💚NCT DREAM HOUSE💚
"Hye hyung, aku dah balik", sapa Jisung yg masih berada di pintu kepada Mark yg ada di ruang tamu.
Renjun terus masuk dan naik ke atas menuju ke arah biliknya, meninggalkan Jisung dan Minjae di depan pintu. Mark yg berada di ruang tamu itu masih tidak perasan yg Minjae ada disitu. Minjae hanya diam dan mengikuti Jisung ke ruang tamu.
"Hyung, Chenle mana ?", tanya Jisung.
"Ada dalam bilik, layan game. Eh, siapa ni ?", kata Mark. Mark memandang Minjae di belakang Jisung dan bertanya.
"Minjae imnida", Minjae bow dan perkenalkan diri.
"Ouh, member eh ?", tanya Mark lagi.
Jisung mengangguk.
"Hyung, bolehkan Minjae lepak dekat sini ? Lepak dengan Jisung dan Chenle", tnya Jisung, meminta kebenaran.
"Boleh je tapi malam nanti kau dengan Chenle kena study lebih", balas Mark membenarkan.
"Okey hyung. Hyung don't worry cuz Jisung kan budak baik", kata Jisung, sempat lagi puji diri sendiri.
"Ehm, ye lah", balas Mark bersahaja.
Jisung dah tersengih. Minjae yg di belakang Jisung hanya diam dan tersenyum kecil.
Baru sahaja Jisung dan Minjae mahu melangkah naik ke atas, perjalanan mereka tergendala kerana ditegur oleh Jeno dan Jaemin.
"Eh Jisung, kau bawak member ?", tanya Jeno.
"Ye lah hyung. Dah tu tkkan nk bwk yeochin kot", balas Jisung selamba.
Jeno mengrollskan matanya. Menyampah dengan jawapan selamba Jisung. Minjae hanya diam.
"Bukan budak yg kau dengan Chenle bawa time rehat sekali dekat school tu ke ?", tanya Jaemin pula.
"Yes hyung", balas Jisung malas.
"Macam mana boleh datang sini ?", tanya Jeno lagi.
"Jiran sebelah", balas Jisung.
"Baru pindah sini semalam ?", tanya Jaemin.
Minjae mangangguk. Mereka yg tengah disoal siasat di depan tangga, Jisung dan Minjae sudah lenguh lutut. Mark di ruang tamu, hanya mendengar sahaja perbualan diorang.
"Ouh, tinggal sorang je ke dekat rumah tu, Minjae ?", tanya Jaemin lagi.
Minjae baru sahaja mahu menjawab namun terhalang dek kerana Jisung memintas percakapannya.
"Tk, Minjae tinggal dengan kakak dia. Kakak dia SONG MINJOO. Dah habis tanya ?", balas Jisung geram dengan hyung hyungnya itu.
Jisung bengang dengan Jeno dan Jaemin yg banyak bertanya itu sampai dia langsung tk perasan yg dia telah terlepas cakap. Padahal dia sudah berjanji dengan Minjae tk akan bagitahu sesiapa pasal Minjae dan Minjoo adik beradik.
Mata Minjae terbeliak. Sepatutnya perkara ni just Jisung dan Renjun sahaja yg tahu. Jeno dan Jaemin juga terkejut mendengar jawapan Jisung tadi. Mark yg berada di ruang tamu pelik dengan reaction Jeno dan Jaemin namun dihiraukan sahaja. Mark terus sambung menonton tv.
Jisung yg perasan dia terlepas cakap terus menutup mulutnya dengan kedua belah tangannya. Dia terus menarik tangan Minjae menaiki tangga, meninggalkan Jeno dan Jaemin disitu.
Jisung membawa Minjae ke biliknya. Jisung terus meminta maaf tentang apa yg berlaku tadi. Minjae mengeluh.
"Ye lah ii, tpi kau kena suruh diaorang senyap", kata Minjae menenangkan Jisung.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...