Minjoo POVHari ni hari Ahad. Esk sekolah dah start balik.
'Haih, aku rasa baru je cuti hujung minggu.'
Aku mengeluh. Aku dah mandi, bukan macam semalam. Aku tk nk kejadian semalam berulang balik. Kepala aku tiba-tiba teringatkan aku sesuatu.
'Bosannya. Jap, aku ada janji dengan sesiapa nk pergi mana-mana ke hah ?', tanyaku di dalam hati.
Aku tk thu kenapa kepala aku ni ingatkan aku sesuatu. Tpi aku tk thu apa. Pelupa betul kau ni Minjoo.
DING DONG
Aku berlari pantas ke arah pintu rumah.
"Ouh, Renjun. Waeyo ?", tanyaku pelik melihat Renjun berdiri tegak di hadapan pintu rumahku.
"Kau belum siap lagi ?", tanya Renjun balik.
"Hah ? Siap pergi mana ?", tanyaku bingung.
"Noona, Minjae dah siap. Let's go", kata Minjae yg tiba-tiba datang mencelah perbualan aku dan Renjun.
"Kejap kejap. Siap - siap nk pergi mana ni ?", tanyaku inginkan jawapan.
"Noona ni, noonakan yg ajak lepak. Dah lah tk bgithu Minjae, nasiblah semalam Renjun hyung bagithu and noona ni kenapa belum siap ?", terang Minjae dan bertanya semula noonanya.
Aku menepuk dahiku.
"Aishh, Minjae kenapa tk ingatkan ?!", marahku.
Minjae blur.
Aku cepat - cepat naik mendaki anak tangga dan masuk ke dalam bilik. Aku terus menukar pakaianku dan menuju ke arah Minjae dan Renjun yg sedang menunggu. Aku pergi tanpa make up, aku dah tk kisah sebab nk cepat. Aku ni mana suka bagi org menunggu.
Siap sahaja, kami bertiga terus menuju ke arah café yg berdekatan.
—
🌷HAPPY CAFÉ🌷
Aku dudk di tepi Renjun. Minjae duduk di hadapan aku. Pelayan datang dan kami terus memesan makanan. Ketika kami menunggu pesanan sampai, Renjun meminta diri untuk ke tandas.
'Ramai pelanggan yg datang di café ini.'
Tanpa aku sedar, ada orang yg tengah memerhatikan aku dan Minjae. Aku begitu rancak berbual dengan Minjae.
Renjun sampai dan ketika itu pesanan kami juga tiba. Kami berbual dan saling berkenalan. Banyak yg Minjae ceritakan tentang aku kepada Renjun. Aku hanya diam. Aku juga ada tambah borak tentang macam mana perangai Minjae.
Memang aku marah ketika Minjae ceritakan perangai aku ketika kecil. Byk yg kami bualkan hingga tidak sedar hari sudah petang. Kami berjalan pulang ke rumah masing - masing.
Malamnya aku menyiapkan homework yg masih belum siap dan mengemas semua barang sekolah.
—
SKIP >>>
Aku berjalan ke arah kelas. Dahi berkerut , pelik melihat ramai pelajar yg berkumpul di depan kelas aku.
"Kenapa tu ?", tanyaku lebih kepada diri sendiri.
Aku cepat - cepat berlari ke arah kelas. Aku terus masuk ke dalam kelas dan aku terkejut. Aku nampak yg SinB sekarang ni tengah bergaduh dengan Jennie. GFriend cuba menghentikan SinB daripada terus bergaduh namun SinB tetap meneruskan pergaduhan.
Aku terus memberhentikan pergaduhan mereka. SinB terus berhenti.
"Tch, kau untung tau sebab Minjoo yg halang sekarang ni", kata SinB.
Aku pelik. 'Apa yg SinB cakap ni ?', Aku jugak nampak yg Renjun dari tadi perhatikan pergaduhan ni dan tersenyum sinis ke arah Jennie. Seperti dia dan SinB plan untuk bergaduh dengan Jennie. Aku abaikan Renjun dan aku terus fokus ke arah SinB.
"SinB waeyo ?", tanyaku.
"Kau mintak maaf dekat Minjoo sekarang !!", arah SinB kepada Jennie. Soalan aku diabaikan.
"Tch, buat apa aku nk mintak maaf dekat dia ?", tanya Jennie dan tersenyum mengejek.
Aku diam tidak berkutik di sebelah SinB.
"Ouh, kau tk nk eh ? Nk bagi aku tunjuk ke apa salah kau baru kau nk mintak maaf ?", tanya Renjun yg mengejek Jennie itu.
Jennie terus menunduk dan memintak maaf. Aku memaafkan Jennie. Renjun dan SinB terus tersenyum.
"Kat luar tu, aku rasa korang boleh dah kot blah", kata Yuju menghalau pelajar yg ada di luar kelas itu.
"Entahnya. Ke korang nk aku hamparkan red carpet baru korang nk blah ?", Eunha juga turut menghalau namun dengan nada sindiran. Pedas punya sindiran.
"Or korang nk makan penumbuk aku dulu, baru nk blah", tambah Haechan.
Semua yg diluar sudah gerun. Mereka semua terus lari masuk ke kelas masing-masing. Mana tknya tk gerun sebab Haechan dengan Eunha mana pernah marah. Eunha jenis periang dan Haechankan happy virus dekat kelas tu.
Keadaan sudah kembali tenang. Jennie yg berada di tempat duduknya hanya menundukkan kepala.
Aku yg duduk di tempat aku, hanya diam memikirkan perkara tdi. Byk persoalan yg muncul di otak ku sekarang.
'Kenapa SinB gaduh dengan Jennie ?'
'Tk tk. Aishh, tpi Renjun tu join sekali ke apa ?'
'Haih, tpi aku rasa bersalah lah dengan Renjun', aku mengeluh.
'Ehm, gomawo SinB. Gomawo Renjun. Gomawo guys. Walaupun aku tk pasti betul ke tidak korang yg plan tdi, tpi korang dah byk bantu aku. Aku berterima kasih sangat. Nanti, tk adalah Si Jennie tu nk kacau aku dah. Harapnya begitulah.'
TBC
Hai korang, Syah update lgi. Yeah, sorry chap ni tk panjang😔. Untuk pengetahuan korang, watak antagonist dalam cite ni kan Jennie. Yes, Syah letak cuz Syah mint Jennie. Tpi, kalau korang tk suka, korng bygkan je lah apa pun watak antagonist tu, sebab Syah pun bukan bayangkan Jennie😹. Chap akan datang, akan ada satu lgi or lebih watak antagonist. That's all, bye.
Vomment and follow ler guys.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...