Renjun berjalan di belakang Minjae. Mereka berada di depan rumah keluarga Song sekarang.
Loceng ditekan. Pagar terbuka sendiri dan mereka berdua masuk ke perkarangan rumah.
Pintu utama dibuka oleh Minjae.
"Eomma~~"
"Eo ? Minjae- ah", mereka berdua berpelukan. Renjun hanya berdiri statik di belakang Minjae.
"Eo ? Ada Renjun sekali ?"
"Annyeonghaseyo , eomma", Renjun bow. Even panggil "eomma" hormat kena ada. Bru dapat jdi menantu😚🤣.
"Kenapa datang ni ?"
"Alah , ank eomma nk datng pun tk boleh ke ?", Minjae menyoal dgn nada merajuk. Mrs. Song gelak kecil.
"Bukan kamulah. Renjun , datang kenapa ?"
"Sy nk jumpa Minjoo. Minjoo ada eomma ?"
"Ouh , Minjoo. Dia ada dekat atas bilik. Tidur lgi mungkin", jawab Mrs. Song. Renjun berlalu dan minta izin untuk naik ke bilik Minjoo.
Mrs. Song benarkan dan biar dia cri sendiri.
TOK
TOK
TOK
"Joo- ah , saya masuk eh ?"
Tiada sahutan. Tiada balasan. Senyap.
Renjun pulas tombol pintu perlahan dan lihat Minjoo masih berselubung dalam selimut. Tpi badan dia nampak menggigil.
Renjun berjalan menghampiri Minjoo dan menyelak sedikit selimut tpi tangannya terus ditepis kasar oleh Minjoo.
Minjoo duduk dan mengesot ke dinding. Badan dia menggigil hebat buat Renjun makin risau. Minjoo memeluk lututnya.
"Si-siapa kau ?! Ke-keluar !!"
"Joo- ah , ni sayalah. Jun awk", kata Renjun lembut tpi Minjoo menggeleng. Renjun mendekat dan ingin peluk Minjoo.
Awalnya ditepis tpi lepas Renjun peluk Minjoo erat , Minjoo berhenti dan menangis .
Renjun yg risau lepaskan pelukan dan lap air mata Minjoo.
"Panas muka awk , awk demam ?"
Tiada balasan jdi dia letak belakang tangan atas dahi Minjoo.
"Awk demamlah Joo- ah !", Renjun mengeluh kasar. Semakin gusar hatinya apbila makin lebat air mata Minjoo turun.
Dia peluk kembali Minjoo. Membelai lembut rambut Minjoo biar Minjoo tenang.
Minjoo semakin tenang. Berada dalam pelukan Renjun buat dia rasa selamat.
"Dah tenang ? Sy ambilkan air untuk awk", kata Renjun. Minjoo hanya membalas dengan anggukan kecil.
Renjun bangun dan keluar dari bilik. Dia menuruni tangga dengan laju.
–
"Eo , Renjun- ah... Macam mana dengan Minjoo ?"
"Minjoo demam eomma", jawab Renjun dan mengambil gelas lalu ambil air suam.
"Yeke ? Patutlah senyap je dalam bilik. Suruh lah dia mandi dulu , nanti eomma siapkan bubur untuk dia", balas Mrs. Song dan Renjun hanya angguk sebagai balasan.
YOU ARE READING
MYSTERIOUS GIRL
Teen FictionMinjoo, remaja yeoja yg periang tetapi selalu bersendirian. Tanpa rakan - rakannya yg lain tahu, dia banyak menyimpan rahsia daripada rakan-rakan nya. - Renjun: 'why she look so mystery. You make me want to know more about you !' Status: complete...