata - kata doktor itu tadi. Aku menuju ke arah katil Minjoo, baru sahaja aku mahu memegang tangan Minjoo, bunyi pintu bilik kesihatan itu berbunyi. Cepat - cepat aku melarikan tangan aku dan Umji datang ke arah aku.
"Macam mana dengan Minjoo ? Apa yg doktor cakap ?", tanya Umji risau.
"Doktor cakap Minjoo tk apa - apa. Cuma badan dia lemah, kurang nutrisi sebab skip makan", jawabku.
"Ouh, okay lah kalau camtu. Kau tk nk masuk kelas ke ? Biar aku je teman Minjoo", tanya Umji.
"Biar aku je teman Minjoo. Kau masuklah kelas dulu, aku tunggu Minjoo sedar. Kalau saem tanya, jawab je aku dengan Minjoo", balasku.
Umji hanya mengangguk dan berlalu pergi. Aku memandang wajah Minjoo yg sedang lena tidur. Aku memegang tangannya dan akhirnya aku juga turut tertidur di sebelah Minjoo.
—
Minjoo POV
Aku membuka perlahan–lahan mataku. Pening di kepalaku masih belum hilang. Aku lihat keadaan di sekeliling aku. Aku berada atas katil dan baru aku perasan ada seseorang di sebelahku, memegang tanganku.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...