"Sejak dari haritu lah San asyik kejar aku tpi tk ada lah sampai nk memaksa aku macam tadi. Aku rasa mungkin dia dah dengar tentang kita", kata Minjoo panjang lebar.
"Tk apa. Aku akan sentiasa ada untuk kau. San tk akan dapat kacau kau", balas Renjun.
Minjoo melihat Renjun. Mereka bertentang mata buat seketika.
"Ehem", Minjoo berdehem untuk menghilangkan suasana kekok yg ada.
"Macam mana kau tahu aku ada dalam kelas ?", tanya Minjoo.
"Ouh, aku sebenarnya nk bagi makanan dekat kau. Kau tk makan lagikan ? Saja tk nk makan kan ?!", balas Renjun.
Minjoo hanya tersengih. Mereka berdua berjalan menuju ke arah kelas. Renjun melihat jam tangannya.
"Nasib baik belum tamat waktu rehat", kata Renjun.
–
Sampai sahaja mereka di dalam kelas, Renjun terus mengambil roti dan air kotak yg ada diatas mejanya dan memberikan kepada Minjoo.
"Nah, makan ni", kata Renjun dan menghulurkan makanan tadi.
Minjoo mengambil dengan tangan kanannya.
"Gomawo. Kau tk makan ?"
"Aku dah makan tadi dengan member aku."
"Ouh, okey."
Minjoo pergi ke arah mejanya dan mengambil tempat duduk. Baru sahaja dia nk bukak plastik roti, dia dah mengaduh sakit.
"Aduh, lupa pulak aku yg pergelangan tangan ni sakit."
Minjoo mengambil keputusan untuk membuka dengan giginya. Baru je dia nk gigit plastik roti tu, ada seseorang ambil roti dia.
"Kalau tk boleh tu, mintak tolong. Kau ni memang jenis tk suka mintak tolong orang ke apa ?", kata Renjun.
Renjun buka plastik roti tu dan berikan semula kepada Minjoo. Air kotak pun Renjun dah tolong cucukkan straw.
"Bukan tk nk mintak tolong tpi benda ni aku boleh buat sendiri", balas Minjoo.
"Ehm, ye lah tu", Renjun mencebik.
Minjoo menggigit sedikit roti itu. Dia mengunyah dan terus makan. Renjun masih ada di depannya. Minjoo mengangkat mukanya dan melihat Renjun. Dia mengangkat kening pelik dengan Renjun yg tenung dia tu.
"Tk ada apa. Aku saja tenung kau. Tengok kau makan, comel", kata Renjun.
Minjoo blushing. Dia terus ambil air kotak dan minum dengan rakus.
"Wo sweet couple !", jerit seseorang di depan pintu kelas.
Minjoo tersedak. Renjun terkejut tengok Minjoo dan terus menepuk perlahan belakang badan Minjoo.
"Minjoo, kau okey tk ni ?", tanya Renjun risau.
Minjoo mengangguk. Dia dah lega sikit lepas Renjun tepuk belakang badannya. Mukanya merah tanda menahan sakit. Blushing makin teruk padahal😂.
"Oi kau ni Haechan !! Kalau sehari tk menjerit tk boleh eh ?!", marah Renjun.
Haechan dah tersengih.
"Sorry Minjoo. Aku tk sengaja", kata Haechan meminta maaf.
"Tk apa", balas Minjoo.
Minjoo bangun. Dia membawa plastik roti dan air kotak untuk dibuang.
"Kau nk pergi mana ?", tanya Renjun.
"Ladies", jawab Minjoo lepas dia buang plastik roti dan air kotak yg telah kosong itu.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...