20

353 30 11
                                    


Minjoo POV

Jariku digerakkan. Aku cuba buka mata perlahan - lahan. Mataku terasa silau akibat cahaya matahari yg memancar masuk melalui jendela.

'Kejap !! Ini bukan bilik aku !!', aku menjerit di dalam hati. Aku cuba mentafsir setiap barang yg ada di dalam bilik ini dan yes, aku berada di hospital. Jam yg ada di dinding hospital menunjukkan pukul 8 a.m.

Aku mengangkat sedikit lengan kiriku untuk menghilangkan lenguh. Baru sahaja aku nk angkat tangan kananku namun tk boleh kerana tanganku terasa berat seperti digenggam erat.

Aku berpaling untuk melihat siapa yg berada di tepiku. Aku tersenyum. Muka Renjun yg sedang nyenyak tidur itu di pandang lama.

'Cute', getus hatiku. Aku mengangkat lengan kiriku dengan berhati - hati dan menggosok perlahan kepala Renjun menggunakan tanganku.

"Ehm", Renjun menggosokkan matanya.

"Ouh, awak dah sedar ? Nk apa - apa ?", tanya Renjun prihatin.

Aku tersenyum dan menggeleng. Renjun berdiri dan menekan butang merah yg ada di atas kepala katil hospital ini. Renjun tolong aku duduk dengan selesa, aku menyandarkan badan di kepala katil.

"Kita tunggu doc datang", kata Renjun dan tersenyum ke arah aku. Tanganku yg dia genggam dilepaskan.

"Apa jadi semalam Minjoo ? Awak okey kan ?", tanya Renjun lagi.

Aku cuba mengingati apa yg terjadi semalam. Satu demi satu ingatan masuk. Aku mula mengingati apa yg terjadi dan peluh mula keluar dari dahiku. Tangan aku berpeluh. Badan aku mula menggigil.

"Minjoo gwaenchana ? I'm here okay", Renjun cuba menenangkan aku. Aku mengangguk dan tersenyum kecil. Renjun mengusap perlahan tangan kananku.

Pintu terbuka. Doctor masuk dan check keadaan aku.

"Awak dah baik tapi saya sarankan jangan ingat balik tentang fobia awak tu. Kalau awak tk mampu, saya nasihatkan jangan ingat. Kami akan pantau awak lagi sehingga petang ini. Kalau awak semakin pulih, saya akan benarkan awak discaj petang ini", kata doctor itu.

Aku mengangguk perlahan dan memberikan senyuman kecil kepada doctor itu. Doctor itu membalas senyuman aku, bow dan berlalu pergi. Aku berpaling melihat ke arah Renjun.

"Kesian awak. Semalaman ke awak jaga saya ? Kenapa awak tk balik ? Tengok awak tk tukar baju lagi", kataku dengan rasa serba salah.

"Saya okey je. Ye, semalaman saya jaga awak. Saya risau tahu tk. Saya tk akan balik selagi girlfriend saya tk bangun daripada tidur. Lama tahu tk awak tidur", kata Renjun, merajuk.

"Lama eh ?", aku ketawa kecil. Aku tengok baju yg tersarung di tubuhku, baju hospital. Baru aku perasan.

"Lama lah. Dari pukul 9 lebih hingga pukul 8 pagi sekarang ni baru awak bangun. Baju awak nurse yg pakaikan, baju school awak ada dalam plastik tu", kata Renjun dan memuncungkan bibirnya menunjukkan ke hujung kaki katil.

"Ouh, okey."

Aku tersenyum. Aku tengok dia. Terbit pulak rasa kasihan sebab dia terpaksa jaga aku.

"Kenapa awak pandang saya macam tu ?", tanya Renjun.

"Awak comel. Awak tahu tk ?", jawabku dan memberikan soalan balik.

"Hah, ada- ada je awak ni", balas Renjun cuba berdalih. Telinga dia sudah merah sebab malu. Aku hanya ketawa kecil.

"Hmm. Lain kali kalau my baby ni pergi mana - mana bagitahulah oppa ehm ? Biar oppa temankan. Tk adalah jadi macam ni", Renjun pula yg menyakat aku. Aku tersenyum malu.

MYSTERIOUS GIRL Where stories live. Discover now