42 (last)

271 32 9
                                    

Hari yg Minjoo berharap agar tidak ada di dalam hidupnya kini muncul. Dia hanya menatap pantulan wajahnya di cermin.

Keluhan berat dilepaskan. Mata cuba melihat dirinya , dress navy blue cntik tersarung di badannya.

Tok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tok

tok

Pintu bilik dikuak perlahan , terpacul kepala Minjae disebalik pintu.  Dia memandang Minjoo yg sedang termenung dgn pndangan sedih.

"Noona"

"Minjoo noona ?"

Minjoo berpaling . Raut wajahnya jelas sekali menunjukkan yg dia terpaksa.

"Nk apa ?"

Minjae menolak pintu sedikit agar dia dapat masuk . Kaki melangkah perlahan ke arah noona nya yg sedang duduk di kerusi belajar , menghadap cermin itu.

"Noona... Minjae thu ini susah bgi noona , Minjae... Aish !! Minjae hrp sngat yg Minjae dpt tolong noona", kata Minjae dan menundukkan wajahnya. Tk mahu menunjukkan wajah sedih dan kecewanya itu.

Minjoo mengukir senyuman nipis. Dia menggosok perlahan kepala Minjae dan menyuruh Minjae mengangkat wajahnya.

"It's okay. Ini bukan salah Minjae. Lgipun noona sendiri yg setuju", balas Minjoo beserta senyuman yg masih ada di wajahnya.

Minjae mengeluh. Dia pun tk faham apa kena dgn noona nya yg stu ini.

"Minjae, haih... Eomma dgn appa dah tunggu dekt bawah. Minjae pergi dulu", kata Minjae dan terus berlalu pergi.

Tidak sanggup lgi untuk melihat wajah noona nya itu. Emosinya sudah tentu tidak stabil sejak kelmarin.

Byk persoalan yg bermain di fikirannya.

Kenapa Minjoo terima sahaja permintaan parentsnya itu ?

Kenapa Minjoo seperti tidak kisah dengan semua ini ?

Jdi mcm mana dgn hubungan noonanya dan Renjun ?

Adakah Renjun thu ?

Kalau keberangkalian Renjun thu , kenapa dia msih senyp ? Adakah dia msih belum mengetahui tentang perkara ini ?

Minjae hanya mendengus kasar dan berjalan menuruni tangga menuju ke ruang tamu. Banyak persoalan yg timbul di kepalanya dan ingin di tanyakan tpi tiada satu pun yg keluar dari mulutnya.

"Ha Minjae , mana noona kamu ?", Mrs. Song bertanya. Mr. dan Mrs. Song sudah menunggu di hadapan pintu.

"Nnti noona turunlah tu. Lgipun dia dah siap", balas Minjae acuh tk acuh.

Mrs. Song mengangguk manakala Mr. Song sibuk dgn phone di tangan.

"Minjae- ah , kamu sure ni duduk sorang² ? Kamu tknk ikut sekali ?", Mrs. Song bertanya risau.

MYSTERIOUS GIRL Where stories live. Discover now